Ronda na AP

Keijo

Zadomawiam się
Cześć,

Przejechałem sie kilka razy Modelem 3 z Panka (blachy DLU…, jedyny na Polske) i dalej nie daje mi spokoju jedna rzecz. Przy włączeniu AP samochód normalnie był w stanie manewrować i nawet podjechać pod rondo, i na nie samodzielnie wjechać. Niestety po wjechaniu na Rondo AP się wyłączał i oddawał kontrolę :>

Nie pamiętam wersji FW na której się to działo ani VINu/komputera jaki w niej był. Strzeliłbym, że to jakaś 2019 albo 2020, nie wiem kiedy Tesla weszła do Polski a Panek raczej leasinguje tą Teslę. Nie wiem też który pakiet AP miała. Czy u Was AP jest w stanie pokonać rondo? Jak to działa? Wokół całej tej funkcjonalności jest dużo niedomówień i troche kontrowersji mam wrażenie więc chciałem dopytać :D
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Raczej nie jest w stanie pokonać ronda, chyba że dobrze pasy wymalowane i jedzie za innym autem to jest szansa że zjedzie na pierwszym zjeździe, ale mi się nie udało bo zawsze wyłączam przed rondem
 

Michal

Moderator
AP nie potrafi przejechać ronda - koniec kropka. Chyba że rondo będzie tak wielkie, żeby wyglądało na zakręt :p
FSD dopiero stosunkowo niedawno nauczyło się po nich jeździć, a i tak robią to tylko w US, gdzie ronda są tylko najprostsze możliwe.., więc nie spodziewajmy się tej funkcjonalności zbyt wcześnie w EU.
 

Keijo

Zadomawiam się
Dobra, zanotuje sobie, że ronda to zbyt zaawansowany koncept metafizyczny dla AP w tym momencie xD W takim razie czy gdzieś poza autostradą AP w EU jest użyteczne?

Przy okazji zastanawia mnie czy algorytm do FSD jest w ogóle trenowany na Europejskich drogach, bo z tego co widziałem to auto uprawia pamięciówkę więc chyba dopóki jakieś rondo nie zostanie wystarczająco dużo razy objechane to nie zobaczymy jego poprawnej obsługi? Widziałem też, że algorytm od AP czasami uczy się kompletnych głupot typu wjedźwbarierkę.exe i w sumie nie podoba mi sie jak blisko trzymał się osi jezdni w Gdańsku :')
 

Michal

Moderator
Dobra, zanotuje sobie, że ronda to zbyt zaawansowany koncept metafizyczny dla AP w tym momencie xD W takim razie czy gdzieś poza autostradą AP w EU jest użyteczne?
tak

Przy okazji zastanawia mnie czy algorytm do FSD jest w ogóle trenowany na Europejskich drogach, bo z tego co widziałem to auto uprawia pamięciówkę więc chyba dopóki jakieś rondo nie zostanie wystarczająco dużo razy objechane to nie zobaczymy jego poprawnej obsługi? Widziałem też, że algorytm od AP czasami uczy się kompletnych głupot typu wjedźwbarierkę.exe i w sumie nie podoba mi sie jak blisko trzymał się osi jezdni w Gdańsku :')
nie
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dobra, zanotuje sobie, że ronda to zbyt zaawansowany koncept metafizyczny dla AP w tym momencie xD W takim razie czy gdzieś poza autostradą AP w EU jest użyteczne?
Wszystkie drogi wojewódzkie, krajowe, autostrady oraz w mieście pomiędzy skrzyżowaniami. Ogólnie każda droga bez skrzyżowań z namalowana linią. Linia jest potrzebna tylko do uruchomienia autopilota więc czasem jak jest tylko kawałek przy skrzyżowaniu to wystarcza żeby go uruchomić i potem jedzie bez linii, tylko troszkę pływa ale daje sobie radę. Rzeczywiście trzyma się dość bisko osi, ale chyba lepiej tak niż wyłapywanie dziur w poboczu
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Dobra, zanotuje sobie, że ronda to zbyt zaawansowany koncept metafizyczny dla AP w tym momencie xD W takim razie czy gdzieś poza autostradą AP w EU jest użyteczne?
FSD Beta w Ameryce bardzo dobrze robi ronda jednopasowe, na dwupasowych pląta się między pasami
AP w Europie w ogóle nie jeździ po rondach

Przy okazji zastanawia mnie czy algorytm do FSD jest w ogóle trenowany na Europejskich drogach,
FSD Beta jest trenowane w Europie, ale żaden normalny konsument nie ma do niego dostępu.
bo z tego co widziałem to auto uprawia pamięciówkę więc chyba dopóki jakieś rondo nie zostanie wystarczająco dużo razy objechane to nie zobaczymy jego poprawnej obsługi?
Szkolenie FSD działa zupełnie inaczej. Indywidualny samochód niczego się nie uczy - to flota jest trenowana.
Widziałem też, że algorytm od AP czasami uczy się kompletnych głupot typu wjedźwbarierkę.exe i w sumie nie podoba mi sie jak blisko trzymał się osi jezdni w Gdańsku :')
Jeśli coś zupełnie nie działa, to tylko dlatego, że FSD jeszcze nie miało szkolenia w sytuacjach tego rodzaju. Ale to i tak nie ma znaczenia w Europie, dopóki nie dostaniemy FSD Beta.
 

Keijo

Zadomawiam się
Szkolenie FSD działa zupełnie inaczej. Indywidualny samochód niczego się nie uczy - to flota jest trenowana.
Wiem, że flota się uczy, ale jeśli model powstały z wyniku treningu nauczy się jakiejś głupoty to chyba cała flota będzie robić ten sam błąd?

FSD Beta jest trenowane w Europie, ale żaden normalny konsument nie ma do niego dostępu.
No to trzymajmy kciuki, że kiedyś dostąpimy tego zaszczytu posiadania FSD Beta :')
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Wiem, że flota się uczy, ale jeśli model powstały z wyniku treningu nauczy się jakiejś głupoty to chyba cała flota będzie robić ten sam błąd?
Trening jest prowadzony i nadzorowany przez ludzi, między innymi dlatego zajmuje sporo czasu, ale FSD nie nauczy się głupot.
Większość głupot, których doświadczasz, wynika z tego, że obecny europejski AP to wersja sprzed około 4-5 lat, w znikomym stopniu aktualizowana.
 
Last edited:
Top