Ładowanie po trasie

Olecki

Pionier e-mobilności
Uważam że w naszym przypadku błędem było wykluczenie aut PHEV z ustawy o elektomobilności, takie auta prędzej by przekonały ludzi do późniejszej przesiadki na BEV. PHEV są trochę tańsze od BEV i nie mają ich ograniczeń na codzień na prądzie a w trasę na benzynie .
Tak jest lub było w innych krajach, ale u nas zawsze coś musza zepsuć.
I pisze to jako właściciel PHEV i BEV.
IMHO wykluczenie PHEV było bardzo słuszną decyzją co pokazują doświadczenia z Niemiec. Floty zakupiły tam spore ilości PHEV właśnie że względu na bonusy a po przeprowadzeniu badań okazało się że praktycznie 100% przebiegów było robione w trybie spalinowym, nikt nie zaprzątał sobie głowy ładowaniem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A druga sprawa - nawet gdyby ludzie ładowali PHEVy, to przy zasięgu na poziomie 30-40km ładowanie byłoby konieczne niemalże codziennie. Przy takim traktowaniu bateria osiągnie 1000 cykli po ok 3-4 latach. Już widzę ten kwik Januszy, że baterie wytrzymują 3-4 lata.
 

KrzysztofFly

Moderator
IMHO wykluczenie PHEV było bardzo słuszną decyzją co pokazują doświadczenia z Niemiec. Floty zakupiły tam spore ilości PHEV właśnie że względu na bonusy a po przeprowadzeniu badań okazało się że praktycznie 100% przebiegów było robione w trybie spalinowym, nikt nie zaprzątał sobie głowy ładowaniem.
Właśnie to samo chciałem napisać. Druga rzecz, to zbyt małe zasięgi tych samochodów w trybie elektrycznym, najczęściej deklarowane jest to w okolicach 30-50 kilometrów, co daje rzeczywisty zasięg (szczególnie zimą) zdecydowanie mniejszy. Sam na początku rozważałem zakup PHEV i gdybym w rozsądnej cenie znalazł coś, co robi realnie 80-100 kilometrów to zapewne bym zakupił.
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Jak pisałem mam teź PHEV Kia Xceed - i uważam że ma on sens.
Nie sugerujcie się niemcami gdzie dopłaty do PHEV były tak wysokie że te auta były tańsze niż benzynowe.
Więc były kupowane ze względu na cenę po dpołatach a nie po to aby je ładować.
A co się tyczy jazdy PHEV ta ja mam od czerwca ponad 10 000km zrobione i na takim dystanise spalanie to 2,7l/100km.
I to tylko dlatego że w wakacje przez 4 000km nie był ładowany tylko jezdził na benzynie.
P.S.
W Kia jest taki program EcoDrivers gdzie w przypadku posiadania fotowoltaiki i bycia osobą fizyczną można dostac do 15 000PLN rabatu na wybrane BEV i PHEV.
Ja z niego korzystałem i zamiast zapłacić prawie 150 000PLN zapłaciłem trochę ponad 132 000PLN.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Popieram @Jacek_Do sam też jestem użytkownikiem PHEV od prawie roku i BEV od kilku dni. Idea była taka żeby sprawdzić czy nie będzie to uciążliwe. PHEV które posiadam ma już ponad 2k cykli i wciąż ponad 70% baterii co daje 30-35km zasięgu (delikatnie bez klimy) z pierwotnego 53 (według producenta). Użytkowanie PHEV utwierdziło mnie w przekonaniu że BEV będzie odpowiednim autem dla mnie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak pisałem mam teź PHEV Kia Xceed - i uważam że ma on sens.
Nie sugerujcie się niemcami gdzie dopłaty do PHEV były tak wysokie że te auta były tańsze niż benzynowe.
Więc były kupowane ze względu na cenę po dpołatach a nie po to aby je ładować.
A co się tyczy jazdy PHEV ta ja mam od czerwca ponad 10 000km zrobione i na takim dystanise spalanie to 2,7l/100km.
I to tylko dlatego że w wakacje przez 4 000km nie był ładowany tylko jezdził na benzynie.
P.S.
W Kia jest taki program EcoDrivers gdzie w przypadku posiadania fotowoltaiki i bycia osobą fizyczną można dostac do 15 000PLN rabatu na wybrane BEV i PHEV.
Ja z niego korzystałem i zamiast zapłacić prawie 150 000PLN zapłaciłem trochę ponad 132 000PLN.
A jak ogolnie oceniasz ta Kie xceed PHEV ?
Interesuja mnie wady, zalety znam :)
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
A jak ogolnie oceniasz ta Kie xceed PHEV ?
Interesuja mnie wady, zalety znam :)
Wady:
- Jeśli lubisz mocniej przycisnąć to nie samochód dla ciebie, ze 141KM to raczej dziadkowóz, żeby jechać dynamicznie należy przełaczyć na tryb SPORT
- Wielkość auta raczej dla dwóch osób mało miejsca z tylu i mały bagażnik ( ale dla większej rodziny jest CEED SW PHEV)
- Brak szybkiego ładowania max 3,3kWh
- Trzeba po każdym powrocie do domu podpinać auto do ładowania
-Android i Apple mogły by działąć bezprzewodowo, jest tak tylko w niższych wersjach bez nawigacji
- jak na "crossovera" to jest na niski
- brak możliwości holowania przyczepy
- brakuje tego co jest w elektrykach czyli zdalnego rozgrzania/chłodzenia auta - tego mi najbardziej brakuje
Naprawdę auto da się lubić, nie ma zbyt wielu wad, jesli ktoś szuka niedużego PHEV'a.
I pewnie kupił bym go ponownie (za taką cenę jak ja zapłaciłem), co powinno być najlepszą rekomendacją.
Bo niewiele miałm w życiu aut o których mógłbym tak powiedzieć.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wady:
- Jeśli lubisz mocniej przycisnąć to nie samochód dla ciebie, ze 141KM to raczej dziadkowóz, żeby jechać dynamicznie należy przełaczyć na tryb SPORT
- Wielkość auta raczej dla dwóch osób mało miejsca z tylu i mały bagażnik ( ale dla większej rodziny jest CEED SW PHEV)
- Brak szybkiego ładowania max 3,3kWh
- Trzeba po każdym powrocie do domu podpinać auto do ładowania
-Android i Apple mogły by działąć bezprzewodowo, jest tak tylko w niższych wersjach bez nawigacji
- jak na "crossovera" to jest na niski
- brak możliwości holowania przyczepy
- brakuje tego co jest w elektrykach czyli zdalnego rozgrzania/chłodzenia auta - tego mi najbardziej brakuje
Naprawdę auto da się lubić, nie ma zbyt wielu wad, jesli ktoś szuka niedużego PHEV'a.
I pewnie kupił bym go ponownie (za taką cenę jak ja zapłaciłem), co powinno być najlepszą rekomendacją.
Bo niewiele miałm w życiu aut o których mógłbym tak powiedzieć.
Dzieki, wlasnie te 141KM mnie martwia najbardziej. A co powiesz o skrzyni ? W miare szybka i nie telepie autem ?
 
Top