Jaki typ baterii?

Slawoos

Zadomawiam się
Cześć.
Mam na oku Tesle 3 z 2020r. Z Europejskiej dystrybucji, a dokładnie z Francji. Czy po VINIE jesteście w stanie mi powiedzieć jaki rodzaj baterii tam siedzi? Bo to ma wpływ i na zasięgi i na "harmonogram ładowania". Nie wiem czy mogę wklejać linki do ogłoszenia więc jak ktoś będzie mi w stanie pomóc to podam VIN lub linka. Dzięki.
P. S Wybieram pomiędzy nowe Niro a TM3. Co radzicie?
 

Michal

Moderator
Jeśli 2020, to będzie praktycznie na pewno bateria Panasonic 2170 z US.
Dekodery vin znajdziesz googlujac "Tesla vin decoder"
 

Michal

Moderator
Trochę rozszerzę dlaczego moim zdaniem to będzie Panasonic:
Pierwsze egzemplarze TM3 z ogniwami LFP zaczęły być produkowane właśnie w 2020 ale raczej na rynek chiński - w EU pojawiły się dopiero pod koniec roku [źródło]. One raczej również powinny mieć oznaczenie roku modelowego 2021.
Pierwsze baterie produkowane przez LG trafiały do TM3 w połowie 2021 roku.
 
Last edited:

Slawoos

Zadomawiam się
Dzięki raz jeszcze. Auto którym się interesuje ma rejestrację 19.02.2020 więc pewnie jest tak jak mówisz produkcji Panasonica. Pytanie czy dla mnie to oznacza dobrze czy gorzej? 😀
 

Michal

Moderator
Po pierwsze pytanie, jaki to jest rodzaj auta (SR / LR / P), bo z tego wynika jakie masz w ogóle możliwości.
  • Teoretycznie Panasonic powinny mieć szybszą i mocniejszą degradację, szczególnie na początku, ale chyba dużo zależy jak są używane, bo moja wydaje się być w naprawdę dobrym stanie - poczytaj wątek: https://forum.elektrowoz.pl/threads/troche-danych-o-ladowaniach-na-suc.2486/
  • W LR możesz trafić na dwie pojemności użyteczne: 71 kWh (Panasonic) albo 74 kWh (Panasonic / LG). Ja mam tę pierwszą. Przy czym już w tej chwili nie ma wielkiej różnicy, bo sieć ładowarek jest znośna i te dodatkowe 16 km zasięgu nie wydaje się krytyczne ;)
  • LG mają trochę gorszą krzywą ładowania, więc potrafią się ładować odrobinę dłużej, ale znowu, to jest różnica rzędu 1 minuty - możesz naładować o te 16 km mniej i wyjdzie na to samo :p
  • LG mają chyba odrobinę gorszą zależność od temperatury - szybciej (przy wyższych temperaturach łapią "śnieżynkę" i ograniczenie mocy, przy czym przygotowując baterię do wyjazdy pozbywasz się tego problemu no i nie wiem czy będzie Ci potrzebne 500 KM zimą ;)
  • Panasonic maja te lepsze / gorsze właściwości, bo zawierają kobalt - niestety to jest ten pierwiastek z Afryki, który wydobywają dzieci :(
 

Slawoos

Zadomawiam się
Tutaj chodzi o SR, sprzedający opisał baterię jako 50 kWh oraz 287KM czyli wychodzi ze Panasonic. Pytanie czy w cenie nieco poniżej 200kPLN to jest dobry wybór?
 

Michal

Moderator
No nie wiem. Moim zdaniem pierwsze LR z bateriami LG pojawiły się jako „in transit” z rabatem 9000. Pierwszy taki rzut był chyba w 2021Q2. https://forum.elektrowoz.pl/threads/dostepne-tm3lr-z-rabatem-9000-zl.856/post-9936
Racja - to będą chyba tez z "zasięgiem" 614 km - wykres ilości aut TM3LR w podziale na zasięg w DE od 01.10.2020:
1669547298397.png

Jeśli patrzysz na SR, to nie ma znaczenia, bo na początku 2020 będziesz miał na pewno SR ale cena wydaje się zbyt wysoka, bo bezpośrednio od Tesla możesz kupić TM3SR z DE za 39900 eur, a od nich masz dodatkowy rok / 20kkm gwarancji na wszytsko:
albo z FR za podobne pieniądze wersję TM3LR:

Popatrz sobie na to co obecnie można kupić od Tesli - obstawiam, że znajdziesz lepsze oferty w mojej aplikacji:
ev.warszawa.pl [slash - ten pod znakiem zapytania] tesla
Ps. Strona z dużą tabelką, więc raczej do oglądania na PC, a nie telefonie ;)
 
Last edited:

Slawoos

Zadomawiam się
Rzeczywiście wygląda na to że cena jest z górnej półki (198) jedyna zaleta że jest na miejscu, zarejestrowana. A przyznać muszę że nie wiem jak ogarniać te zakupy z Niemiec czy Francji bo do tej pory tego nie robiłem. A priorytetem dla mnie byłby LR AWD
 
Top