Obiecałem, że wstawię tutaj dane na temat zachowania / temperatury baterii. Co prawda ja mam ID.3 ale Enyaq i inne to ta sama platforma MEB więc zachowanie pewnie podobne.
Trasa ok. 200 mil, 80% autostrady z prędkością 75mph (120km/h), temperatura zewnętrzna w granicach 5*C, skriny z EVNotify.
Wyjazd z domu przy SOC 63% i temperaturze baterii ok. 9*C

Po 1h20 z SOC 12% dojeżdżam do ładowarek 150kW (temperatura max baterii to zaledwie 17*C)

Osiągam więc zaledwie 79kW na starcie ładowania (a mógłbym maks. 125kW)
Po ciutkę więcej niż kwadransie ładowania (wizyta w WC i zakup kawy) odpinam przy SOC 51% i temperaturze baterii ok. 35*C

Przy ładowaniu zauważyłem że optymalna temperatura to jakieś 28-29*C bo wtedy bateria przestaje być grzana / chłodzona (widać to po temperaturze 'inlet').
W międzyczasie jeszcze jedno krótkie ładowanko:
Wracam do domu i temperatura baterii ma ok. 16*C (na dworze mniej więcej 2*C)

Wniosek: przy temperaturze otoczenia ok. 5 stopni i braku przygotowania baterii przed ładowaniem w samochodach na platformie MEB nie da się osiągnąć optymalnej temperatury pracy baterii (ok. 30*C), więc ciężko będzie osiągnąć maksymalne prędkości ładowania nawet jeśli ładowarka ma większą moc niż parametry ładowania DC samochodu.