Dla posiadaczyTM3 z bateriami LFP

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
Może Was to zainteresuje, degradacja baterii LFP


Z mojego punktu widzenia moja TM3 LFP 60 kWh odebrana w grudniu 2021 przejechała do tej pory 33200 km. Na odbiorze zasięg 448 km przy 100% naładowaniu baterii. Obecnie po prawie roku przy 100% pokazuje zasięg 427 km. Degradacja z kalkulatora to 4,68%. Zawsze zgodnie z zaleceniami Tesli ładuje się do 100%.
W domu wallconnector v.3 ustawiony na 9A po 2 kW na fazę. Rozkład ładowań 70% dom i 30% ładowarki poza domem (głównie ze względu na pokonywane trasy)
Jak jest u Was?
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
To zalecenie Tesli do ładowania do 100% to chyba trochę z d......y.
Ja nie ładuję do 100% raz w tygodniu jak zaleca producent.

To ładowanie do 100% to chyba potrzebne jest do innych celów (kalibracja, obliczanie faktycznej pojemności?), a nie dla żywotności cel, chyba.
 

Rafael

Nowy na Forum
TM3 LFP odebrana Marzec 2022. 22tyś km. pokazuje 429 km. Ładowanie głownie DC 50kW. Ostatnio więcej ładowań ze zwykłego gniazdka 3kW. Do 100% raz w tygodniu. Nie wiem ile było na początku bo nie zrobiłem zdjęcia niestety. W czerwcu miałem 432km zasięgu 100%
 

Robmal

Posiadacz elektryka
To zalecenie Tesli do ładowania do 100% to chyba trochę z d......y.
Ja nie ładuję do 100% raz w tygodniu jak zaleca producent.

To ładowanie do 100% to chyba potrzebne jest do innych celów (kalibracja, obliczanie faktycznej pojemności?), a nie dla żywotności cel, chyba.
TM3 LFP odebrana Marzec 2022. 22tyś km. pokazuje 429 km. Ładowanie głownie DC 50kW. Ostatnio więcej ładowań ze zwykłego gniazdka 3kW. Do 100% raz w tygodniu. Nie wiem ile było na początku bo nie zrobiłem zdjęcia niestety. W czerwcu miałem 432km zasięgu 100%
PiotrS - tak, wydaje się że 100% ładowanie baterii pomaga BMS-owi.
Rafael - zupełnie jak u mnie też przechodziłem przez 432 km, potem 429, 428 i teraz 427.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Też odbierałem w grudniu 2021! I też mam obecnie 427km zasięgu przy 100%! Z tą tylko różnicą, że od tamtego czasu 90% ładowań odbywało się na DC 50kW przy kauflandzie albo lidlu (jak tylko mogłem to do 100%). Dopiero od tygodnia udało mi się wreszcie uzyskać własne gniazdo w hali garażowej (mieszkam w bloku i z zarządcą walczyłem o to prawie rok). Wg mnie nie ma się tym za bardzo co przejmować i należy korzystać z auta tak żeby było wygodnie. Skoro producent zaleca ładowanie do 100% to tak robić. Owszem - jest to działanie bardziej dla BMS'a. Ale chodzi też o to, że przy LFP nie robi to takiej szkody jak przy innych typach baterii więc można to po prostu olać i cieszyć się z całego zakresu baterii na codzień.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Dzięki za odp. To co mnie teraz zastanawia po Waszych odp. to taka sama utrata zasięgu u nas 3. Każdy z nas ma 427 lub 428 km zasięgu, a przecież różnie jeździmy, ładujemy się w różnych miejscach i z różną częstotliwością.
 

daniel

Señor Meme Officer
LFP, grudzień 2021, 29.000 km przejechane. Zgadnijcie ile pokazuje zasięgu... 427 km. Przypadek? Nie sądzę...
Może ze względu na to, że krzywa napięcia do naładowania jest taka płaska biorą jakieś dane statystyczne z wielu samochodów.
To tylko cyferki w sofcie, które mogą sobie ustawić jak chcą.
 
Top