Consigliero ID.3 1st

Cav

Pionier e-mobilności
Widzisz, jesteś chyba w błędzie (i broń boże nie bronie tu VW czy ID.3).
Na czym polega ten błąd?
Consi po prostu pisze wszystko jak jest (co z resztą napisał powyżej) i jasnym jest, że ciutkę "problemów" ma z tym samochodem, których np. ja jako inny kierowca ID.3 po półtora roku użytkowania (choć połowę mniejszym przebiegu niż Consi) w ogóle nie miałem. Stąd moja ocena egzemplarza a nie modelu.
No chyba że akurat trafisz na taki egzemplarz jak consi.
Ja akurat na pewno bym taki trafił, bo jak wpadnie mi w ręce wadliwe auto, to zawsze na forach przekonują że tak jest tylko u mnie.......
Po czym zazwyczaj okazuje się że nie tylko, bo wady znane już wcześniej z innych egzemplarzy.
Ale takich co to swój ogonek liszki tylko chwalą zawsze jest na pęczki.

Więc zdecydowanie bardziej wyznacznikiem są dla mnie ci, którzy nawet takie pierdółki zgłaszają - mniej będzie zawodów...

Jakość to nie jest zrobienie jednego (albo nawet wielu) egzemplarzy bez wad, tylko zrobienie bez wad wszystkich.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
To że tobie nic nie puka pod podłogą, być może oznacza że nie dałeś mu jeszcze szansy na wykazanie się w tym temacie. Może być też tak że masz egzemplarz z nową pokrywką, jak pisałem o problemie słyszałem już dawno i nawet z wyjaśnieniem że będą to zmieniać. Ja w swojej naiwności byłem przekonany że zmienią wszystkim a nie tym co mają takie omamy słuchowe jak ja. Problem stukania jest głównie podczas jazdy w górach gdy to ciągniemy i oddajemy do baterii. Ostatnio podczas szybkiego ładowania siedzieliśmy w aucie bo bylo 35 na zewnątrz i też coś tam pod podłogą żyło. Co do samej jakości to lakier nie odpada, felgi nie płowieją, spasowanie jest dobre, drzwi się zamykają, nic nie ociera. Wymieniłem jeden filtr powietrza znaczy się kabinowy, jedną wycieraczkę na swój koszt, No i jeden komplet opon. Świadomie odebrałem auto wcześniej zgadzając się że jest niedopracowane, ale nawet ten niedopracowany software nigdy nie uziemił auta. Jeżeli ktoś kupi auto marki x będąc święcie przekonany że nie będzie miał z nim żadnych niespodzianek to gratuluję pozytywnego podejścia do życia, ja wiem że każdy producent obieca nam złote góry a reszta jest w kwestii naszej życiowej filozofii. Wybierając się na wycieczkę staram się czerpać maksymalną frajdę i wykorzystywać auto do granic, po to mam gwarancję aby wszystko co możliwe zepsuło się w ramach jej trwania. Co do psucia się rzeczy po zakupie, to swego czasu miałem pomysł aby zgłosić się na testera różnych dóbr konsumpcyjnych głównie z zakresu elektroniki i motoryzacji, jak coś się nie zepsuło w ciągu 24 godzin to była szansa na bezproblemowe działania. Teraz myślę że to takie czasy były ֶniekoniecznie było to moje jonaszowstwo 😉😎
 

Attachments

  • 566930CA-BB06-4653-8EE3-9C9B9AD751C8.jpeg
    566930CA-BB06-4653-8EE3-9C9B9AD751C8.jpeg
    282,2 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • 02521864-9CF0-472F-8D4D-AF4371C908D2.jpeg
    02521864-9CF0-472F-8D4D-AF4371C908D2.jpeg
    394,3 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 90CC7AC8-FDD6-4A89-ADB5-2472D82E6A72.jpeg
    90CC7AC8-FDD6-4A89-ADB5-2472D82E6A72.jpeg
    242,3 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 91CF4552-AF8E-4D9D-ADA1-9BDC740C8869.jpeg
    91CF4552-AF8E-4D9D-ADA1-9BDC740C8869.jpeg
    374,2 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 1ADCC138-8A9E-437B-84C5-0FB090BC10C0.jpeg
    1ADCC138-8A9E-437B-84C5-0FB090BC10C0.jpeg
    493,7 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • D8E2192D-09BD-47C1-9EB4-4986CD0BBB1A.jpeg
    D8E2192D-09BD-47C1-9EB4-4986CD0BBB1A.jpeg
    343 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 80A2554D-9938-4514-9F77-665C6114FABD.jpeg
    80A2554D-9938-4514-9F77-665C6114FABD.jpeg
    420,3 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • D5487C90-CACE-4FE8-B54A-37FEA221A9F7.jpeg
    D5487C90-CACE-4FE8-B54A-37FEA221A9F7.jpeg
    272,8 KB · Liczba wyświetleń: 12

Cav

Pionier e-mobilności
To że tobie nic nie puka pod podłogą, być może oznacza że nie dałeś mu jeszcze szansy na wykazanie się w tym temacie.
Otóż to.
Mogą zajść okoliczności, w których zacznie.
No chyba, że problem znany, zdiagnozowany i poprawiony w nowych seriach - też tak bywa.
Świadomie odebrałem auto wcześniej zgadzając się że jest niedopracowane, ale nawet ten niedopracowany software nigdy nie uziemił auta.
Wszystko prawda, ale to że mając już nowy, aktualny soft, nadal występują problemy, dużo o nim mówi.
Soft ma to do siebie, że raczej nie działa inaczej w różnych egzemplarzach.
Czyli co - w nowszych autach byłyby też inne radia, (inny hardware) również sterujący itp. elementy które opisywałeś jako potrafiące sprawić problem?
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Obawiam się że tak mogło być, patrz przypadek wymiany tego dingsa przy kierownicy na nowszy, przynajmniej nie piano black. Weźmy też pod uwagę spodób aktualizacji który jest daleki od doskonałego, to nie przypadek wgrywania całego sytemu od nowa jak w komputerze lub telefonie ale dogrywanie i aktualizacja poszczególnych elementów. Jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację że coś się nie wgrało jak trzeba albo został jakiś fragment starego kodu. Nie jestem informatykiem ale czasem widzę jak są pisane strony internetowe, rzadko się je pisze na nowo raczej zmienia się fragmenty a stary kod zostawia jako nieaktywny. NIe zawsze taka strona po uaktualnieniu działa w sposób optymalny.
 

nabrU

Moderator
Jakość to nie jest zrobienie jednego (albo nawet wielu) egzemplarzy bez wad, tylko zrobienie bez wad wszystkich.

Gratuluję utopijnego podejścia do życia, ale to nie wypali...

Czyli co - w nowszych autach byłyby też inne radia, (inny hardware) również sterujący itp. elementy które opisywałeś jako potrafiące sprawić problem?

Widzisz, jak już Consi wspomniał upgrade softu samochodów na platformie MEB to nie jest niestety bułka z masłem. Z tego co mi wiadomo soft jest pobierany z centrali VW i wgrywany osobno do wielu modułów pojazdu na podstawie jakby cyfrowego certyfikatu danego egzemplarza bo taki ID czy Enyaq to naprawdę składak wielu modułów różnych poddostawców. Stąd jeden pojazd jest po updacie w kilka godzin, a innemu idzie to jak 'krew z nosa' (choć nie koniecznie musi to być wina pojazdu, tylko np. wiedza dealera, łącze, odpowiedź z Niemiec w razie problemów itp) lub wychodzą 'kwiatki' potem.

To że tobie nic nie puka pod podłogą, być może oznacza że nie dałeś mu jeszcze szansy na wykazanie się w tym temacie. Może być też tak że masz egzemplarz z nową pokrywką, jak pisałem o problemie słyszałem już dawno i nawet z wyjaśnieniem że będą to zmieniać.

Marku, chyba mnie źle zrozumiałeś. Ja Cię czy twojego ID.3 nie krytykuję. I pewnie, że ja mogę mieć problemy nawet jutro bo to tylko samochód i jak każda rzecz ma prawo się popsuć

Co do samej jakości to lakier nie odpada, felgi nie płowieją,

A no widzisz: mnie lakier bąblował na tym małym plasiku w zderzaku z przodu (wymienili element na gwarancji), felga tylna prawa co jakieś jakby wżery miała też wymieniona na nową w ramach gwarancji. Więc mój egzemplarz idealny nie jest.. ;)

IMG-20210826-104215.jpg


IMG-20220610-122338.jpg
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Nie odebrałem tego jako krytykę. Po ponownym wgraniu pojawiły się opcje których wcześniej nie było. Dodatkowe opcje w ustawieniu świateł, opcja ID light oraz światła wewnątrz. Nie mam natomiast pewności że działa ten kupiony internet, ale teraz mogę śmiało to zgłosić do cube. Dodatkowy utrzymał się aktywny punkt ładowania, który w poprzedniej wersji po prostu znikał. Podejrzewam że wersja 3.0 będzie próbowała pospinać wiele rzeczy do kupy i pozostaje mieć nadzieję że nie wyjdzie z tego wielka kupa.
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
czasem widzę jak są pisane strony internetowe, rzadko się je pisze na nowo raczej zmienia się fragmenty a stary kod zostawia jako nieaktywny
To ja jako "informatyk" się wypowiem, że nie wiem gdzie widziałeś tak pisane strony, ale jest to ogólnie uznawane za złą praktykę i jest to objawem braku dbałości o jakość.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Na kursie pisania stron , bez urazy. On się może trochę inaczej nazywał, nawet mam dyplom ukończenia. Pozwolił on między innymi podglądnąć jak wyglada robota fachowców od pisania stron. Niestety koledzy po fachu często lecą na łatwiznę, bo my laicy nie często mamy okazję zobaczyć co oni tam powyprawiali na zapleczu. Czasem się człowiek dziwi co tak wolno się ta strona ładuje a tam kilometry niepotrzebnego kodu, który może niewidoczny ale swoje waży.
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Tak się składa, że siedzę mocno w technologiach webowych. Oczywiście to co napisałem nie znaczy, że tak się nie zdarza. Wręcz przeciwnie - zbyt dużo jest projektów, w których dobre praktyki są odsuwane na bok w celu realizacji terminów i dopinania nowych rzeczy... Natomiast porządni fachowcy wiedzą, że to są złe praktyki ;). Z mojej strony kończę ten temat, bo to w założeniu tylko krótka dygresja była.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Gratuluję utopijnego podejścia do życia, ale to nie wypali...
Coś Ci się zdecydowanie cały czas myli.
To że piszę jak powinno być w ideale, nie oznacza że wierzę iż on istnieje i tylko z takich korzystam.

Natomiast staram się trzymać z daleka, od wszystkiego co z daleka krzyczy że ktoś wybrał inną drogę.
Zwłaszcza jeśli to coś nie oferuje dokładnie nic więcej niż konkurencja, nie jest tańsze, wyraźnie lepsze, a wręcz przeciwnie.

Nie szukam ideału, raczej czegoś najlepszego w stosunku cena/jakość/zawartość.
I jest jeden koncern który pomimo 4 prób tak naprawdę nigdy mnie nie zawiódł (w każdym razie mniej niż zawiódłby mnie produkt z VW gdyby miał tyle wad co egzemplarz consi), a przetestowałem już w życiu chyba wszystkie z tych bardziej uznanych (poza MB może).
 
Top