Koszty utrzymania?

Wojtas!

Zadomawiam się
Cześć! Przymierzam się powolutku do Tesli Model S z ~2015. Orientuje się ktoś jak z awaryjnością tych roczników? Jak w Polsce z dostępnością i ceną części eksploatacyjnych?
 

Khar

Posiadacz elektryka
Kolega ma S z 2016, serwis w PL sobie chwali i to bardzo, jego zdaniem lepszy niż Berlin. Na części czasami trzeba parę dni czekać, ale są. Nie miał większych awarii ani większych wydatków - ale to 1 egzemplarz.
Uważać trzeba na wersję MCU - MCU1 ma wadę i każdy po czasie ma awarię - on bardzo dużo wydał na wymianę na MCU2. Teraz Tesla zwraca za naprawy MCU1 - ale on nie naprawił, jak się popsuło, tylko wymienił na nowszą wersję, więc może go to nie objąć. Poza tym na MCU1 interfejs działa bardzo powoli. Więc lepiej jeśli trafisz egzemplarz już z MCU2.
Jeśli interesuje Cię Autopilot i FSD, to trzeba sprawdzić wersję HW, bo tu często się zmieniało, a tych starszych nie da się zrobić upgrade.
To tyle co wiem.
 

Wojtas!

Zadomawiam się
Kolega ma S z 2016, serwis w PL sobie chwali i to bardzo, jego zdaniem lepszy niż Berlin. Na części czasami trzeba parę dni czekać, ale są. Nie miał większych awarii ani większych wydatków - ale to 1 egzemplarz.
Uważać trzeba na wersję MCU - MCU1 ma wadę i każdy po czasie ma awarię - on bardzo dużo wydał na wymianę na MCU2. Teraz Tesla zwraca za naprawy MCU1 - ale on nie naprawił, jak się popsuło, tylko wymienił na nowszą wersję, więc może go to nie objąć. Poza tym na MCU1 interfejs działa bardzo powoli. Więc lepiej jeśli trafisz egzemplarz już z MCU2.
Jeśli interesuje Cię Autopilot i FSD, to trzeba sprawdzić wersję HW, bo tu często się zmieniało, a tych starszych nie da się zrobić upgrade.
To tyle co wiem.
To słyszałem, że wymiana MCU i ekranu jest często najdroższa. No ale jak jest akcja serwisowa, to dobrze. O HW się nie martwię - w moim budżecie na FSD (HW2+) nie ma co liczyć. Może na HW1.

Martwią mnie głównie: części zawieszenia pneumatycznego, klamki (słyszałem nawet 4 tysiące za klamkę, prawda to?), światła, takie drobne rzeczy które w autach premium potrafią kosztować absurdalne pieniądze. "Najdroższy samochód to tani Mercedes". Boję się czy nie dotyczy to też Tesli.

Aha, no i silnik - podobno wczesne modele potrafiły same się przepalić, a gwarancja kończy się chyba na 8/180,000... Ale to już chyba tych roczników nie dotyczy?
 

Wojtas!

Zadomawiam się
Jeszcze taka kwestia, w tym budżecie to są albo 85 albo 70D. Ma ktoś porównanie? Jak z zasięgiem autostradowym, prowadzeniem, przyspieszeniem?
 

Wojtas!

Zadomawiam się
Widziałem to ;) Wariant 70D ma jednak oddzielny silnik zbudowany niemal wyłącznie pod jazdę autostradową. Więc 85 dalej zajedzie w mieście, ale może na autostradzie zyski z efektywności w 70D to przebiją?
 

Wojtas!

Zadomawiam się
I tak i tak , bez wzgledu na pojemnosc baterii ( moze poza 100D- LR ) ladowanie na autostradzie co ok 250 km
Mówisz? EVDatabase było dotąd bardzo dokładne. Zasięg rzeczywisty mojego Leafa przewidzieli praktycznie co do kilometra.

No a jak się już stoi, jest jakaś różnica w mocy Superchargingu między tymi wersjami?
 

Khar

Posiadacz elektryka
A czy zastanawiałeś się nad młodszym TM3? Nie sprawdzałem dokładnie cen, ale może się zmieścisz.
Bateria większa niż P70, do tego mniej zdegradowana, ładowanie na SuC szybsze, wydajniejszy silnik, mniejsze zużycie energii, ogólnie większy zasięg. Do tego MCU2, AP w standardzie. No i możesz mieć wciąż pełną gwarancję!
Poważną wadą jest mniejszy i gorzej dostępny bagażnik.
Aha, jeszcze kieszenie w drzwiach w TM3 istnieją :)
 
Top