Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Bronek

Pionier e-mobilności
Po latach to mnie tam wsio rybka aby dawało to co auto jest w stanie przyjąć.
Jesli to Tesla to wszelkie duperele są zbędne, chyyba ze ktoś ma wodomierz przy wannie (takie widzialem w Niemczech). "Musi wiedzieć co ma przepowiedzieć....."

W niektorych autach niestety samo sterowanie z aplikacji nie wystarczy, bo jest cienkie no to wtedy warto
W Tesli choć ma gówniany timer, ale da sie go ustawić tak by osiągnąć te poziomy ładowania i czasy, jakie sie chce.

Nie warto przepłacać, mobilne kiedyś nawet przydatne teraz dla nielicznych, ale to nie glupi pomysł, powiesić na ścianie i mamy upragniony wallbox czyli szumna nazwa jest! A a nuż się przyda? Żyjemy w kraju..(........odpowiednie slowo wpisać.....).
Szkoda kasy na wypasy bo to naciąganie na opakowanie , chyba że komuś nie szkoda?
 

daniel

Señor Meme Officer
Generalnie z autem dostaje się minimum dające możliwość ładowania.
Jak chcecie coś dokupić, to po to, żeby sobie podnieść komfort.
Nie tylko komfort ale sprawność. Już ktoś pisał, że ładowanie 11kW AC ma mniejsze straty niż ładowanie 2.3kW, bo samochód jest krócej wybudzony.
 

o_0

Zadomawiam się
Chyba najbardziej przekonuje mnie podejście Michala :)
Czyli wybieram bramkę 5. Tesla Corded Mobile Connector.

Ja naprawdę radzę nie kombinować, tylko kupić jednak EVSE od Tesli. Zalety przycisku są moim zdaniem nieocenione - otwieranie klapki przed podłączeniem ale przede wszystkim ODBLOKOWANIE kabla przed odłączaniem, bez potrzeby klikania na telefonie / ekranie. Minie rok, będziesz musiał kliknąć coś na telefonie żeby odłączyć auto po raz dwusetny - trzysetny, to pożałujesz, że chciałeś oszczędzić 600 zł ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wyzej pokazany mam i wożę bez sensu ale to dobre rozwiązanie. Dwa w jednym

Albo trzeba było brać Gen 3v od kolegi @krzyss (ogłaszał), a ja od Niego dostałem jeszcze w dużej promocji.
Będzie dla syna?
Ma dwie ciekawe funkcje, czyli ograniczenie mocy gdyby ktoś podjechał do as z ładowarką np 22kW a my mamy w domu 16A.
I druga funkcja blokowanie innych marek, ale to takoe coś raczej dla ciekawosci
No i jest pstryczek.
Sam kabel z pstryczkiem teslowym to ok 1000 zl za np 3-5 m
 

o_0

Zadomawiam się
Wyzej pokazany mam i wożę bez sensu ale to dobre rozwiązanie. Dwa w jednym

Albo trzeba było brać Gen 3v od kolegi @krzyss (ogłaszał), a ja od Niego dostałem jeszcze w dużej promocji.
Będzie dla syna?
Ma dwie ciekawe funkcje, czyli ograniczenie mocy gdyby ktoś podjechał do as z ładowarką np 22kW a my mamy w domu 16A.
I druga funkcja blokowanie innych marek, ale to takoe coś raczej dla ciekawosci
No i jest pstryczek.
Sam kabel z pstryczkiem teslowym to ok 1000 zl za np 3-5 m
nic z tego nie rozumiem. Gen 3v? Kabel z pstryczkiem tesli za 1000zł?

Za 2-3 tygodnie powinienem odebrać TMY i właśnie umawiam elektryka na zamontowanie 3F/16A gniazda, bo takie mam też w domu u rodziców, których regularnie odwiedzam... Potrzebuję, więc dokupić mobilną 3-fazową prostą "ładowarkę", ale najlepiej taką z pstryczkiem teslowym, żeby się nie bawić przy odłączaniu. Czy możesz mi wysłać jakiś przykład kabla o którym piszesz?
Kabel tesli ma ten minus, że pasuje tylko do gniazda 3F i tylko do tesli. Jeśli jest dobra alternatywa co pasuje też do 230V i ma pstryczek tesli, to chętnie ją poznam.
Edit: doczytałem, że TMY/3 na Europę ma Type 2, więc git :) Btw., w manualu tego nie znajdziecie...
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Gen 3 czyli najnowszy wall connector. I te od Tesli wszystkie mają przycisk.
jak masz innej marki urzadzenie to jak chcesz miec funkjonalność przycisku to taki kabel trzeba sobie sprawić:
Bez przycisku jest to okropnie upierdliwe, bo rozłaczasz z telefonu lub z ekranu w samochodzie.
Jest jeszcze metoda z S3XY buttons, po zamontowani urzadzenia nazywanego commander ktore jest w zestawie można ustawić w aucie pare dodatkowych super funkcji jak np odblokowywanie portu ładowania klamką drzwi przy porcie, to juz jest spoko. Polecam tez inne funkcje które są lepsze niż same przyciski:
- przełaczenie w tryb sport po wcisnieciu mocno pedału przyspieszenia
- automatyczne wyłaczenie auto wycieraczek i auto długich świateł po właczeniu autopilota

EDIT: poprawiłem link
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@zibizz1 tos mu namieszał :)

Masz tą 3 fazową w linku! I to z wtyczką. Mobilną A jaki to problem jak się chce wywalić wtyczkę i połączyć na stałe, tylko po co? Elektryk niech Ci gniazdo zrobi 16A 3 Fazy. Tzw małą siła
Noooo.. kupujecie auta a nic o nich nie wiecie... A teraz nie trzeba iść do bibloteki. Lub słuchać naciągacza dillera.
Wystarczy poczytać to forum ale i to jest za dużo. O instrukcji nie wspomnę..
Nawet to co jest w linku źle interpretujesz, to nie wersja amerykańska, pasuje do wszystkiego
Jak chcesz ładowac z mocą 11kW z gniazdka domowego?
Dostaniesz z Teslą i z pstryczkiem evse na 230 v i będziesz ładował tym dobę, no prawie
 
Last edited:

o_0

Zadomawiam się
Chyba się nie zrozumieliśmy. Kabel który podlinkowaliście działa tylko ze stacją (ładowarką). Nie można go podłączyć do gniazda 3F. Ma z dwóch stron Type 2. Tu wersja z wolnym końcem i wyraźnie przed tym przestrzegają:
You cannot connect a blue or red commando plug to this pigtail and charge from a commando socket. It can only be used in combination with a charging station!

To jest przenośna ładowarka która mnie interesuje, ale kosztuje nie 1000zł a ponad 2000, więc tyle co inne. Zaleta: ma pstryczek tesli.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad 1 mam kabel jw ale z dwoma końcówkami żeńską i męską z pstryczkiem do evse z gniazdem.
Można kupić taką o, ile ma się takie evse z gniazdem.
Działa od dwóch lat i szybciej budzi auto niż originał

I nam drugą evse mobilną z linka, ale do orginalnej Tesli. Jest to używka za 900
 
Last edited:
Top