Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

ducarider

Posiadacz elektryka
Panowie, z tego co tu czytam to Tesla jeździ sama. Nie mogę się doczekać aż odbiorę. Mam obecnie BMW z pełnym AP 2021. Czyli świeże auto. Z najnowszym softem. Z tego co widzę to UE ogranicza Auto Piloty. Poprzednia BMW F90 2018 zmieniała pasy po włączeniu kierunkowskazu. Teraz F92, która jest modelowo nowsza nie robi tego. Przejedzie około 15 do 20 sekund sama jak patrzysz na drogę. Potem wyłącza AP i komunikatami hamuje zatrzymując się na poboczu. Działa do 210 km/h. (Zwalnia przed ostrymi zakrętami) Z tego co piszecie Tesla jest kosmiczna w tym względzie. Zrobię porównanie. Zastanawiają mnie te ciężarki. BMW czuje jakby dotyk na kierze. Próbowałem obciążyć ale nie działa.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Widzę ze w ładną pogodę na pustej prostej drodze jedzie auto, tyle ze to potrafi każdy model z adaptacyjnym radarem, proszę o pokaz jak to zrobi w deszczu, lub w nocy przy oświetleniu latarniami... film nic nie wnosi.... Lepiej patrząc ze model S kosztuje ponad 100K Euro to proszę zobaczyć jak działają systemy w mercedesach klasy E czy BMW serii 5... A jeśli ktoś nie widzi różnicy to naprawdę jest oszołomiony....
Nie bylo deszczu kurde nie umiem jeszcze go wywołać.. I zaćmienia słońca o tej godzinie też

Odnosisz się do czegoś, czego nie ma na tym filmie. Piszesz o czymś, co gdzie jest, a pisz o tym co widzisz tu na tym obrazie lub możesz sam zaprezentować, przedstawić itd.
Ok.
Napisałeś : Nie wnosi nic?
Co ma k,. ten film wnosić.? Zadumę nad emocjami kogoś kto nawet nie widzial na żywo tego itp
samochodu?
To prezentacja danego dostępnego systemu AP w danej chwili i to zhakowanego lekko Real nie opis opisu, z opisu jak u Ciebie.
Nie jest to pean na jego cześć!
Auto samo zmienia pas u innych to problem pisze o Teslach, ludzie się gubią, coś im przeszkadza, tempomatu nie ogarniają, AP im się wyłącza, przełamują trzymanie pasa cuda cuda cuda. Im więcej posiadaczy tym więcej kłopotów. Trudno taki świat kierownicą nie mogą zrobić itp To pokazuje ze jadę i nie grzebie w aucie.

Ty masz specyficzne skażone fobią na Teslę, podejscie i dlatego błędny odbiór?
Szwejk mi się przypomina, w wolnym opisie to m/w brzmi tak : "gdy spytali , czy jadł śliwki, to odpowiedział że nie, ale kąpał się w Wełtawie "
O Mercedesie E opowiadasza? A ja wiem jak jest w S. E nie miałem. Ostatnio nawet wiem jak jest w EQS, ale to był, tylko dzień jazdy , to wolę sądów kategorycznych nie czynić, niemniej jego nie wybralem a byl tańszy.
Generalnie nic nie pojedzie na drodze lokalnej tak jak pojedzie "oszukana" Tesla, a więcej ona też nie pojedzie jak na filmie! jak nie będziemy kombinować. WSZYSTKICH OGRANICZA PRAWO ITP Tesla i tak pozwala na więcej od np Merca
Jeździlem Trójką też z radarem i czujnikami i w nocy i w deszczu opisywałem to na tym czy innym chyba forum? . Filmów typu horror jadąc w pizgawicy nie przyszlo mi na myśl nakręcić. Dawała wtedy radę, wiecej widziala niż ja.
Czy te obecnie sprzedawane Tm3 to zrobią, tego nie wiem?

To nie jest film wychwalający , tylkoTwoje zaślepienie, nie wiem z jakich pobudek, tak to odbiera.

To filmik ukazujacy właśnie ograniczenia w stosunku do wersji u nas niedostępnej i przy okazji jak z tym sobie radzić jeśli inaczej nie można. Aby cokolwiek wyciągnąć z tego na co nam pozwalają I to tyle!

A i u mnie są i czujniki i radary.
Miodu nie ma ale da się jechac na luzie.
 
Last edited:

merlinnot

Zadomawiam się
Dopiero odebrałem samochód, ale w ostatnich dniach jeździłem bardzo dużo na Autopilocie (podstawowym) zarówno na trasie, jak i w mieście, i jestem zaintrygowany.

Autopilot ma dużo bardziej agresywny styl jazdy ode mnie. Jeździ szybciej, bliżej samochodów z przodu, przyspiesza i hamuje bardziej gwałtownie, nie zwalnia przed zakrętami tak, jak ja bym to zrobił. Pewnie prawda jest taka, że jeżdżę "jak dziadek"...

Z rzeczy, które mi się nie podobają, to ustawienia prędkości - często ograniczenia pokazywane przez Teslę nie odpowiadają znakom (np. Tesla myśli, że jest ograniczenie do 40, a to dotyczy tylko ciężarówek, albo nie anuluje po skrzyżowaniach itd.). Nie wiem także, na jakiej zasadzie działa zmniejszanie/zwiększanie prędkości przy zmianie znaków. Czasami przy zmianie Tesla dostosowuje także "max", a czasami zmienia wskazanie ograniczenia, ale "max" zostaje poprzedni. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym 🤷‍♂️ I żeby jeszcze trochę pomarudzić, jak na Polaka przystało, to na hopkach nie zwalnia, muszę jej pilnować.

Ale to tyle negatywów, 95% trasy Warszawa - Wrocław zrobiła za mnie, wybrałem się do miasta dzisiaj, i też ogarniała super (a pasy tak wąskie, że ja sam się boję jechać obok innego auta). Na autostradach trzyma się środka pasa, ale jak mija ciężarówki, to się od nich odsuwa, strasznie mi się to podoba.

Może przeczytam instrukcję i się dowiem, jak to zrobić, żeby zawsze dostosowywała prędkość, a nie tylko czasami, i wtedy chyba już nic więcej nie będzie mi do szczęścia potrzebne. I żeby jeszcze zwalniała przed znakami, a nie po 🙂
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dopiero odebrałem samochód, ale w ostatnich dniach jeździłem bardzo dużo na Autopilocie (podstawowym) zarówno na trasie, jak i w mieście, i jestem zaintrygowany.

Autopilot ma dużo bardziej agresywny styl jazdy ode mnie. Jeździ szybciej, bliżej samochodów z przodu, przyspiesza i hamuje bardziej gwałtownie, nie zwalnia przed zakrętami tak, jak ja bym to zrobił. Pewnie prawda jest taka, że jeżdżę "jak dziadek"...

Z rzeczy, które mi się nie podobają, to ustawienia prędkości - często ograniczenia pokazywane przez Teslę nie odpowiadają znakom (np. Tesla myśli, że jest ograniczenie do 40, a to dotyczy tylko ciężarówek, albo nie anuluje po skrzyżowaniach itd.). Nie wiem także, na jakiej zasadzie działa zmniejszanie/zwiększanie prędkości przy zmianie znaków. Czasami przy zmianie Tesla dostosowuje także "max", a czasami zmienia wskazanie ograniczenia, ale "max" zostaje poprzedni. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym 🤷‍♂️ I żeby jeszcze trochę pomarudzić, jak na Polaka przystało, to na hopkach nie zwalnia, muszę jej pilnować.

Ale to tyle negatywów, 95% trasy Warszawa - Wrocław zrobiła za mnie, wybrałem się do miasta dzisiaj, i też ogarniała super (a pasy tak wąskie, że ja sam się boję jechać obok innego auta). Na autostradach trzyma się środka pasa, ale jak mija ciężarówki, to się od nich odsuwa, strasznie mi się to podoba.

Może przeczytam instrukcję i się dowiem, jak to zrobić, żeby zawsze dostosowywała prędkość, a nie tylko czasami, i wtedy chyba już nic więcej nie będzie mi do szczęścia potrzebne. I żeby jeszcze zwalniała przed znakami, a nie po 🙂
Są dwa wyjscia. 1 nie korzystać 2. Przyzwyczaić się
Ja wybrałem to drugie
Na pocieszenie dodam, że teraz to jest i tak łagodna.. Pierwsze jej zjazdy w zjazd przy140km /h u pasażera wywolywaly strach i chęć przytulenia się do kierowcy. Dodatkowo waliła niby w barierę bokiem. Robi jak robi, ja mam tylko do dzisiaj wątpliwości do tego stylu na mokrym.
Czeka Cię jeszcze przeżycie mijania w zakrętach z kimś kto je lekko ścina. Polecam, to lepsze od Hitchcocka
Ad prędkość to odpuść bo to jest temat nie do pokonania. Dodajesz z buta lub odejmujesz gałką lub odpuszczasz AP. Jest różnie i bylo różnie. Temat nie rozwiązany u nas
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Panowie, z tego co tu czytam to Tesla jeździ sama. [...]
No - jeździ sama w pewnych okolicznościach. Ważne, żeby początkowo nie ufać za bardzo i dogadać się z autopilotem, co umie dobrze, a co nie za bardzo. Jak już się dogadacie, to czasem strach wyłączyć autopilota, bo nawet ta stara wersja w pewnych sytuacjach ma przewagę nad kierującym człowiekiem
 

Michal

Moderator
Autopilot ma dużo bardziej agresywny styl jazdy ode mnie. Jeździ szybciej, bliżej samochodów z przodu, przyspiesza i hamuje bardziej gwałtownie, nie zwalnia przed zakrętami tak, jak ja bym to zrobił. Pewnie prawda jest taka, że jeżdżę "jak dziadek"...
Zmień ustawienie agresywności - prawa rolla w prawo. Pewnie masz ustawione na 2, a można mieć do 7. Ja jeżdżę na 7. To jest niby odległość ale tak naprawdę, bardziej właśnie agresywność.

Z rzeczy, które mi się nie podobają, to ustawienia prędkości - często ograniczenia pokazywane przez Teslę nie odpowiadają znakom (np. Tesla myśli, że jest ograniczenie do 40, a to dotyczy tylko ciężarówek, albo nie anuluje po skrzyżowaniach itd.).
Niestety to jest słabe i na drogach podmiejskich ten bałagan z ograniczeniami powoduje właśnie dość często różnice. Tesla obecnie nie ma pojęcia o odwoływaniu ograniczenia przez skrzyżowanie. Nie wiem czy będzie miała, bo to głupi przepis.

Nie wiem także, na jakiej zasadzie działa zmniejszanie/zwiększanie prędkości przy zmianie znaków. Czasami przy zmianie Tesla dostosowuje także "max", a czasami zmienia wskazanie ograniczenia, ale "max" zostaje poprzedni. Nie zauważyłem żadnej reguły w tym 🤷‍♂️
Chyba jest jakaś różnica w odczytywaniu znaków i ograniczeniach jakie ma w mapie.

I żeby jeszcze trochę pomarudzić, jak na Polaka przystało, to na hopkach nie zwalnia, muszę jej pilnować.
Chooek nie rozumie na razie.

Ogólnie warto pamiętać, że AP to raczej system do jeżdżenia po autostradach, więc tam sprawdza się najlepiej. Nie ma chooek, odwoływania ograniczeń przez skrzyżowania, zmian ograniczeń prędkości co chwilę, które trzeba dodawać do danych mapowych.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Panowie, z tego co tu czytam to Tesla jeździ sama. Nie mogę się doczekać aż odbiorę. Mam obecnie BMW z pełnym AP 2021. Czyli świeże auto. Z najnowszym softem. Z tego co widzę to UE ogranicza Auto Piloty. Poprzednia BMW F90 2018 zmieniała pasy po włączeniu kierunkowskazu. Teraz F92, która jest modelowo nowsza nie robi tego. Przejedzie około 15 do 20 sekund sama jak patrzysz na drogę. Potem wyłącza AP i komunikatami hamuje zatrzymując się na poboczu. Działa do 210 km/h. (Zwalnia przed ostrymi zakrętami) Z tego co piszecie Tesla jest kosmiczna w tym względzie. Zrobię porównanie. Zastanawiają mnie te ciężarki. BMW czuje jakby dotyk na kierze. Próbowałem obciążyć ale nie działa.
Nie rob sobie nadziei, nie jezdzi sama ;)
Przydaje sie na trasach szybkiego ruchu, ale tylko jak nie ma za duzo innych aut.
 

merlinnot

Zadomawiam się
Zmień ustawienie agresywności - prawa rolla w prawo. Pewnie masz ustawione na 2, a można mieć do 7. Ja jeżdżę na 7. To jest niby odległość ale tak naprawdę, bardziej właśnie agresywność.
Mam na 7, ale w moim przypadku to chyba skala powinna być do 11 😅
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Xie zmiana tylko ekranowa. Gałka prawa w Yoke nie chodzi na boki.
To akurat dobre by bylo w moim przypadku w Trójce, bo często mi się zdarzalo zmieniać bezwiednie ten parametr. A to dlatego że dodatkowy ekran też można sterować gałkami i funkcje potrafią sie nałożyć.
 
Top