14 dni na zwrot samochodu

gim-kg

Pionier e-mobilności
Teslę kupujemy przez internet, „poza siedzibą przedsiębiorstwa” więc zgodnie z prawem mamy 14 dni licząc od daty odbioru, na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny. Jest jednak problem, bo samochód jest zarejestrowany. Czy ktoś wie jak to by wyglądało w praktyce, a może ktoś z was już to robił?
Teoretycznie, można zarejestrować samochód na numery próbne i wykupić ubezpieczenie tylko OC na 14 dni.
 

Mario W

Zadomawiam się
Teslę kupujemy przez internet, „poza siedzibą przedsiębiorstwa” więc zgodnie z prawem mamy 14 dni licząc od daty odbioru, na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny. Jest jednak problem, bo samochód jest zarejestrowany. Czy ktoś wie jak to by wyglądało w praktyce, a może ktoś z was już to robił?
Teoretycznie, można zarejestrować samochód na numery próbne i wykupić ubezpieczenie tylko OC na 14 dni.
Rejestracja jest czynnością administracyjną, zwrot towaru na skutek odstąpienia od umowy nie powinien mieć z tym związku . Strony na skutek odstąpienia od umowy zwracają sobie wzajemnie to co świadczyły. Uwaga , można wstrzymać się ze zwrotem rzeczy to czasu zwrotu kasy.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Rejestracja jest czynnością administracyjną, zwrot towaru na skutek odstąpienia od umowy nie powinien mieć z tym związku.
Czyli jak? Przed odbiorem, samochód musi być zarejestrowany i mieć opłacone ubezpieczenie OC. Odbieramy samochód, po 12 dniach zwracamy, Tesla oddaje kasę i co dalej? Samochód nadal jest zarejestrowany na nas i ma opłacone OC na rok.
Jedynym wyjściem jest odkupienie samochodu od nas przez Teslę, OC zostanie zwrócone o ile nowy właściciel wypowie umowe ubezpieczenia.
Chyba, że jest jakieś inne wyjście.
 

Mario W

Zadomawiam się
Czyli jak? Przed odbiorem, samochód musi być zarejestrowany i mieć opłacone ubezpieczenie OC. Odbieramy samochód, po 12 dniach zwracamy, Tesla oddaje kasę i co dalej? Samochód nadal jest zarejestrowany na nas i ma opłacone OC na rok.
Jedynym wyjściem jest odkupienie samochodu od nas przez Teslę, OC zostanie zwrócone o ile nowy właściciel wypowie umowe ubezpieczenia.
Chyba, że jest jakieś inne wyjście.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą po odstąpieniu od umowy również, kwota wydana na OC będzie szkodą . Tesla nie będzie odkupywać tego samochodu bo odstąpienie ma ten skutek , że traktuje się jakby do umowy w ogóle nie doszło, strony mają sobie wzajemnie zwrócić to co dostały , klient zwraca samochód a Tesla kasę. Takie sprawy są dość częste również u innych producentów samochodów ale nikt się tym nie chwali. Tesla bazuje na fali euforii jaka jest wobec ich produktów, co poniekąd zrozumiałe bo technologia wyprzedza epokę. Pewnie w USA były już takie sprawy i pewnie jak to w cywilizowanym świecie kończyły się ugodami. PL to nie USA jak zapewne wszyscy widzimy. U nas de-forma wymiaru sprawiedliwości spowodowała, że sprawy trwają dużo dłużej niż wcześniej, kiedy też nie było różowo. Przykład : czekam już 3 rok na rozpoznanie apelacji w SA Kraków, wcześniej było 6-8 mcy .
 

newbe

Posiadacz elektryka
Miałem niezarejestrowany i nieubezpieczony samochód w garażu więcej niż 14 dni od wyjazdu z salonu (odbiór na koniec kwartału ławetą, rejestracja w trakcie lock-down). Miałem drobnostki (dopasowanie drzwi, klapy bagażnika) I nie oddałem samochodu. I nawet nie żałuję.
Ale jakby poważne problemy dostrzegłem - grube wady łakieru jak u jakiegoś Niemca - pewnie oddałem by I poczekałem by na inny lepszy egzemplarz.
Oczywiście o tej możliwości zapomnieli mi powiadomić :)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Tesla ma dobrych prawników i to przewidzieli, większość zamówień jest niestandardowych, chyba, że ktoś kupił dostępny samochód przez opcje „kup teraz”. Przykładem są przedmioty, które zostały wykonane na specjalne zamówienie klienta i zgodnie z jego życzeniem — inaczej nazwać je można towarami niestandardowymi, wyprodukowanymi według specyfikacji klienta.

To jest biznes, tutaj nie ma zlituj się 🙂

1951FA83-A720-4AB4-A3D4-9F2F42B13895.jpeg
 

Mario W

Zadomawiam się
Tesla ma dobrych prawników i to przewidzieli, większość zamówień jest niestandardowych, chyba, że ktoś kupił dostępny samochód przez opcje „kup teraz”. Przykładem są przedmioty, które zostały wykonane na specjalne zamówienie klienta i zgodnie z jego życzeniem — inaczej nazwać je można towarami niestandardowymi, wyprodukowanymi według specyfikacji klienta.

To jest biznes, tutaj nie ma zlituj się 🙂
No i.... w czym widzisz kwestię ? Jakie ma znaczenie standardowe lub nie ? Tu nie kupujemy rzeczy oznaczonych co do tożsamości ale co do gatunku. To nie obraz bitwy etc. To tylko marketing a tu cały czas mówimy o usterkach a czasem i wadach . Tylko w przypadku wady ISTOTNEJ konsument może odstąpić od umowy. Wady o których tu w większości mowa raczej należeć będą do nieistotnych. a zatem pozostają inne uprawnienia - z gwarancji lub rękojmi.art.560 i nast. KC . Nie zauważyłem w umowie by wyłączyli lub ograniczyli rękojmię w umowach z przedsiębiorca, ale może za szybko czytałem . A prawników zapewne mają najlepszych bo ich na to stać :)
View attachment 1004
 
Top