Tesla Model 3 SR - opcje finansowania? Leasing? Najem?

Clydefrog

Zadomawiam się
Zdecydowalem sie wreszcie wymienic auto ICE na pelnego elektryka jako jedyne auto w domu. Wina uzytkownika @ciastek ktory byl instrumentalny w podjeciu decyzji co do konkretnego modelu samochodu elektrycznego.

Kilka faktow:
  • Stanelo na TM3 SR, ktora lapie sie na limit "Moj Elektryk" wiec chetnie skorzystam. Minimum 20k km rocznie robione, wiec dofinansowanie rzedu 27k zl
  • Spogladam na Arval, ktory ma relatywnie atrakcyjna oferte (w porownaniu do np. Carsmile). Rozne opinie o Arvalu slyszalem, wiec chetnie poslucham jesli ktos chce mnie odwiesc od pomyslu. Zacheca mnie to, ze wszystko jest w rate wliczone i ze samochod moge po tych 3 latach poprostu zwrocic.
  • Poza Arval, nie widze korzystniejszej opcji najmu (ciekawe na ile ta oferta i prognozowana dostawa na grudzien to clickbait)
  • Kilka osob mnie przekonuje aby finansowac w taki sposob, aby samochod byl na wlasnosc. Ktos inny jeszcze mnie przekonywal ze "bedziesz placic 3 lata a samochodu nie bedziesz mial na koniec". No niby tak, ale nie przekonuje mnie ta logika biorac poprawke na utrate wartosci nowego samochodu i koszt zwiazany z ubezpieczeniem (szczegolnie dla mnie, bo moja historia ubezpieczen w Polsce jest praktyczne zerowa).
  • Nigdy nie mialem samochodu dluzej niz 2 lata, wiec sie zastanawiam jakim czynnikiem moze tutaj byc znudzenie na dluzsza mete.
  • Jeszcze ktos stwierdzil ze co chwile pojawiaja sie nowe rodzaje ogniw, i wystarczy jakas mala rewolucja w tym temacie aby wartosci wspolczesnych Tesli zaczely pikowac. O ile wiem ze historycznie Tesla trzyma wartosc calkiem ladnie to mam wrazenie ze moze sie to powoli zaczac zmieniac. Po pierwsze, slysze ze po najnowszym pomysle rzadzacych o cenach pradu, zamowienia na elektryki mocno spadly. Po drugie, wydaje mi sie ze Tesla miala jako taki monopol na auta elektryczne ktore nadawaly sie jako jedyny samochod w domu - teraz praktycznie kazda "tradycyjna" marka albo cos wypuscila, albo nad czyms pracuje.
  • Dzwonilem do EFL o oferte finansowania, ale chyba trafilem na jakiegos mocno swiezego doradce, ktory nie potrafil odpowiedziec na zadne pytania o Mojego Elektryka i wyslal dosc zaporowa oferte.
  • Czekam na oferte leasingo od mLeasing
  • Orientacyjnie w leasingu, patrze na opcje typu 20% pierwsza wplata, 36/60 miesiecy, max wykup
  • Wiem ze leasing rzedy 105% wartosci jest osiagalny, ale zwykle sa to warunki typu 45% pierwsza wplata, krotki okres, wysoka rata, wykup 20%.
Podsumowujac - dwa pytania. Najem czy leasing? I gdzie szanowne grono poleca szukac ofert? A moze ktos niedawno przerabial podobny temat?

Wszelkie komentarze, pomysly, puntowanie dziur w logice milo widziane!
 

Piter

Posiadacz elektryka
Przy EUR nie wziąłeś pod uwagę kosztów przeliczania z kursu kupna na kurs sprzedaży, taki spread dla kogoś kto nie ma przychodów w EURO jest dosc istotny finansowo.
W przypadku Arvala pamiętaj o kosztach dodatkowych takich jak np opłaty za szkody czy udział własny w szkodach. Brak konkretnie podanej wartości rezydualnej to też istotny minus. Gdybyś ją znał dzis mógłbyś przy końcu umowy wykupic auto i od razu sprzedać a zysk znacznie umniejszylby Twoje wcześniejsze wydatki.
 
Top