Rafalski

Posiadacz elektryka
mmm no tak ale ile robisz km na 100% baterii? bo z tego co podajesz to mogę wyliczyć że na 2260 km zużyłeś 384,2 kWh.
Nigdy nie liczyłem dokładnie na kompie pokauje 442km ale to raczej wałek :D Generalnie patrzę raczej na to czy dojade i na jakim % a nie ile jest km. Sam zasięg 0-100 mnie nie interesuje bo i tak nie korzystam z bateri 0-100 tylko raczej okolo 10-70
 

Michal

Moderator
koledzy szybkie pytanie (niestety z tych co nie lubicie) jakie teraz są zasięgi - przy obecnej pogodzie Tesli 3 Standard (RWD).
Dużo zależy jakie robisz odcinki i czy używasz wartonika i przez jaki czas.
Bateria TM3RWD ma pewnie około 55 kWh pojemności użytecznej, używasz raczej w zakresie 20-90%, więc to daje jakieś 38,5 kWh. Z tego i zużycia 170 Wh/km wychodzi zasięg ~225 km na spokojnie, albo ~300 km przy używaniu całego zakresu baterii.
Warto jednak pamiętać, że używanie wartownika zużywa około 200 W, co w 24h daje 4,8 kWh / dobę.

Resztę musisz sobie sam policzyć w zależności jaki masz przypadek użycia.

Przykładowo jeśli mieszkasz w Warszawie, parkujesz i ładujesz w garażu podziemnym i nie włączasz tam wartownika oraz dojeżdżasz codziennie w ruchu miejskim do pracy powiedzmy 50 km w dwie strony (z jakimiś sklepami itp), a następnie auto stoi pod pracą z włączonym wartownikiem przez 10 godzin (dodatkowe 8 pod sklepami itp.), to:
  • sam wartownik na 10 godzin zużyje 2 kWh
  • na dojazdy raczej zimnym autem możesz chyba policzyć nawet 200 Wh/km zatem
    • jeden dzień dojazdów zużywa około 10 kWh
Podsumowując masz zużycie około 12 kWh / dzień, co przy baterii używaniu baterii w zakresie 20-90% da Ci spokojnie 3 dni jazdy bez ładowania zupełnie.
Więcej wartonika = częstsze ładowanie. Więcej km = częstsze ładowanie.

Tak to matematyka mniej więcej ;)
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Dziękuję za informację. Do pracy dojeżdżam 100 km dziennie. Pod praca nie potrzebuję wartownika bo to teren zamknięty. Właśnie jestem na etapie podjęcia decyzji. Auto miało by być w leasingu więc, aby mieć dopłatę (27 000 mój elektryk) wchodzi w gre tylko TM3 (RWD) biały. Reszta nie mieści się w kwocie --- ehhhhh. A pytam o to bo mam zamiar głównie ładować w domu.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Dziękuję za informację. Do pracy dojeżdżam 100 km dziennie. Pod praca nie potrzebuję wartownika bo to teren zamknięty. Właśnie jestem na etapie podjęcia decyzji. Auto miało by być w leasingu więc, aby mieć dopłatę (27 000 mój elektryk) wchodzi w gre tylko TM3 (RWD) biały. Reszta nie mieści się w kwocie --- ehhhhh. A pytam o to bo mam zamiar głównie ładować w domu.
Wcale tak nie na „luźno”. 200 km przy tempomacie na 140 ledwo ledwo.
 
Top