Harmonogram Ładowania

deszczur

Zadomawiam się
Heh, chyba znam przyczynę Twoich problemów. Zmierz napięcie w sieci gdy występują te przerwy. Ja przez to przechodziłem, wymienili wallboxa i nadal to samo.
Możesz mieć rację.
Przez weekend obserwowałem napięcia w sieci i 2 na 3 fazy mają za niskie wartości.
1670226659389.png
1670226709866.png
1670226739750.png
Będę się teraz bujał z Tauronem :-(
Pewnie nie będzie prosto wymusić wymianę transformatora :-(.

Pozdrawiam
M
 

vwir

Pionier e-mobilności
Rozumiem, że w okolicy stado fotowoltaik? No to zapewne dlatego ustawili tak niskie napięcia. U mnie zrobili to nawet na mój wniosek. Bo wtedy latem jest miejsce na to, żeby falowniki się nie wyłączały z powodu zbyt wysokiego napięcia.

Kolega tutaj kiedyś podsyłał - możesz po prostu postawić stabilizator napięcia przed wallboxem: https://allegro.pl/oferta/stabilizator-napiecia-avr-pro-15kva-trojfazowy-3-12697463658
Albo zrobić tak jak ja - wywaliłem bebechy wallboxa, zostawię z niego tylko obudowę i kabel z wtyczką, a dam sterownik, który ma w głębokim poważaniu napięcia. Mój drugi wallbox nie sprawdza napięć tylko przekazuje dalej to co jest w sieci i wszystko działa perfekcyjnie. Ani mustang ani leaf nie marudzą. Auta elektryczne mają tak naprawdę bardzo szeroki dozwolony zakres napięć, które przyjmują na wejściu. Z tego co pamiętam to kolega który to testował zjechał do 180V i leaf nadal się poprawnie ładował. Nie sprawdzałem, ale podejrzewam, że tak naprawdę wszystko z zakresu 230V (europa) do 110V (USA) by przeszło.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
harmonogram ladowania, inny problem. ustawiam harmonogram, w godz. od 3-6, bo chce lekko podladowac, rozgrzac troche baterie i zalaczyc rano auto z sieci nie baterii. i tutaj powstal problem. system twierdzi, ze nie jest w stanie naladowac auta do 100% przez najblizsze 24h i omija harmonogram. ktos wie jak wylaczyc tez bzdurne 24h? priorytetem nie ma byc naladowanie do 100%, a zdefiniowane godz. ladowania.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Znam ten ból. Nie wiem czy to chodzi o naładowanie do 100% w ciągu 24h (czyli zupełnie bezsensowne kryterium), czy nie raczej o to, żeby osiągnął ustawiony docelowy poziom naładowania po zakończeniu okna harmonogramu. Ja miałem ustawione okno na godziny 0:00-6:00, ale potem zmieniłem na 0:00-8:00 i sytuacja się poprawiła, choć oczywiście nie rozwiązuje to problemu całkowicie. Jeśli wyjeżdżasz przed 6 to możesz spróbować ustawić harmonogram np. na 3:00-10:00 i zobaczyć czy będzie lepiej.
 

wemar

Fachowiec
harmonogram ladowania, inny problem. ustawiam harmonogram, w godz. od 3-6, bo chce lekko podladowac, rozgrzac troche baterie i zalaczyc rano auto z sieci nie baterii. i tutaj powstal problem. system twierdzi, ze nie jest w stanie naladowac auta do 100% przez najblizsze 24h i omija harmonogram. ktos wie jak wylaczyc tez bzdurne 24h? priorytetem nie ma byc naladowanie do 100%, a zdefiniowane godz. ladowania.
Zresetuj ustawienia wallbox i ponownie połącz z aplikacją. Kiedyś niechcący wymusiłem ładowanie do 100% w wallbox i też tak miałem. Zostaw domyślne 80% i harmonogram powinien działać poprawnie. Jak będziesz potrzebować 100%, to po podłączeniu do wallboxa wymusisz to przez aplikację.
Niestety, priorytetem jest naładowanie do wskazanego poziomu, a nie ładowanie jako takie.
 

wemar

Fachowiec
Podepnę się pod temat. Czy udało się komuś dodać do listy w harmonogramie dodać szybką ładowarkę publiczną? Mam wpisaną jednego domowego wallboxa i nie mogę dodać nic więcej. Nie wiem, czy to problem z softem auta, czy nie przyjmuje on ładowarek stałoprądowych.
Czy u was też tak jest?
 

PeBruY

Zadomawiam się
Podepnę się pod temat. Czy udało się komuś dodać do listy w harmonogramie dodać szybką ładowarkę publiczną? Mam wpisaną jednego domowego wallboxa i nie mogę dodać nic więcej. Nie wiem, czy to problem z softem auta, czy nie przyjmuje on ładowarek stałoprądowych.
Czy u was też tak jest?
Ten harmonogram jest tylko do ładowania AC. Chyba z założenia na szybką (DC) podjeżdżasz, żeby naładować ile trzeba, po czym się odpiąć, żeby nie zajmować innym.
Harmonogram chyba nie jest tu do niczego potrzebny i nie wiem czy jakieś inne samochody na takie coś pozwalają.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ten harmonogram jest tylko do ładowania AC. Chyba z założenia na szybką (DC) podjeżdżasz, żeby naładować ile trzeba, po czym się odpiąć, żeby nie zajmować innym.
Harmonogram chyba nie jest tu do niczego potrzebny i nie wiem czy jakieś inne samochody na takie coś pozwalają.
W e-Niro (w innych Kia-nkach domniemam też) można ustawić docelowy poziom naładowania (od 50 do 100%) zarówno na AC i DC.
 

wemar

Fachowiec
Chyba z założenia na szybką (DC) podjeżdżasz, żeby naładować ile trzeba, po czym się odpiąć, żeby nie zajmować innym.
Harmonogram chyba nie jest tu do niczego potrzebny ...
Moim zdaniem jest potrzebny. Nie chcę ładować ponad 80%, ale sprawa, ale np. sprawa, którą załatwiam, się przeciąga. W kilka minut z 80% robi się 90%. Auto i tak będzie blokować ładowarkę, póki nie wrócę i nie odepnę kabla.
 
Top