Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

Michal

Moderator
Są w wycieraczka i same dysze nie są podgrzewane ale chyba całe wycieraczki już tak. To przy dyszach w wycieraczkach powinno dawać podobny efekt. Przy okazji - to chyba jakaś pierdoła, bo jak używasz zimowego płynu, to po co podgrzewanie?
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Po tygodniu jazdy 3SR wsiadłem dzisiaj na chwilę do Niro i muszę uznać, że Tesla jest lepszym samochodem. Dalej Niro jest bardzo dobrym samochodem, ale wolę Teslę. Po Tesli deska Niro wydaje się przekombinowana a ekran mikroskopijny. Niro też w ogóle nie chce przyśpieszać :) Trzeba teraz siąść z kalkulatorem i pomyśleć, czy za to wszystko warto dopłacić aż 65 tys.
 

Zychu02

Zadomawiam się
Po tygodniu jazdy 3SR wsiadłem dzisiaj na chwilę do Niro i muszę uznać, że Tesla jest lepszym samochodem. Dalej Niro jest bardzo dobrym samochodem, ale wolę Teslę. Po Tesli deska Niro wydaje się przekombinowana a ekran mikroskopijny. Niro też w ogóle nie chce przyśpieszać :) Trzeba teraz siąść z kalkulatorem i pomyśleć, czy za to wszystko warto dopłacić aż 65 tys.
heh :) chłop chce sie przesiąść z Niro na TMY, gdzie trzeba doplacic 65 tys, i się zdecydował, a ja dalej w rozkroku, czy dopłaćic 5 tys wiecej, i zamiast EV6 GTline AWD wziąć TMYLR.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
heh :) chłop chce sie przesiąść z Niro na TMY, gdzie trzeba doplacic 65 tys, i się zdecydował, a ja dalej w rozkroku, czy dopłaćic 5 tys wiecej, i zamiast EV6 GTline AWD wziąć TMYLR.
Wybór pomiędzy EV6 AWD a Y LR jest nie do rozstrzygnięcia, chociaż Tesla daje więcej frajdy z samej jazdy.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A jak jest w Tesli z ograniczaniem mocy przy niskim stanie baterii? Wczoraj testowałem swoje auto i poniżej 20% auto było w stanie oddać jedynie 75-77kWh (nominalnie 136-140kWh)
 

Zychu02

Zadomawiam się
Wybór pomiędzy EV6 AWD a Y LR jest nie do rozstrzygnięcia, chociaż Tesla daje więcej frajdy z samej jazdy.
Juz sie przekonuje w strone Y LR, ze wzgledu na wiekszy o wiele bagaznik, software ktore jest updejtowany na bieżąco, mniejsze zuzycie pradu....nawet ksztalty mydelczniki nie nie przeszkadzaja. no ale nie mam gdzie obejrzec chociaz TMY, tylko berlin bo do Wawy za daleko
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Juz sie przekonuje w strone Y LR, ze wzgledu na wiekszy o wiele bagaznik, software ktore jest updejtowany na bieżąco, mniejsze zuzycie pradu....nawet ksztalty mydelczniki nie nie przeszkadzaja. no ale nie mam gdzie obejrzec chociaz TMY, tylko berlin bo do Wawy za daleko
Skąd jesteś? Niedługo powinienem ją mieć do testów w Krakowie.
 
Top