Consigliero ID.3 1st

consigliero

Pionier e-mobilności
Być może decyzja o wymianie modułu jest podjęta na podstawie całkiem innych danych, nie koniecznie brali stan naładowania poszczególnych cel. Nie mogę się teraz doliczyć kilometrów, jak pisałem że mam wrażenie że zasięg się zmniejsza, moim zdaniem zaczęło się w lipcu, gdy GOM przy 80% był przeważnie na poziomie 300 km a 100% ponad 360km . Dziś przejechałem 205 km średnie zużycie podane przez auto to 15,4 kWh/100 km. Z proporcji wychodzi że zużyłem około 44 kW baterii a według zużycia tylko 31kW gdzie podziała się reszta? Być może z obliczeniami zaczynam stąpać po grząskim gruncie, ale jadąc jak dzisiaj bez problemu powinienem osiągnąć stan końcowy na poziomie pomiędzy 30-40 % a nie 14 %. Z ciekawości pokazuję stan celi przy 90% oraz przy 14 % poprzedni był przy około 50%
 

Attachments

  • 15043649-013A-4C1A-BAF0-D79307C6BA7A.png
    15043649-013A-4C1A-BAF0-D79307C6BA7A.png
    251,5 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • AA50FE9B-0D9C-4A1B-8E51-5AA944527AE9.png
    AA50FE9B-0D9C-4A1B-8E51-5AA944527AE9.png
    209,6 KB · Liczba wyświetleń: 17

Cav

Pionier e-mobilności
1.Średnie zużycie podane przez auto może nie być całkowicie prawidłowe.
2.Do dyspozycji masz znacznie mniej baterii netto niż Ci się wydaje - pytanie czy od początki, czy od zawsze?
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Netto to 58 brutto to 62, a z uproszczeń obliczeń zdaję sobie sprawę. Wydaje mi się, z naciskiem na wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w okolicach uaktualnienia oprogramowania na 2.4 gdy zmieniono też sposób zarządzania energią. Nie była to zmiana gwałtowna i mogłem jej nie zauważyć. Tym bardziej że jako główne źródło moich danych służył mi GOM. Mogę zaobserwować posiłkując się danymi z Tronity że w połowie lipca być może zacząłem mieć mniejsze wartości przy tym samym poziomie naładowania. Ponieważ GOM jest tylko GOMem nie włączył mi się żaden alarm, że być może coś jest nie tak. Dopiero ostatnia dłuższa wycieczka pokazała że mimo spokojnej jazdy i małego stosunkowo zużycia GOM i tak pozostawał żenująco niski. Mam wiadomość od innego użytkownika z Czech dotkniętego tą akcją który pisze że zasięg może z cześć spaść nawet do 80 km co byłoby niefajne, on też ma problem ze znalezieniem warsztatu eksperckiego. Być może w moim przypadku skończy się na oddaniu auta do serwisu i zabraniem nawet tej małej Skody a oni niech jeżdżą lawetą po całym kraju i szukają takowego miejsca. Mimo wszystko mam nadzieję że nie wpłynie to negatywnie na stan baterii po naprawie.
 

nabrU

Moderator
Marku,
Ja to widzę tak ;)
Oddajesz im samochód na wymianę modułu baterii. Oni go wożą po całej Polsce i schodzi im to wieki, bo przecież nie wiadomo kto to zrobi.
Po jakimś czasie i braku ID.3, Ty udając oburzonego (a może i nie udając) zwracasz się z propozycją do VW żeby Ci sprzedali ID. Buzz, a to ID.3 wzięli sobie w rozliczeniu (w dobrej cenie dla Ciebie, no bo ile można czekać na zwrot samochodu). :)
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Prorok czy cuś?!? Peregrynacji ciąg dalszy z akcją serwisową. Dostałem informację z departamentu elektromobilności, cokolwiek to znaczy że mój serwis ma przyjąć auto i je zawieźć do takiego warsztatu który ma uprawnienia do wykonania takiej akcji. Jak rozumiem na ten czas będziemy jeździć zastępczą skodziną. Zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce, na razie w dniu jutrzejszym zmieniam opony, najprawdopodobniej jedna z letnich ma uszkodzenie i będziemy ją reklamować bo ma bicie pionowe. Wyszło podczas szybszej jazdy po autostradzie i podczas hamowania.
 

nabrU

Moderator
Prorok czy cuś?!?

Eee tam, ta rola już jest zarezerwowana dla kogoś innego (wiesz o kim piszę ;))

A co do Skodziny, to starszy syn jak nas ostatinio odwiedził to tylko tylko tym samochodem (znaczy Mii u nas) chciał jeździć. Coś w tym jednak jest... Bardzo się więc dziwię dlaczego VAG zaprzestał produkcji e-UP / Citigo IV czy Mii Electric. Ja rozumiem buda stara (10 lat już) ale jako małe EV spisuje się znakomicie.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Poczekaj ma być ID.1 i ID.2
 

vwir

Pionier e-mobilności
A co do Skodziny, to starszy syn jak nas ostatinio odwiedził to tylko tylko tym samochodem (znaczy Mii u nas) chciał jeździć. Coś w tym jednak jest... Bardzo się więc dziwię dlaczego VAG zaprzestał produkcji e-UP / Citigo IV czy Mii Electric. Ja rozumiem buda stara (10 lat już) ale jako małe EV spisuje się znakomicie.
Tutaj akurat nie ma żadnej niespodzianki - lepiej sprzedać te baterie w Audi Q4 za 300tys, niż w Skodzie Citigo za 70tys.
 

nabrU

Moderator
Poczekaj ma być ID.1 i ID.2

Tyle, że nie będą pewnie kosztować tyle co te 'trojaczki'

Tutaj akurat nie ma żadnej niespodzianki - lepiej sprzedać te baterie w Audi Q4 za 300tys, niż w Skodzie Citigo za 70tys.

Kwestia tylko czy to te same baterie / moduły.
 

Najnowsze dyskusje

Top