SEPLOS Bateria 30kwh Chiny

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Witam,

Jak wspominałem w temacie budowania zestawu PV z opcją magazynu energii, rozszerzam wątek tutaj w temacie samej baterii.

Skontaktowałem się z producentem SEPLOS, jest to kolejny klon firm takich jak, Glly czy EG4 itp. Konstrukcyjnie są one bardzo zbliżone i nadają się do integrowania z większością inwerterów hybrydowych.
Link:
https://www.seplos.com/sale-14240025-seplos-pusung-s-30kwh-battery-storage-system.html

Na ten moment dostałem od nich ofertę na 7780USD za model których dałem link. Jest to oczywiście wartość netto do której należy dodać cło oraz VAT.

Po dzisiejszym kursie USD wychodzi koło 34600PLN co daje 1150PLN/netto za 1kWh, moim zdaniem cena rewelacyjna.

Nie znam do końca szczegółów cła. Poszperałem na szybko internety i dorwałem artykuł który troche enigmatycznie traktuje temat ale z podanych przykładowych produktów zakładam że taka bateria może być porównana do hulajnogi elektrycznej na którą jest 6% cła.

Przy tych założeniach mamy wartości na poziomie:
Netto - 34600PLN
Cło 6% - 2076PLN
VAT 23% - 7958PLN

Razem brutto z odbiorem własnym z portu: 44634 PLN (1487PLN/1kWh).
 

Attachments

  • Seplos30kWh_Wycena.JPG
    Seplos30kWh_Wycena.JPG
    106,1 KB · Liczba wyświetleń: 17
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Skoro zgłaszaliśmy źródła ciepła wstecznie, to pewnie pojawi się rejestr źródeł energii.
Noooo.. sporo luda sobie (nagle) przypomniało, że palą wunglem 🤣 Gdzieś czytałem, że w gminie mieli 10k gospodarstw, ale teraz zrobiło się 11k, i to chyba nie koniec :D Albo że z wnioskami o dopłate do wungla pojawiło się 3 braci (tzn. każdy ze swoim wnioskiem), spod tego samego adresu..
Ale to jak z TV i abonamentem , nie ma przepisów które pozwolą wejść by sprawdzić. To tylko w bardzo szczególnych przypadkach może się stać.
Czyli póki co można, bo to jest praktycznie nie do sprawdzenia. Jedynie ludzie chcący pójść do nieba aby śpiewać tam piosenki i rzucić palenie , będąc mieli z tym problem.
Niestety jako że to inwestycja długoterminowa, to wszystko może się zmienić. A że to Nasz Kraj , to raczej na niekorzyść.
Czyli do ataku :D

Pozdrawiam
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Miałbym teraz pompe ciepłą po taniością jakbym był takim cwaniakiem jakim chciałbym bym być. A mogłem podać że grzeję kominkiem a tylko zupę odgrzewam na gazie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Miałbym teraz pompe ciepłą po taniością jakbym był takim cwaniakiem jakim chciałbym bym być. A mogłem podać że grzeję kominkiem a tylko zupę odgrzewam na gazie.
No ja jak zgłaszałem te swoje źródła ciepła to podałem wszystkie (bo chcieli).. i jest tam też kominek. A czytałem, że ludzie planowali startować z kominkiem po dofinasowanie na wungiel :D
.. a teraz mają dołożyć kolejne dofinansowania, i na drewno też. Składać ten wniosek czy nie..? 🤣

BTW: Tak się zastanawiam.. jest taka sytuacja: ten sam adres, pompa ciepła założona na jedną rodzinę.. ale pod tym adresem mieszka też druga, formalnie w ogóle nie związana z tą pierwszą. Panele są założone (cały czas ten sam adres) na drugą, bo oni są w ZE jako 'założyciele' (ale faktura za foto była wystawiona na obie :D). Czy można w takim przypadku uderzyć w magazyn energii ze zwrotem od naszego wolskiego państwa, ale pod warunkiem że nie zmieni się sytuacja z prosumentem?

Pozdrawiam
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
U nas dwie chaty na żonę i po Informacji Indywidualnej z US dzwoniliśmy... SzPMałża odliczyła od dochodu nie 53 000 ( to co przysługuje na jedną lokalizację) a tyle ile wyniosła faktura za dwie czyli ok 75 000?. I nie pomniejszalismy tego o 2x po 5000 zł
Jesli druga rodzina ma oddzielny licznik i PE, to chyba może, taki magazyn na hybrydzie zgłosić ? Bo dotacja pewnie wymaga legalu?

Dzwoń do Krajowej informacji skarbowej. O dziwo są kompetentni i udzielają informacji natychmiast nr w internecie. Tu jeśli chodzi o podatki
Z prosumentami, ponoć nie zmieniają warunków przy zmianach w umowach. Ale tego na poziomie Gminy w pkt informacyjnych nax100% nikt nie wie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
U nas dwie chaty na żonę i po Informacji Indywidualnej z US dzwoniliśmy... SzPMałża odliczyła od dochodu nie 53 000 ( to co przysługuje na jedną lokalizację) a tyle ile wyniosła faktura za dwie czyli ok 75 000?. I nie pomniejszalismy tego o 2x po 5000 zł
Jesli druga rodzina ma oddzielny licznik i PE, to chyba może, taki magazyn na hybrydzie zgłosić ? Bo dotacja pewnie wymaga legalu?
Chałupy sa dwie, ale licznik jeden :D
Dzwoń do Krajowej informacji skarbowej. O dziwo są kompetentni i udzielają informacji natychmiast nr w internecie. Tu jeśli chodzi o podatki
Z prosumentami, ponoć nie zmieniają warunków przy zmianach w umowach. Ale tego na poziomie Gminy w pkt informacyjnych nax100% nikt nie wie.
Bardziej niż skarbówka interesuje mnie to, co myślą Ci od prosumenta/magazynów energii :)

Pozdrawiam
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dwa liczniki, to można było 2x na jedną osobę. Z jednym licznikiem nawet jak kilka rodzin na podlicznikach już nie.
Podejście do prosumenta było różne i to się zmienia i jak zwykle co dostawca to inaczej. Nasza Energa raczej nie zmienia umowy prosumenckiej przy zmianach mocy. To też nie powinna gdy dodajesz magazyn. Tak mówi logika. Bo i tak dostarczasz prąd do sieci, tylko mniej
Nie powinno być jakiś obostrzeń za brak przekazywania energii, bo nikt nie może przewidzieć czy bez magazynu czasem autokonsumpcja będzie wysoka i ciągła i do tego optymalna. Akumulator czy żarówka jest takim samym odbiornikiem.
Kwestia nowego urządzenia, jakim jest hybrydowy falownik, bo wcina się w sieć. A o tym powinno się poinformować, tylko po co?
Tu bym Energę olał i pytał tylko o dotacje i wymogi papierowe. Czy wystarczy faktura? Czy też umowa z dystrybutorem. Ale kto powiedział że trzeba coś dostarczać? Wystarczy magazynować.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
A tak a propos baterii od Niro EV.. jeśli w poprzednim e-Niro (i w Konie, i w Soulu) bateria wyglądała tak:
Kona_64kWh-bateria.jpg
a teraz wygląda tak:
Niro_EV_2023-bateria.jpg
to chyba spore zmiany mogły zajść - na zewnątrz buda podobna, a bateria w nowym jak w Ioniqu5 i EV6..

BTW: Za to te starsze są tańsze - ale i tak się zastanawiam, którą lepiej byłoby kupić jako magazyn :D Która będzie łatwiej rozbieralna - bo trzeba ją rozłożyć na cząstki, żeby ją przetransportować i jakoś na ścianie/w garażu zamontować. Ta bateria od i3 na filmach wyglądała super-łatwo-rozbieralna, a ta od e-Niro wygląda tak:

Pozdrawiam
 

Olecki

Pionier e-mobilności
to chyba spore zmiany mogły zajść - na zewnątrz buda podobna, a bateria w nowym jak w Ioniqu5 i EV6..

BTW: Za to te starsze są tańsze - ale i tak się zastanawiam, którą lepiej byłoby kupić jako magazyn :D Która będzie łatwiej rozbieralna - bo trzeba ją rozłożyć na cząstki, żeby ją przetransportować i jakoś na ścianie/w garażu zamontować. Ta bateria od i3 na filmach wyglądała super-łatwo-rozbieralna, a ta od e-Niro wygląda tak:

Pozdrawiam
Tak patrząc po zdjęciach to oprócz kształtu (pewnie wymuszonego płytą podłogową w starszych modelach) aż tak dużych różnic nie ma. Jeśli jednak planujesz dzielić taką baterię to zdecydowanie polecam nowszą. Według zdjęć nowa ma 24 moduły ogniw (zapewne po około 20 kilo każdy) a stara według linku który podałeś - 9 modułów po 80 kilo. 80-kilogramowy klocek wcale nie jest łatwy ani do targania ani powieszenia.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Tak patrząc po zdjęciach to oprócz kształtu (pewnie wymuszonego płytą podłogową w starszych modelach) aż tak dużych różnic nie ma.
Jeszcze nie widziałem jak ta nowa wygląda po zdjęciu wierzchu.. żeby tylko nie było tak, jak w Tesli Y z tymi nowymi ogniwami - wszystko zalepione jakimś pianexem 🤣 Bo wtedy kupa dodatkowej roboty..
Jeśli jednak planujesz dzielić taką baterię to zdecydowanie polecam nowszą. Według zdjęć nowa ma 24 moduły ogniw (zapewne po około 20 kilo każdy) a stara według linku który podałeś - 9 modułów po 80 kilo. 80-kilogramowy klocek wcale nie jest łatwy ani do targania ani powieszenia.
No wiem, jak przeczytałem o tych 80kg to siadłem - 2 ludzi do trzymania, i trzeci do wiercenia i mocowania.. słaby temat, mam ew. tylko jednego pomocnika, i to niezbyt mocnego :D
A podzielić (czyli rozłożyć na części) muszę - inaczej nie załaduję tego do auta (to prawie 500kg), a nawet jeśli jakoś by mi to do Viano wrzucili, to za nic tego nie wyciągnę u siebie.. kurde, może kupienie baterii od i3 to jednak nie jest taki głupi pomysł? Tylko mało opłacalny w porównaniu do tej nowej od Niro.. wyjdzie tak pod 2x drożej wg aktualnych cen.

Pozdrawiam
 
Top