McKwacz

Zadomawiam się
F49721F9-4932-48AC-972B-7EDF75B2E4FD.png

U mnie od września 13300 przejechane i degradacja 0,7%. Auto ładowane z WallConnectora do max. 80% przy jak najmniejszym amperażu ale tak żeby wyrobić się w tańszej taryfie 😀 Z DC korzystałem tylko 3 razy. Poza tym z auta korzystam bez specjalnego cackania się. Z tego widać że raczej szybkiej degradacji baterii nie ma się co bać 😀
 

nyknow

Fachowiec
View attachment 8178
U mnie od września 13300 przejechane i degradacja 0,7%. Auto ładowane z WallConnectora do max. 80% przy jak najmniejszym amperażu ale tak żeby wyrobić się w tańszej taryfie 😀 Z DC korzystałem tylko 3 razy. Poza tym z auta korzystam bez specjalnego cackania się. Z tego widać że raczej szybkiej degradacji baterii nie ma się co bać 😀
jak dotrzeć do tego ekranu ? to jest na aplikacji?
 

Krisou

Zadomawiam się
Cześć, też korzystam z Tessie już dłuższy czas. Mamy TM3LR Q2021 nalatane teraz 42 tyś. km. Tessie pokazywała ok. 3,4% degradację. Kupiłem komplet SEXY buttons i teraz mam dostęp do Scan my Tesla. Tu się dopiero zdziwiłem bo w Tessie nominalne pokazuje 77.7kW w SmT 78.8 co już zmienia wynik (raczej to drugie poprawne bo wczytane z OBD). Natomiast wynik samej "aktualnej" pojemności podobny Tessie pokazała 75,0 kW a SmT 74,9 kW wtedy wynik wychodzi 4,9%

Dodam, że też głównie ładuje AC z WallConnectora przy czym z reguły na 5A-9A. Przez cały okres załadowałem do 100% może ze 3 razy (w trasę ładuję max 95%).
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Czy są tu właściciele TM3 ktore nie maja ładowarki w domu? :) Jeśli tak, to proszę o krótki opis daily/weekly routine w kwestii ładowania samochodu poza domem.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Jest to w miarę proste do zaplanowania, jedyne co musisz mieć w swojej lokalizacji to ładowarkę blisko pracy lub w miejscu gdzie robisz zakupy.
Jeżeli kręcisz się po mieście to możesz spokojnie na jednym ładowaniu (10-80%) przetrwać 5-7 dni. Co do pracy to żadna filozofia. Na zakupy wybierasz centrum handlowe które ma ładowarkę i idziesz na zakupy, podłączasz się i zakładasz że ładujesz się tylko w tym czasie w jakim robisz zakupy. 11kW w godzinę to w sumie 1-2dni jeżdżenia. Zakupy pewnie robisz częściej niż raz w tygodniu, to i częściej będziesz się ładował po na przykład 15%. I tyle w temacie. Korzystanie z GW czy Orlena płatnego w sumie traci sens, jeśli masz darmowe ładowarki Lidla lub gdzieś indziej. Jeżeli masz częste i dalekie dojazdy do pracy dobrze będzie byś załatwił sobie ładowanie w pracy, po prostu ze zwykłego gniazdka. Chociaż najlepiej siłowe, wtedy załadujesz sie dodatnio i będziesz miał zapas jak wrócisz do domu. No i w twoim przypadku przenośne EVESE (ładowarka) na gniazdo siłowe to raczej wymagane.
 
Top