Software 2022.28.1 - to jakaś kpina!

Michal

Moderator
Aha jeszcze jedno. Ogólnie Elon mówił kiedyś o tym temacie radaru w jakimś wywiadzie i chodzi o to, że radar sam w sobie nie jest zły, tylko obecnie dostępne moduły (chyba robi to obecnie Bosch) mają za małą rozdzielczość i z tego powodu nie da się wykryć czy przeszkodą jest rzeczywiście bezpośrednio przed autem, czy jest to na przykład wiadukt nad drogą. Więc później są takie kwiatki jak Phantom breaking, bo auto widzi odbicie od wiaduktu ale nie wie gdzie jest jego źródło - takie samo odbicie będzie od przewróconego tira (jest taki słynny filmik jak Tesla wali w przewróconą ciężarówkę). Chyba po tym wypadku zmienili coś w sofcie i zaczął się Phantom breaking pod wiaduktami. Bo wiadomo, lepiej 100x zrobić Phantom breaking, niż raz przywalić...
W każdym wazie chodzi mi o to, że greentheonly pisał ostatnio na Twitterze, że Tesla dodawała do poradników serwisowych nowych TMS albo TMX jakąś obudowę nowego typu radaru, więc wszystko wskazuje na to, że radar wróci ale raczej zmienionej wersji opracowanej przez Tesle - o zwiększonej rozdzielczości (odstawiam działanie na zasadzie phased array - tak jak działają anteny starlink).

A tutaj tweet w którym mowa o nowym radarze:
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Jak radar wroci. Do konca 2022 ma byc auto co samo jezdzi, Elon tak napisal !!! I ja mu wierze :D
W tej kwestii Musk bardzo przypomina mi Macierewicza (już za chwileczkę, już za momencik będzie raport z całą prawdą...).
 

cooler

Pionier e-mobilności
Oby tylko tak jak Macierewicz nie robił testów na parówkach i puszkach coca-coli
Naiwny...Mi się wydaje że do dziś tak robi.
 

Teselka

Nowy na Forum
Dawno się tak nie zapienilem jak po wczorajszej jedzie na trasie:
Nowy soft zredukował prędkość autopilota do 140km/h!!! Co to k...ma być? To jest jakaś kpina, cofanie się w rozwoju. Odkryłem to gdy jadąc sobie spokojnie i wyprzedzając tiry dodałem gazu żeby pozbyć się jakiegoś furiata w BMW wiszącego mi 1m na zderzaku. Autopilot się rozwrzeszczał i wyłączył już przy 140, musiałam się zatrzymać aby znów z niego korzystać.
Masakra i żal, jednak te zdalne update nic dobrego nie wróżą, w każdej chwili zabiorą nam jaką zechcą funkcjonalność i gówno z tym możemy zrobić. Jak wybierałem Tesle to wiedziałem o ograniczeniu do 150 na autopilocie, ale to jeszcze było akceptowalne, nasza prędkość utostradowa +10. Ale na 140 bym się nie zgodził.
Do tego drugi fuckup: Dochodzą dziwne jaja na autopilocie - sam sobie włącza automatyczne długie, które działają jak chcą i oczywiście oślepiają wszystkich wokolo. I .... Oczywiście nie można tego wyłączyć!!!
Coś się mocno powaliło w tej Tesli, jak byli awangardą tak cofają się w rozwoju.
Kto wie gdzie skarżyć takie zmiany do Tesli? Przecież obie opcje praktycznie wykluczają użycie autopilota, który nawet przy minimalnym przekroczeniu i tak się wyłącza, za oślepianie światłami za chwilę będą sypać się mandaty więc nikt nie będzie go włączał. A autopilot to było to co mnie zachęciło do Tesli.
Witam
Z tego co wiem docelowo AP ma działać do 130km/h
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wyłączenie radaru to tylko spekulacje/domysły - w rzeczywistości nie wiadomo, czy radar jest wyłączony, ewentualnie w jakim zakresie jest używany pod Vision.
Przeciez oni to oficjalnie oglosili, a nowe auta juz go nie maja na pokladzie.
 

Michal

Moderator
Ja miałem zawsze wyłączone auto długie, ale po Waszych ostatnich narzekaniach specjalnie włączyłem auto jakiś tydzień temu i nikt mi nie mrugał.
Ale ale, pisałem już wcześniej, że musiałem zrobić sobie kalibrację świateł, bo jakby same się podniosły...
 
Top