Co wiemy o Ioniq 5

Konrad

Fachowiec
@Tad - nie mam pojęcia. Ale nie przejmowałbym się tym, tylko i tak poczekał na konfigurator/cennik polskiego oddziału Hyundaia. Porównywanie się z Niemcami, gdzie są dopłaty, inne stawki VAT, inna waluta i inny rynek, nie jest zbyt miarodajne.
 

Tad

Zadomawiam się
@Tad - nie mam pojęcia. Ale nie przejmowałbym się tym, tylko i tak poczekał na konfigurator/cennik polskiego oddziału Hyundaia. Porównywanie się z Niemcami, gdzie są dopłaty, inne stawki VAT, inna waluta i inny rynek, nie jest zbyt miarodajne.
ja jak już będę kupował to właśnie w Niemczech. Stąd moje pytanie wyżej o ichsze leasingi dla Hyundaia
 

Konrad

Fachowiec
A, to wybacz. Zakładałem, że kupujesz w Polsce. Nie orientuję się jakie dokładnie są warunki niemieckich dopłat i czy można podawać cenę samochodu z ich uwzględnieniem.
 

p0li

Pionier e-mobilności
a tak napisalem do hyundaia o info - zobaczymy czy sie odezwa
 

Tad

Zadomawiam się

kilka ciekawostek. Asysta z ograniczeniami prędkości, prowadzanie Ionica 5 pilotem :) .
Edit: A i też widać jak się rozkładają i przesuwają fotele z tyłu oraz że klapa maskująca tylny bagażnik ma dwie pozycje montowania za siedzeniami
 

Konrad

Fachowiec
Ten niemiecki filmik bardzo ciekawy. Dużo fajnych detali pokazali. Infotainment Ioniqa 5 wydaje się być całkiem porządnie zrobiony i responsywny. To, ile to auto ma trybów rekuperacji jest niesamowite i można nimi sterować łopatkami.

Na koniec zrobili ciekawe porównanie platform: e-GMP, MEB i Tesli:
1619515006172.png
Wygląda na to, że pierwsza platforma Hyundaia/Kii bije na łeb MEB i nawiązuje równą walkę z platformą Tesli.
 

Tad

Zadomawiam się
mi się to nie do końca spina. Skoro w tym zestawieniu bierze pod uwagę "Features" to "Preis" chyba nie będzie konkurencyjna do Model Y.
Te wszystkie rzeczy, które go wyróżniają są w wersji max + kilka pakietów (siedzenia, dach solarny/panoramiczny większe felgi) - ja przebijam 60k. w konfiguratorze. Nie rozumiem czemu "Ladeverhalten" nie ma nic w Ioniq 5. Myślałem, że chodzi o podgrzanie baterii przed ładowaniem i niby Hyundai to ma.
 

Konrad

Fachowiec
Skoro w tym zestawieniu bierze pod uwagę "Features" to "Preis" chyba nie będzie konkurencyjna do Model Y
Z tego co zrozumiałem to te "features" dotyczyły bardziej samej platformy, a więc V2L + elastyczne ładowanie 400/800V otrzymały pełny punkt, a reszta nic.
 

turtleonsnb

Nowy na Forum
Podoba mi się IONIQ-5 i takie mam przemyślenia na tą chwilę:
Do wersji 305KM jak dołożę elektryczne fotele, bose i przydałaby się pompa ciepła to mam już 255k PLN. Nie wiem czy nie lepiej od razu Platinum. Czy przy EV dają rabaty jak do ICE?
Przy tej cenie to jest TM3 AWD, E-Mach itp więc nie będę się ograniczał do Korei. Pozostaje rozważyć tańsze modele jeszcze np Kona i nawet 100k zostaje w kieszeni.
 
Top