Michal
Moderator
Aha jeszcze jedno. Ogólnie Elon mówił kiedyś o tym temacie radaru w jakimś wywiadzie i chodzi o to, że radar sam w sobie nie jest zły, tylko obecnie dostępne moduły (chyba robi to obecnie Bosch) mają za małą rozdzielczość i z tego powodu nie da się wykryć czy przeszkodą jest rzeczywiście bezpośrednio przed autem, czy jest to na przykład wiadukt nad drogą. Więc później są takie kwiatki jak Phantom breaking, bo auto widzi odbicie od wiaduktu ale nie wie gdzie jest jego źródło - takie samo odbicie będzie od przewróconego tira (jest taki słynny filmik jak Tesla wali w przewróconą ciężarówkę). Chyba po tym wypadku zmienili coś w sofcie i zaczął się Phantom breaking pod wiaduktami. Bo wiadomo, lepiej 100x zrobić Phantom breaking, niż raz przywalić...
W każdym wazie chodzi mi o to, że greentheonly pisał ostatnio na Twitterze, że Tesla dodawała do poradników serwisowych nowych TMS albo TMX jakąś obudowę nowego typu radaru, więc wszystko wskazuje na to, że radar wróci ale raczej zmienionej wersji opracowanej przez Tesle - o zwiększonej rozdzielczości (odstawiam działanie na zasadzie phased array - tak jak działają anteny starlink).
A tutaj tweet w którym mowa o nowym radarze:
W każdym wazie chodzi mi o to, że greentheonly pisał ostatnio na Twitterze, że Tesla dodawała do poradników serwisowych nowych TMS albo TMX jakąś obudowę nowego typu radaru, więc wszystko wskazuje na to, że radar wróci ale raczej zmienionej wersji opracowanej przez Tesle - o zwiększonej rozdzielczości (odstawiam działanie na zasadzie phased array - tak jak działają anteny starlink).
A tutaj tweet w którym mowa o nowym radarze:
Last edited: