Pierwsza podróż na morze - da się bez problemów "normalnie" jak dieslem, ale...

krzyss

Pionier e-mobilności
No to tak, jak to zwykle było mocno pod wiatr. Znaczy w pysk centralnie wiatr około 20km/h.

Celem testu było: ile da się pojechać tak "normalnie". Na siódemce (droga szybkiego ruchu) ustawiłem tempomat na 115km/h, czyli przepisowo. Wyprzedzanie z gazem do dechy, bo wiadomo wersja AWD to i przyjemnie. W załączeniu zdjęcie z wynikiem. Dla niezalogowanych wyniki tekstowo:

Z Ursynowa w Warszawie wyjechałem naładowany na 98%.
Wersja: Ioniq 5 AWD 72,6 KW (Tryb Normal, sporadycznie Sport)
Przejechane: 245km
Temperatura: około 12C
Pozostało baterii: 20% (pozostały zasięg: 65km)
Średnie zużycie: 22,6kWh/100km
Czas 2:52 - średnia: 97km (należy uwzględnić wyjazd z miasta i około 10km odcinek drogi w budowie)
Dojechane do ładowarki w Małdytach (MOP Sople).
Ładowanie 21 minut (100KW) do 80%.
I dalej to już pisać nie trzeba bo zasięg pokazał 360km.

To Ale, to pod warunkiem, zaplanowania trasy i uwzględnienia czynnej ładowarki.

PS
Wiem, że "normalnie" znaczy dla wielu co innego. Tak aby się nie pastwić, dla mnie przepisowo z interwałami to normalnie ;-)
Ladowales na Orlen 100kW. ? Ile idzie na icb ladowarce ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na łądowarce na MOP SOP i i MOP SOP II pokazywał 100KW tyle samo co w samochodzie. Chyba ze nie zrozumiałem co to icb.
Literowka mialo byc ich.
Czyli potwierdzasz ze na orlenie 100kW osiagnales ladowanie pelna moca. Super ! Znaczy ze te ich ladowarki naprawde sa 800V
 

Lajkonik

Zadomawiam się
Literowka mialo byc ich.
Czyli potwierdzasz ze na orlenie 100kW osiagnales ladowanie pelna moca. Super ! Znaczy ze te ich ladowarki naprawde sa 800V
Tak potwierdzam. Dodatkowo w Płońsku przy KFC też wykręciła 100KW. Trzeba tylko uważać, bo ładowarka potrafi się zawiesić na etapie inicjalizacji. W moim przypadku było tak, że:
- zadzwoniłem na helpdesk
- pani poprosiła o wylogowanie z apki i zalogowanie ponowne (sam restart podobno za mało) - ale to i tak nie pomogło
- poprosiła o awaryjne wyłączenie ładowarki czerwonym obracanym guzikiem. Co ciekawe, ładowarka nie wyłączyła się.
- ostatecznie Pani zrobiła zdalny twardy reset, który pomógł.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak potwierdzam. Dodatkowo w Płońsku przy KFC też wykręciła 100KW. Trzeba tylko uważać, bo ładowarka potrafi się zawiesić na etapie inicjalizacji. W moim przypadku było tak, że:
- zadzwoniłem na helpdesk
- pani poprosiła o wylogowanie z apki i zalogowanie ponowne (sam restart podobno za mało) - ale to i tak nie pomogło
- poprosiła o awaryjne wyłączenie ładowarki czerwonym obracanym guzikiem. Co ciekawe, ładowarka nie wyłączyła się.
- ostatecznie Pani zrobiła zdalny twardy reset, który pomógł.
Wow ! Orlen i taka jakosc obslugi ? Normalnie cos nowego po 2 latach. Kiedys mi Pani na infolini kazala wysiasc i wsiasc do auta. Naprawde cos sie pozytywnego zaczelo dziac w tym orlenie…
 

vwir

Pionier e-mobilności
Literowka mialo byc ich.
Czyli potwierdzasz ze na orlenie 100kW osiagnales ladowanie pelna moca. Super ! Znaczy ze te ich ladowarki naprawde sa 800V
Pisałem kiedyś o tym w innym wątku. To są ładowarki ekoenergetyki, tutaj jest specyfikacja: https://ekoenergetyka.com.pl/wp-content/uploads/2019/08/201908_fastpoint_charger_50_150.pdf
Mają max 200A. Więc w autach z 400V instalacją będzie poniżej 80kW. Ale jako iż dają napięcie 200-800VDC, więc auta z 800V instalacją powinny wykręcać 100kW. No i faktycznie, pojawiają się pierwsze głosy, że w/w tyle właśnie osiągają.
 

Lajkonik

Zadomawiam się
Pisałem kiedyś o tym w innym wątku. To są ładowarki ekoenergetyki, tutaj jest specyfikacja: https://ekoenergetyka.com.pl/wp-content/uploads/2019/08/201908_fastpoint_charger_50_150.pdf
Mają max 200A. Więc w autach z 400V instalacją będzie poniżej 80kW. Ale jako iż dają napięcie 200-800VDC, więc auta z 800V instalacją powinny wykręcać 100kW. No i faktycznie, pojawiają się pierwsze głosy, że w/w tyle właśnie osiągają.
Tu zdjęcie potwierdzające
 

Attachments

  • Screenshot 2022-03-28 at 10.34.37.png
    Screenshot 2022-03-28 at 10.34.37.png
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 41

turez

Zadomawiam się
Wczoraj odebrałem Ioniq5 od Arvala w Łodzi. Załadowany na 35%. Pierwsza jazdy na greenway rokicińska. Ładowanie na 100 kw. Startuje od 60kw później daje 98,9 . Przy 80% spada do 4kw na minutę i potem aż do 92% dawało około 50kw.
Sama podróż S8 jako, że pierwsza w życiu ostrożnie z tempomatem ustawionym na 110km/h . Połowa w trybie Eco, połowa w normal. Połowa trasy w lekkiej mżawce. Temperatura 10 stopni. Zużycie z tej trasy (225 km) 18,4. Dojazd pod dom z 33% baterii więc jak dla mnie spoko.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Pisałem kiedyś o tym w innym wątku. To są ładowarki ekoenergetyki, tutaj jest specyfikacja: https://ekoenergetyka.com.pl/wp-content/uploads/2019/08/201908_fastpoint_charger_50_150.pdf
Mają max 200A. Więc w autach z 400V instalacją będzie poniżej 80kW. Ale jako iż dają napięcie 200-800VDC, więc auta z 800V instalacją powinny wykręcać 100kW. No i faktycznie, pojawiają się pierwsze głosy, że w/w tyle właśnie osiągają.

Fajna teoria, ale jak wytłumaczysz w takim razie 97kW na ładowarce Orlenu 100kW w Tesli model 3 LR (tak miałem do 60%):

Screenshot 2022-11-02 at 18-27-09 Charge Details - Grafana.png
 
Top