Podłączał ktoś przetwornice pod akumulator 12V w szkodzie enyaq?

Michal

Moderator
No to Ioniq5 albo EV6 i przystawka V2L ona chyba jest w stanie obsłużyć do 3,2 kW ;)

Niestety strasznie głupie w większości tych EV jest to, że nie da się z tej baterii korzystać w domu :( Stoi w garażu 95% czasu takie bydle z 70kWh i nic nie możesz z tym robić, bo to tylko do jeżdżenia :p Mi by wystarczył dostęp do 20-30kWh w przedziale 30-70%, a to by nawet za bardzo baterii nie niszczyło. Tym bardziej jak ktoś ma LFP.
 
Last edited:

nabrU

Moderator

Michal

Moderator
Przecież napisałem, że w większości EV - nie miałem na miałem na myśli Ioniq5 i EV6 skoro o nich napisałem powyżej, tylko wszystkie EV (te EV = te wszystkie EV). Z resztą w jakiej większości skoro wyżej piszę o 2 autach. Tutaj nie da się napisać o większości, bo jest nic, połowa albo wszystkie. Jeśli napisał bym o 3 samochodach, to już większość mogłaby mieć jakiś tam sens, bo miałbym wtedy na myśli 2 z 3.

Poza tym, to są jakieś kombinacje z przedłużaczami itp., a ja mam na myśli podłączenie normalnie przez wall charger.
 

nabrU

Moderator

Michal

Moderator
Jak sądzicie kiedy Skoda otrzyma V2L?
A obecnie sprzedawanych autach nigdy. Samochód albo ma to wbudowane od początku, albo raczej nie będzie miał nigdy. Taka funkcja wymaga odpowiedniego sprzętu w aucie i nie wystarczy zmienić oprogramowania.

Jest jakaś niezerowa szansa, że Tesla może coś takiego zacząć wprowadzać w swoich autach po tajniaku i kiedyś w przyszłości umożliwić korzystanie z tej funkcji użytkownikom, ale nie wierzę, że coś takiego stanie się w Skodzie (ani żadnym aucie grupy VW).
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jest jakaś niezerowa szansa, że Tesla może coś takiego zacząć wprowadzać w swoich autach po tajniaku i kiedyś w przyszłości umożliwić korzystanie z tej funkcji użytkownikom, ale nie wierzę, że coś takiego stanie się w Skodzie (ani żadnym aucie grupy VW).
Chyba że na abonament tak jak BMW z podgrzewanymi fotelami :p.
A co do V2L - już całkiem niedługo stanie się to standardem. Nowe Niro ma, nowa kona i e-soul po lifcie (MY23) prawdopodobnie też będą miały, Ford-F150, bardzo dużo chińczyków już ma. Koszty takie rozwiązania nie są duże a zawsze jest się czym pochwalić.
 

Michal

Moderator
Niestety nadal to wszystko jest badziew wymagający przedłużacza :p fajnie raz - dwa razy w roku na kempingu ale bez sensu na co dzień w domu.
Ja marzę o rozwiązaniu automatycznym poprzez wallbox i z mocami takimi jak ładowarka pokładowa w EV (11 kW).
 

nabrU

Moderator
A obecnie sprzedawanych autach nigdy. Samochód albo ma to wbudowane od początku, albo raczej nie będzie miał nigdy. Taka funkcja wymaga odpowiedniego sprzętu w aucie i nie wystarczy zmienić oprogramowania.

Jest jakaś niezerowa szansa, że Tesla może coś takiego zacząć wprowadzać w swoich autach po tajniaku i kiedyś w przyszłości umożliwić korzystanie z tej funkcji użytkownikom, ale nie wierzę, że coś takiego stanie się w Skodzie (ani żadnym aucie grupy VW).

Zgadzam się, że taka funkcja pachnie mi innym hardware w samochodzie (więc ciężko takie coś dodać przez OTA), ale VW Group CEO Herbert Diess twierdzi co innego. Może dlatego już nie jest szefem ;)

"We will have a major OTA update for the ID.4 coming this summer, which will add features like Plug & Charge and Auto Hold, as well as a higher capacity onboard charge capability."
The update will arrive in Vehicle to Home (V2H) form, which means ID.4 owners will be able to power their appliances from the car or the entire house in case of a blackout.

"Bidirectional charging will be available this year for all ID. Models with 77 kWh battery, also via OTA update. In the beginning we will only offer Vehicle-to-home. This means you can run your dishwasher with electricity from abroad."

Later in the AMA session, Diess said bidirectional charging would come to all 2023 VW ID.4 vehicles built with the 77 kWh battery, with earlier models to get it over-the-air.

"Yes, we will offer Plug & Charge on MY23 ID.4s and on earlier cars with an OTA update. Just tested it together with Elke–really convenient, high time for introduction."
Źródło:

Plus filmik z ID który ma soft 3.1 i V2H zaimplementowane (około 2 minuty):

 

vwir

Pionier e-mobilności
Mam przetwornicę 12V->230V Belkin prawdziwy sinus, bodajże 300W. Daje radę do 2 laptopów. Z tym poborem prądu to nie tak jako koledzy piszą. To, że laptop ma zasilacz 60W nie oznacza, że pobiera 60W. Tak samo stacjonarny 200W nie pobiera 200W. To jest moc maksymalna zasilacza. Przy czym laptop najczęściej pobiera poniżej 20W, a gdy zdarzy mu się większy pobór to w pierwszej kolejności pobierze z baterii. Mam watomierz, więc czasami sobie mierzę takie rzeczy w ramach sportu.

To, co nie działa na wspomnianej przetwornicy to wszelkie silniki/agregaty. One podczas startu potrzebują większy pobór mocy, więc nie wystartują. Więc zapomnij o lodówce, itp.
 
Top