Tesla Model 3 SR - opcje finansowania? Leasing? Najem?

Clydefrog

Zadomawiam się
Zdecydowalem sie wreszcie wymienic auto ICE na pelnego elektryka jako jedyne auto w domu. Wina uzytkownika @ciastek ktory byl instrumentalny w podjeciu decyzji co do konkretnego modelu samochodu elektrycznego.

Kilka faktow:
  • Stanelo na TM3 SR, ktora lapie sie na limit "Moj Elektryk" wiec chetnie skorzystam. Minimum 20k km rocznie robione, wiec dofinansowanie rzedu 27k zl
  • Spogladam na Arval, ktory ma relatywnie atrakcyjna oferte (w porownaniu do np. Carsmile). Rozne opinie o Arvalu slyszalem, wiec chetnie poslucham jesli ktos chce mnie odwiesc od pomyslu. Zacheca mnie to, ze wszystko jest w rate wliczone i ze samochod moge po tych 3 latach poprostu zwrocic.
  • Poza Arval, nie widze korzystniejszej opcji najmu (ciekawe na ile ta oferta i prognozowana dostawa na grudzien to clickbait)
  • Kilka osob mnie przekonuje aby finansowac w taki sposob, aby samochod byl na wlasnosc. Ktos inny jeszcze mnie przekonywal ze "bedziesz placic 3 lata a samochodu nie bedziesz mial na koniec". No niby tak, ale nie przekonuje mnie ta logika biorac poprawke na utrate wartosci nowego samochodu i koszt zwiazany z ubezpieczeniem (szczegolnie dla mnie, bo moja historia ubezpieczen w Polsce jest praktyczne zerowa).
  • Nigdy nie mialem samochodu dluzej niz 2 lata, wiec sie zastanawiam jakim czynnikiem moze tutaj byc znudzenie na dluzsza mete.
  • Jeszcze ktos stwierdzil ze co chwile pojawiaja sie nowe rodzaje ogniw, i wystarczy jakas mala rewolucja w tym temacie aby wartosci wspolczesnych Tesli zaczely pikowac. O ile wiem ze historycznie Tesla trzyma wartosc calkiem ladnie to mam wrazenie ze moze sie to powoli zaczac zmieniac. Po pierwsze, slysze ze po najnowszym pomysle rzadzacych o cenach pradu, zamowienia na elektryki mocno spadly. Po drugie, wydaje mi sie ze Tesla miala jako taki monopol na auta elektryczne ktore nadawaly sie jako jedyny samochod w domu - teraz praktycznie kazda "tradycyjna" marka albo cos wypuscila, albo nad czyms pracuje.
  • Dzwonilem do EFL o oferte finansowania, ale chyba trafilem na jakiegos mocno swiezego doradce, ktory nie potrafil odpowiedziec na zadne pytania o Mojego Elektryka i wyslal dosc zaporowa oferte.
  • Czekam na oferte leasingo od mLeasing
  • Orientacyjnie w leasingu, patrze na opcje typu 20% pierwsza wplata, 36/60 miesiecy, max wykup
  • Wiem ze leasing rzedy 105% wartosci jest osiagalny, ale zwykle sa to warunki typu 45% pierwsza wplata, krotki okres, wysoka rata, wykup 20%.
Podsumowujac - dwa pytania. Najem czy leasing? I gdzie szanowne grono poleca szukac ofert? A moze ktos niedawno przerabial podobny temat?

Wszelkie komentarze, pomysly, puntowanie dziur w logice milo widziane!
 

Michal

Moderator
W tej chwili (przy tych stopach procentowych) chyba 105% nie jest osiągalne :) Tym bardziej jak bierzesz na 3 lata i max wykup :p Może w VW, bo oni z pod siebie zjedzą, żeby sprzedać :p
 

Clydefrog

Zadomawiam się
W tej chwili (przy tych stopach procentowych) chyba 105% nie jest osiągalne :) Tym bardziej jak bierzesz na 3 lata i max wykup :p Może w VW, bo oni z pod siebie zjedzą, żeby sprzedać :p

Trafiles z grupa VW. Enyaq, wartosc brutto 248k. Wplata wlasna 45%, rata 4400 brutto, 24 miesiace, wykup 47k. Suma oplat 104.82%.
 

Michal

Moderator
No to w Tesli takiego raczej nie dostaniesz, bo tutaj masz rynkowe leasingi - niestety.
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Ja biorę w leasing, bo zamierzam używać samochodu (TM3 LR) dłużej niż okres trwania leasingu i chcę mieć możliwość wykupu. Ze swojej strony polecam stronę fmleasing (wyszukiwarka leasingu, wysyłają do różnych firm leasingowych i do tego oferują darmową analizę), ja po skorzystaniu z ich oferty zdecydowałem się na Alior Leasing - nie był najtańszy, ale był najtańszy bez dziwnych warunków typu limit kilometrów itd. Parametry: wartość brutto 259.990, wpłata własna 30%, rata 3862,06 brutto, wykup 1%, okres finansowania 59 miesięcy, suma opłat 118,64%.
 
Last edited:
Top