Jak parkuje BYD z oprogramowaniem Huawei

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Wygląda to tak, że człowiek przesuwa palcem po ekranie i zrzuca cień samochodu tam, gdzie auto ma zaparkować:


I tak się tylko zastanawiam, czy nie prościej byłoby kliknąć to miejsce albo w ogóle się nim nie interesować?...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Świetna sprawa.

Nieznacznie podobnie bylo w Leafie, gdzie auto proponowało miejsce a kierowca mógł je skorygować strzałkami., przesuwając i obracając obrysem docelowym. Do tego kazdy manewr mial pokazany jego cel pośredni..
Widok 360 daje poczucie bezpieczeństwa manewru. Leaf robił to wolno ale skutecznie i pod kontrolą,
Np w takiej Tesli trzeba się było domyślać gdzie chce zaparkować, ktore miejsce wybrała? Nie ma punktów odniesienia, bo nie ma widoku inny aut.
Tesla parkowala szybciej i jak już to robila to robiła raczej dobrze, ale tak było tylko do pewnevo czasu. Chyba do pojawienia sie tzw Bety? Teraz m/w od 1,5 roku, to jak gdyby jest zapomniany temat. Coś tam się pojawia w zajawkach o zmianie wizualizacji, lecz to na razie nie działa.
W kazdym bądź razie ja ledwo umiem a właściwie to ledwo mi sie udaje odpalić automatyczne parkowanie. Kiedyś sama znajdowała miejsca, bez kierunkowskazu feraz ponoć tylko z nim? Ale to loteria.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Podsyłałem to w innym temacie w związku z Mach-E, ale jest tutaj też tesla i odpowiedź na to co pisze @Bronek . Porównajcie sobie co robiła stara eSka z AP1, a co wyczynia nowsza:

Tutaj w porównaniu z trójka na Vision Only:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak moze z Vsion only? Wg mnie przejedzie zobaczy, pomierzy, zapamięta, przygotuje stosowne manewry i wjeżdża z pamięci... A co jak zmieni się sytuacja w martwym obszarze z przodu?
To pozbawienie zmysłów ma czysto ekonomiczne podłoże.
Bo gdyby chodzilo o konflikt radar, kamery, zbedne w np 90% czujniki, to można je programowo w takich sytuacjach dezaktywować lub pomijać ich dane. A w sytuacjach gdy bywają pomocne wykorzystywać.

W ożywionym świecie też many konflikty wynikajace z różnych źródeł napływających danych, które analizujemy i wyciagamy wnioski. Czasem np uważamy , że to fajna "laska" dopóki się nie odezwie :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak moze z Vsion only? Wg mnie przejedzie zobaczy, pomierzy, zapamięta, przygotuje stosowne manewry i wjeżdża z pamięci... A co jak zmieni się sytuacja w martwym obszarze z przodu?
Tak samo jak i człowiek. Podejrzewam, że z czasem będzie coraz lepiej, ale na razie jest jak jest.
 
Top