Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Może trafiłeś na problem z jakimś softem który nie uruchamiał modułu gps przy korzystaniu z mapy - też tak miałem ale krótko.
Nie, jeździłem już kilka miesięcy z tym samym zestawem auto+telefon.
Nigdy nie miałem żadnego problemu.
Aż do chwili gdy się zdarzył.
Yanosik często daje komunikat o braku gps.
Ano właśnie.
A przy wbudowanych urządzeniach nie daje.....
O tej różnicy piszę.

P.S.
Na parkingu podziemnym jeszcze mi się nie zdarzyło żeby jakikolwiek telefon miał sygnał gps.
A navi samochodowa prowadzi po każdej alejce, jakby była na powierzchni.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Przeciwko Tesli przemawia jej planowany na koniec roku lifting, nie czułbym satysfakcji, gdyby zaraz po odebraniu auta, pojawiła się nowa wersja :)
jednak watpie, aby w obecnej cenie. na moje, ta cala akcja to czyszczenie stockow. jak tylko poczuja, ze sie robi "miejsce" na nowe, odpala z marketing MY2023.
ogolnie czekac mozesz wiecznie :) a to promocje, a to nowy model, a to zona ma slabe dni. z tych trzech wspomnianych to tesla, potem ID, na koncu kia.
 

Michal

Moderator
Przeciwko Tesli przemawia jej planowany na koniec roku lifting, nie czułbym satysfakcji, gdyby zaraz po odebraniu auta, pojawiła się nowa wersja :)
W przypadku Tesli w zasadzie co rok są jakieś zmiany, nieraz nawet częściej. Przy czym większość zmian jest w formie updatow, więc dostajesz je niezależnie od rocznika modelowego.

Obecnie nie ma żadnego info żeby miały nadchodzić zmiany w TMY, tylko jeździ jakiś jeden TM3 z zamaskowanym przodem i tyłem po US.

W innych markach kupujesz to co jest i koniec - do końca świata już zawsze będziesz miał tylko to.
Nie ma podgrzewania baterii przed ładowaniem DC, to nigdy nie będzie. Nie ma możliwości ustawienia czasu rozpoczęcia ładowania, to nigdy nie będzie. Nie ma telefonu jako kluczyk, to nie będzie.
To jest niewątpliwie jedna z głównych przewag konkurencyjnych Tesli. Możesz kupić auto, które ma 6 lat i ogólnie w działaniu, możliwościach i oprogramowaniu będzie się naprawdę niewiele różniło od tego, które sprzedają teraz.
Dlatego m.in. ich auta nie tracą na wartości tyle co konkurencja.
Kurde, oni nawet zmienili updatem limit prądu idącego przez sterownik silnika do podnoszenia klapy bagażnika żeby się nie zatrzymywał w połowie... No tego to byłem pewny, że nie są w stanie zrobić, a tu patrz... To jest jedyna taka firma, która jak projektuje/produkuje auto, to robi to w taki sposób żeby wszystko, co tylko możliwe, dało się updatować i dzięki temu są tak niewielkie różnice między rocznikami.

Znajdź frajera na pierwsze e-niro... Tam nie było nic, nawet apki. Accu 12V padał zimą i co z tym robią? Wymienią Ci w serwisie akumulator na gwarancji i odeślą do domu. Przyjdą następne mrozy i znowu padnie, bo problemem jest zły okres doładowywania. W Tesli zmienili to updatem, a w Niro nie mają nawet takiej możliwości.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
W innych markach kupujesz to co jest i koniec - do końca świata już zawsze będziesz miał tylko to.
Software'owo to nieprawda.
Może tak być i zazwyczaj tak jest, aczkolwiek nie musi.
Np. oprogramowanie nawigacji w e-soulu z 2019 a obecne, to różnica zasadnicza.
Różni się wszystko, od producenta map rozpoczynając.
Nie ma podgrzewania baterii przed ładowaniem DC, to nigdy nie będzie.
Z tego co wiem to w ev6 nie było, ale już jest.
Z kolei w e-niro/e-soul, było coś w ten deseń, ale nie działało i pewnie już działać nie będzie.
Kwestia decyzji producenta i różnych polityk dla różnych modeli.
Znajdź frajera na pierwsze e-niro... Tam nie było nic, nawet apki.
A jakie to jest pierwsze i czym się różni od ostatniego?
Accu 12V padał zimą i co z tym robią? Wymienią Co w serwisie akumulator na gwarancji i odeślą do domu. Przyjdą następne mrozy i znowu padnie, bo problemem jest zły okres doładowywania. W Tesli zmienili to updatem, a w Niro nie mają nawet takiej możliwości.
Oczywiście że mają i często to robią.
Wgranie nowego softu nie jest żadnym problemem, różni się tylko sposobem wgrywania.
 

Michal

Moderator
Przeciwko Tesli przemawia jej planowany na koniec roku lifting, nie czułbym satysfakcji, gdyby zaraz po odebraniu auta, pojawiła się nowa wersja :)
Ale będzie płacz, jak poczekasz, a później jednak podniosą ceny ;)
 
Top