Ładowanie z gniazda trójfazowego

Jaceq

Pionier e-mobilności
Pytanie początkującego: auto może być wyposażone w ładowarkę pokładową trójfazową (11 kW). Ale z tego co widzę nie dodają żadnego kabla przyłączeniowego do gniazda trójfazowego. Zatem rozumiem, że trzeba sobie dokupić jakąś przejściówkę lub kabel. W garażu mam gniazdo trójfazowe 32A i tam chciałbym się docelowo ładować. Co w takim wypadku należało by dokupić, żeby komfortowo ładować e-C4 z takiego gniazda? Oczywiście przy założeniu, że będzie mieć na pokładzie wspomnianą ładowarkę trójfazową 11kW..
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Dzięki. Szybko, krótko i na temat :) Choć tak jeszcze dodatkowo mylę, że mogę też zamontować dodatkowe gniazdo 16A i wtedy będzie można wziąć 11kW bez przejściówek.
 

Jarecki

Zadomawiam się
Sprawdź najpierw jaką masz/będziesz miał ładowarkę pokładową. W standardzie jest jednofazowa 7,4kW, która potrzebuje podpięcia pod 32A gniazdo "siłowe" bezpiecznik topikowy 25A się grzeje :) Sprawdziłem!
ŁAdowarkę 11kW zamawia się "na produkcję", więc jak konfigurowałeś auto przy zamówieniu - powinno paść pytanie o to.
A przy okazji jaki termin odbioru obiecali?
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ładowarka pokładowa będzie właśnie 11kW - dołożyłem tę opcję. Na ten moment obiecali.. luty 2023. Oczywiście bez gwarancji ceny :-/
 

kofek111

Nowy na Forum
Pany i Panewki, czekam na swoją e-c4 z ładowarka pokładową 7,4 kwW lecz nigdzie nie mogę znaleść informacji jaka ona potrzebuje wyczke i zabezpieczenie prądowe. Auto ma być w połowie Lutego i czciałbym sie przygotowac do "nakarmienia nowego człoka rodziny" Czy może ktos posiada link do specyfikacji i jakiegoś info o tej ładowarce . Z góry wielkie dzięki za każde info !!
 
Last edited:

kofek111

Nowy na Forum
Zależało mi na informacji od strony 250 V (zasilania urządzenia) jaka wtyczka i jakie zabezpieczenie jest potrzebne ?? A może ma kroś podlądowe zjęcie takiej ładowarki i może jakąś dokumentacje do niej !!
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
3 fazowa ma gniazdo 16A(11kW) lub 32A(22kW) z 5 bolcami
Jednofazowa ma zwykła wtyczkę pod gniazdko(3,5kW) lub niebieska wtyczkę silowa jednofazową z 3 bolcami(7,4kW)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie ma czegoś takiego jak wymagana wtyczka, jest kilka standardów i możesz użyć na co się zdecydujesz. Przy ładowarce pokładowej 7,4 kW w grę wchodzi zasilanie jednofazowe więc możesz korzystać z:
-standardowe gniazdo schuko - limit to 10A, max 12A - ale nawet do 10A potrzeba pożądnego gniazda aby się nie stopiło podczas dłuższego ładowania
- 'małe' gniazdo kamperowe (niebieskie) - limit to 16A
- 'duże' gniazdo kamperowe (niebieskie) - limit to 32A

Do tego stosujesz odpowiednie zabezpieczenie i kupujesz przenośną ładowarkę (EVSE) z pasującą wtyczką do podłączenia. Od strony samochodu jest gniazdo Type 2
 
Top