Tesla Model 3, dostawy III kwartał 2022

North

Zadomawiam się
Tesla M3 (RWD Biała, czarne wnętrze 18 Aero) zamówiona 5 grudnia 2021r. - WĘGRY - dziś zamawiający dostał taką wiadomość: (wychodzi ponad rok czekania) :unsure:

View attachment 6273
"Przewidywana dostawa: 23 listopada - 06 lutego
Czas dostawy zostanie zaktualizowany w zależności od dostępności konfiguracji. Po przypisaniu numeru VIN skontaktujemy się z Tobą, aby zaplanować Twoją dostawę"
To już autentycznie masakra, pytanie, czy nie wstrzymywał dostawy w żadnym momencie od zamówienia.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Tymczasem borem lasem handel zamówieniami kwitnie w najlepsze. Pomimo ze Tesla sie zarzeka że zwalc
Możesz rozwinąć temat? Mam zamówienie na TM3 i nie wiem jeszcze, czy będę z niego korzystał :unsure:.
 

Proxy84

Fachowiec
Wracając do mojego posta.. biorąc pod uwagę wartość zamówienia, tak jak moje z października l2021 na t3mp, kurs złotówki to T stanie na głowie żeby go nie zrealizować w myśli „nie mam Twojego płaszcza i co mi zrobisz” możesz iść do sądu. Ilu nas będzie? To jest początek końca T. Patrząc na JV Rimac z Porsche i Bugatti (czyli VAG) kwotę inwestycji, i że jednak dostanę kawę u nich, Jestem przekonany że to początek końca T. Szkoda, ale na pohybel. Klient w kapitalizmie jednak jest ważny.
 

McKwacz

Zadomawiam się
W Rumunii cena TM3 w momencie odbioru w stosunku do ceny zamówienia była + 25% i jakoś Tesla nie anulowała zamówień chociaż opóźnienia sięgały 15 miesięcy. W Niemczech ludzie czekają po 8-9 miesięcy cena też już 15 % w górę i ta sama historia. Opóźnienia są wszędzie ale przebitka na TM3 jest na tyle duża że nawet 25% w Rumunii i tak pozwala Elonowi zarobić. Od 08 sierpnia Giga Szanghaj produkuje po ok tysiąc sztuk dziennie TM3 we wszystkich konfiguracjach. W tym tempie do końca roku każdy na świecie kto złożył zamówienie do końca drugiego kwartału powinien otrzymać swoje autko😀 Powinien…. 🤔🤔🤔
 

Caatorelo

Nowy na Forum
Cześć,

Mam pytanie do osób, które być może zamawiały w ostatnim roku a jednocześnie lapaly się na mój elektryk.

A w szczególności, może osoby które zamawiały poza Polską, gdzie opłata doc and transport fees jest ponad cenę pojazdu.

Długo się zbierałem, decydowałem - wyszło że TM3 na Polskę jest niepraktyczny, że TM3 Long range będzie lepszy w kwestii zasięgu, potencjalnych tras i tempa jazdy.

No ale fajnie byłoby się załapać na mój elektryk - jest na to opcja.

W Chorwacji TM3 Long Range biały z 18“ kosztuje 453,990 kun brutto, jest 25% VAT czyli 363,192 netto. Wystarczyłoby że PLN do kun o niecały 1% się wzmocni i łapie się na mój elektryk jeśli ktoś 100% VAT odlicza.

Ale - w Chorwacji jak większy krajów UE oprócz Polski jest doliczana opłata document and transportation fee 7,500 kun brutto.

Pisałem z oddziałem chorwackim - napisali ze oni na fakturze wszystko jako osobna pozycja piszą, nie jako jedna szeroko rozpisana pozycja. I że każda pozycja ma swoją cenę, co śmieszne, nawet dopłata do Long Range. No i osobne pozycja dla dodatkowego lakieru, kol czy właśnie to documentation and transportation fees.

Zadzwoniłem na infolinię mój elektryk - Pani powiedziała że do wyliczenia wartości pojazdu, biorą tylko ta główną wartość oznacza jako model pod uwagę, argumentując w stylu 'no wie Pan jeśli dołożą stolik jakiś zewnętrzny bo będzie możliwość i takiej konfiguracji bo ktoś elektrykiem na biwak będzie jeździć czy nawet dodatkowe opony, to fizycznie nie jest wartość pojazdu".

Dla mnie optymalna sytuacja jest taka, że faktycznie tylko główna cenę by brali pod uwagę (choć byłoby to abstrakcyjne żeby wartość do long range nie brali), bo wtedy mógłbym spokojnie wziąć w czerwonym kolorze, dodatkowe koła czy rozszerzony autopilot, ale nie wliczało by się w wartość auta do dotacji czyli nadal tylko w pół roku złotówka o 1% musiałaby się wzmocnic (o tyle to raczej pewne jakie miała spadki do Kuny), ale za to wszystko mógłbym ująć w leasingu.

Najgorszy scenariusz jest taki, że jednak gadała głupoty i biorą wszystko pod uwagę, więc wtedy zostaje TM3 LR biały no i liczą doc and transport fee - wtedy złotówka o ok 3% musi się wzmocnic (co jest nadal możliwe).

Więc żeby być pewnym jaka będzie interpretacja, chciałbym podesłać przykładowo fakturę do NFOiŚ abym miał pisemna interpretację.

Czy posiada ktoś fakturę w szczególności gdzie jest do doc / transport wpisane? I mógłby mi podesłać na maila zamazując dane? :)

Bardzo mi zależy, bo z jednej strony można z dopłatą wziąć, a z drugiej wszystko zgodnie z przepisami i regulaminem Tesli :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A pytales czy sprzedadza Ci bez vatu ? Bo zaloze sie ze nie sprzedadza. O ile mnie pamiec nie myli to przy nowym musisz zaplacic vat w kraju gdzie chcesz go zarejestrowac.
 

Caatorelo

Nowy na Forum
A pytales czy sprzedadza Ci bez vatu ? Bo zaloze sie ze nie sprzedadza. O ile mnie pamiec nie myli to przy nowym musisz zaplacic vat w kraju gdzie chcesz go zarejestrowac.
Co do zasady, każdy z góry powinien sprzedawać bez VATu.

Ale tak potwierdzili (bo mówiłem ze leasing), że leasingowi wystawią fakturę netto bez VAT.

1660213534016.png

Także jak widać, bez VAT i VAT do opłacenia w swoim kraju - tak to powinno wyglądac. Słyszałem że oddział niemicki robil z tym problemy, ale na koniec jak ktoś się uparł to wystawiali bez VAT :)

Nie mniej z Tesli gość napisał, że nie moż mi wysłac przykładowej FV, więc szukam kto ma :)
 

abes99

Posiadacz elektryka
Może ja bym "przejął za rozsądną cenę". Z podkreśleniem za rozsądną.
Mam zamówienie z początku marca '22 na standardową RWD (biała, czarne wnętrze, koła Aero) za 220k. Prognozowany odbiór był na 1Q'23, teraz brak terminu, choć w 2Q'22 miałem z Tesli zapytanie, czy jestem gotowy na odbiór.

Na chwilę obecną nie wiem, czy będę brał, zostawiam sobie czas z decyzją na przełom '22/'23, więc się nie spieszę z odbiorem. W mojej głowie cały czas trwa dyskusja między sercem a rozumem, która wygląda mniej więcej tak:

:love: Tesla!!!
:unsure: Nie potrzebujesz takie dużego i drogiego auta.
:love: Ale to marzenie do spełnienia!
:unsure: Serwis daleko, ubezpieczenie drogie, za mało jeździsz żeby to miało sens.
:love: To może chociaż spekulacyjnie? Leasing 2 lata, darowizna, sprzedaż? Nacieszyć się i sprzedać niewiele tracąc?
:unsure: Najpierw spłać oczojeba (leasing 2 lata, pierwszy w życiu choć JDG masz 18 lat), szukałeś auta za ~100k, kupiłeś ICE za trochę więcej, sprzedałeś po 2 miesiącach (co prawda z niewielkim zyskiem), kupiłeś BEV za 150k, a już chcesz kolejne BEV za 220k :eek:
:love: Ale jesteś geekiem, zawsze chciałeś Teslę!!! Zrób coś dla siebie!!!
:unsure: Nie ma ale, masz inne wydatki, dziecko na studiach, może mieszkanie trzeba by jej kupić (ceny spadają), odłożyć na emeryturę (z JDG nic nie dostaniesz).
:love: Ale...
:unsure: Cicho tam...

Takie mam rozterki, przepraszam za zbyt długi wywód nie do końca na temat, pozwoliłem sobie ;)
 
Last edited:
Top