Jaki przewód Type 2 - wybór

Olecki

Pionier e-mobilności
Jak w temacie - postanowiłem zakupić sobie przewód Type 2, w sumie nie jest mi potrzebny na już ale według zasady że na wszelki wypadek lepiej mieć we frunku niż nie mieć. A że obecnie na aliexpress można jakieś rabaty wyłapać to pobuszowałem trochę i zainteresowały mnie takie oferty:

1. Type 2, przewód spiralny, 16A, 3 fazy, 5 metrów - około 3,5 metra 'robocze', certyfikat TUV, cena 600 PLN, wysyłka z Europy. Trochę krótko ale przy gnieździe z przodu raczej nie powinno być większych problemów, zajmuje mało miejsca i nie brudzi się w czasie ładowania.

2. Type 2, przewód spiralny, 16A, 3 fazy, 5 metrów - około 6,3 metra 'robocze', certyfikat TUV, cena 790 PLN, wysyłka z Europy. Zajmuje mało miejsca i nie brudzi się w czasie ładowania, z długością też nie będzie żadnych problemów, jedyna wada to spora cena na tle pozostałych propozycji.

3. Type 2, przewód prosty, 16A, 3 fazy, 5 metrów TPU, cena 470 PLN, wysyłka z Europy. Klasyka w niskiej cenie.

4. Type 2, przewód prosty, 16A, 3 fazy, 5 metrów TPU, cena 430 PLN, wysyłka z Chin. Również klasyka ale w jeszcze niższej cenie i z przesyłką o tydzień dłuższą.

Najbardziej podobają mi się te z przewodem spiralnym ale zakładając że będzie używany naprawdę sporadycznie czy jest sens dopłacać? No i czy 3,5 metra to nie będzie za mało? Z drugiej strony dłuższy spiralny jest prawie 2 razy droższy od oferty z Chin... A co wy byście wybrali?
 

KKL

Posiadacz elektryka
Ja polecam poszukać na OLX. Kupiłem nowy kabel 32A, bodajże 6m, od Volkswagena, za 300zl. Taniej niż na AliExpress. Niby nie miałem potrzeby, a dwa razy używałem, na wakacjach. Słupki AC najczęściej nie maja kabla. Wg mnie 3.5 metra to za mało.
 

nabrU

Moderator
To z Niro EV nie dostaje się standardowo przewodu Type 2 / Type 2 do słupków?

Druga sprawa to ja bym poszedł w 32A, bo jak będzie słupek jednofazowy 7,2kW/32A to kiepsko widzę ładowanie kablem 16A
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Po zakupie e-Niro kupiłem na allegro za 300 zł kabel Mercedesa (prosty, 4m bodaj). Kilka razy korzystałem, z racji na port ładowania z przodu nigdy nie brakowało długości. Choć - filozoficznie napiszę - lepiej mieć dłuższy niż krótszy ;-)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To z Niro EV nie dostaje się standardowo przewodu Type 2 / Type 2 do słupków?

Druga sprawa to ja bym poszedł w 32A, bo jak będzie słupek jednofazowy 7,2kW/32A to kiepsko widzę ładowanie kablem 16A
KIA dodaje tylko ładowarkę na Schuko. 32A bez sensu, ładowarki pokładowe 11kW (także u innych producentów) mają limit 16A więc z słupka jednofazowego max 3,6kW.

Ja polecam poszukać na OLX. Kupiłem nowy kabel 32A, bodajże 6m, od Volkswagena, za 300zl. Taniej niż na AliExpress. Niby nie miałem potrzeby, a dwa razy używałem, na wakacjach. Słupki AC najczęściej nie maja kabla. Wg mnie 3.5 metra to za mało.
Z tego co widzę w necie to znalazłem P/N 000054412T który jest 20A 2-fazowy 10 metrów oraz 000054412R 20A 2-fazowy 6 metrów (to pewnie taki jak kupiłeś) i to są kable oferowane w Polsce. Na rynkach zagranicznych widziałem jeszcze 000054412S (32A 3-fazy 6 metrów) ale u nas praktycznie nie do dostania.
 

nabrU

Moderator
To jest Polska, tutaj takie są b.... rzadkie.
Już prędzej stacje z własnymi kablami się zdarzają.

A za granicę to nikt tutaj nie jeździ? Wszystko po Polsce?

Z tego co widzę w necie to znalazłem P/N 000054412T który jest 20A 2-fazowy 10 metrów oraz 000054412R 20A 2-fazowy 6 metrów (to pewnie taki jak kupiłeś) i to są kable oferowane w Polsce. Na rynkach zagranicznych widziałem jeszcze 000054412S (32A 3-fazy 6 metrów) ale u nas praktycznie nie do dostania.

U nas (w UK) w ID.3 i Mii dali takie:

IMG_20221101_154749.jpg
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
A jaką masz ładowarkę pokładową? Z tego co widziałem to żaden ID.3 nie ma OBC 32A (chyba że w jakiejś dziwnej opcji) więc to tylko niepotrzebny grubszy kabel i większa waga.
 

nabrU

Moderator
Oczywiście, że zarówno ID.3 jak i mały Mii mają jednofazowe OBC 32A przynajmniej u nas w UK i jak mam pod 240V w domu to ładują się nawet po 8kW ;) więc taki kabel to mus.

P.S. ID.3 oczywiście ma max 11kW jeśli ładuje się 3F po AC
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na grupie FB BMW i3 bardzo czesto trawiaja sie 5m 3f 16A kable po 350-500zl
Po co kombinowac z chinczykami.
A mnie ostatnio moj smartowy kabel zszokowal… mam kabel 3f mimo ze ladowarka w aucie 1fazowa.
Odblokowalem ladowarke w aucie z 4kW na 7kW
Podlaczylem kabel a tam idzie nadal 4kW i sie okazalo ze mam 3f kabel 20A :)
 
Top