Płyny eksploatacyjne w samochodach elektrycznych według Total

BigB00

Posiadacz elektryka
Total pokazuje, że ma produkty do aut elektrycznych, ale przy okazji coś tam chlapnie.

Wbrew pozorom, (auta elektryczne) mają jednak dużo punktów wspólnych ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.
Pierwszy płyn, który występuje w każdym aucie, niezależnie od rodzaju napędu, to oczywiście płyn do spryskiwaczy.
Podobnie jest w przypadku płynu hamulcowego (...) układy w elektrykach i samochodach z silnikami spalinowymi wykorzystują ten sam rodzaj płynu hamulcowego.


I tu następuje koniec "dużej ilości punktów wspólnych".

A czego możemy się jeszcze dowiedzieć? Jakie oleje i płyny mogą być stosowane w skrzyni biegów, silniku i pakecie baterii. A także, że:
"Wszystkie te płyny muszą być wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Brak terminowej wymiany w przypadku auta będącego w okresie gwarancji może być - w przypadku problemów technicznych - powodem odmowy naprawy w ramach gwarancji. To samo dotyczy zastosowania cieczy bez aprobaty danego producenta” – dodaje Mateusz Myck.
To jak często wymieniacie te płyny i oleje w BMSie, silniku i skrzyni biegów, żeby nie utracić gwarancji?

Na koniec wisienka:
Osobną kwestią jest całkowity ślad węglowy, pozostawiany przy okazji produkcji aut elektrycznych, co do którego opinia ekspertów nie jest jednoznaczna.
 

p0li

Pionier e-mobilności
nie czytałem artykółu ale w elektryku jest dużo płynów i ironia o płynie w bms jest średnio trafiona (bo są BMS-y chłodzone płynem w bateriach z dużym C-rate żeby pozwolić na wysokie prądy balansowania
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ok tylko w serwisówce dla szarego użytkownika nic nie ma o potrzebie wymiany.
I o to chodzi, że "straszenie" użytkownika ilością płynów jakie trzeba wymienić jest nie na miejscu. Dochodzą pojęcia nieznane, dodatkowo odstręczając od EV. " Boże jeszcze jakiś BMS będę musial zalewać!"
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Kiedyś zalecali potem odpuścili
 

danielm

Pionier e-mobilności
Kiedyś zalecali potem odpuścili
w czasach przed modelem 3 tesla miała plan serwisowy, nawet przedpłacony. w ramach tego dolewano płynu do spryskiwaczy, wymieniano baterie w pilotach bo przecież jak ktoś kupił auto za 150tys dolców to nie będzie się takimi rzeczami zajmoować. w ramach przeglądów sprawdzano też stan elementów które ewentualnie mogłyby się zużywać i doszli do wniosku że lepiej je naprawiać jak się zepsują niż marnować czas i pieniądze na przeglądy. a przy okazji zrobiono z tego zaletę tesli. ma to sens w bogatym społeczeństwie w którym leasinguje się nowe auta. ewentualną eksploatacją zajmie się drugi lub trzeci właściciel o ile auto nie ulegnie kasacji w wypadku.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
No tak, ale płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2 lata z powodu jego hydroskopijnosci. Jest to nawet napisane w instrukcji obsługi. (Tak czytam instrukcje 🙇🏻‍♂️
Zasadniczo pojazd należy poddawać serwisowi zawsze, gdy zachodzi taka potrzeba. W celu zapewnienia stałej niezawodności i sprawności pojazdu Model 3 firma Tesla zaleca jednak następujące czynności konserwacyjne i okresy międzyprzeglądowe.
• Kontrola stanu płynu hamulcowego co 2 lata (z wymianą, jeśli jest potrzebna) lub, jeżeli pojazd ciągnie przyczepę, wymiana płynu hamulcowego co 2 lata.
• Wymiana woreczka z osuszaczem układu klimatyzacji co 6 lat
• Wymiana kabinowego filtra powietrza co 2 lata
• Czyszczenie i smarowanie zacisków hamulcowych co rok lub co 20 000 km (12 500 mil) (dotyczy obszarów, w których w zimie drogi są posypywane solą)
• Rotacja opon co 10 000 km lub gdy różnica w głębokości bieżnika osiągnie lub przekroczy 1,5 mm zależnie od tego, co nastąpi wcześniej
UWAGA: Podane okresy dotyczą jazdy w zwykłych warunkach i standardowego sposobu prowadzenia samochodu. Powyższej listy nie należy traktować jako wyczerpującej. Nie obejmuje ona także części eksploatacyjnych, takich jak wycieraczki, klocki hamulcowe itp.
UWAGA: Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń i awarii, które powstaną na skutek prac serwisowych i napraw wykonanych przez osoby niebędące serwisantami z certyfikatem firmy Tesla.
 
Top