Zakup używanej Tesli model 3 SR+ z 2019-2020 roku

danielm

Pionier e-mobilności
34k Eur to sporo poniżej ofert które można znaleźć na razie w Polsce.
polska to rozbitki z usa sprzedawane jako bezwypadki a co jeszcze zabawniejsze auta sprzedawane przez spekulantów którzy nie zauważyli że tesla obniżyła ceny nowych aut bo nie mają pojęcia co sprzedają
 

Michal

Moderator
Zgodnie z tym, co wg "forumowej tabelki" sprzedaje Tesla w Europie, najtańszą RWD można kupić we Francji za 31600 Euro.
Na niemieckiej stronie Tesli są sztuki od 33900.
Dodam jeszcze, że "forumowa tabelka" to najprawdopodobniej:
ev.warszawa.pl[łamane na]tesla
"[łamane na]" zastąpić "/".
Dodam też, że w FR są jakieś dopłaty do aut i nie wiem jak wygląda możliwość sprzedaży po uzyskaniu takiej dopłaty. Trzeba się zorientować. W DE z tego co pamiętam można sprzedaż auto po pół roku. W FR obawiam się, że tak jak u nas po 2 latach. Ale w sumie to omawiany TM3RWD jest z 2020-03-05, więc za chwilę stukną mu 3 lata.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Ja również w tej samej sprawie. Szukam jak najtańszej Tesli 3 dopuszczam również auta naprawiane blacharsko, jeśli sprzedający okaże zdjęcia uszkodzeń. Oczywiście jeśli będzie to miało odzwierciedlenie w cenie. Ale nurtują mnie inne pytania. Czy są wersje których należy unikać, albo czy mimo niskiego budżetu jednak warto dozbierać na młodszy rocznik itp. Przeglądając forum w kilku miejscach natknąłem się na stwierdzania że chińskie są lepiej wykonane niż USA. Czy warto ich szukać? Czy mają inne baterie. Na stronie używanych Tesli są podawane różne wartości zasięgu od 400 paru po prawie 500 od czego to zależy? Czy SR+ miała zmiany pojemności baterii czy to tylko soft? Czy warto zawracać sobie głowę autami sprowadzonymi z USA? Jakie za jakie przeciw. Zakładając że akceptuję rodzaj uszkodzeń i jakość naprawy konkretnego samochodu ( bo pewno wszystkie były sprowadzone jako uszkodzone) to na co zwracać w nich uwagę. Ile może kosztować zmiana złącza ładowania na CCS w Tesli z USA? Co najbardziej doskwiera wam jako użytkownikom w waszych autach. Dużo tych pytań ale ostrzegam mam więcej. Jeżdżę Ioniqiem 28kWh i moje auto ma tylko 2 wady z powodu których chcę je zmienić. 1-zasięg jest to w praktyce w Polsce auto do jeżdżenia wkoło komina wiec i tak został w domu drugi diesel. 2 ładowarka 1 fazowa. Mam przyłącze 12.5 kWh na trzech fazach z zabezpieczeniem przed licznikowym 25A wiec niczego więcej niż fabryczna ładowarka jednofazowa 12A i tak nie podłączę. Tesla plus jakiś zenkar 11 kW z jej możliwością zdalnego sterowania mocą ładowania byłby idealny. Trochę zaniepokoiłem się wpisem Danielm "49kwh dostępnej gdy była nowa, po 64tys miałem 8% degradacji więc po 80tys koło 10% może być możliwe" kurcze to jaki jest realny zasięg w przedziale 10-80% baterii jadąc ekspresówkami zgodznie z przepisami/. 49 -30% zostaje jakieś 34 kWh na ile kilometrów to starczy? Które modele powinny być ładowane do pełna?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ja również w tej samej sprawie. Szukam jak najtańszej Tesli 3 dopuszczam również auta naprawiane blacharsko, jeśli sprzedający okaże zdjęcia uszkodzeń. Oczywiście jeśli będzie to miało odzwierciedlenie w cenie. Ale nurtują mnie inne pytania. Czy są wersje których należy unikać, albo czy mimo niskiego budżetu jednak warto dozbierać na młodszy rocznik itp. Przeglądając forum w kilku miejscach natknąłem się na stwierdzania że chińskie są lepiej wykonane niż USA. Czy warto ich szukać? Czy mają inne baterie. Na stronie używanych Tesli są podawane różne wartości zasięgu od 400 paru po prawie 500 od czego to zależy? Czy SR+ miała zmiany pojemności baterii czy to tylko soft? Czy warto zawracać sobie głowę autami sprowadzonymi z USA? Jakie za jakie przeciw. Zakładając że akceptuję rodzaj uszkodzeń i jakość naprawy konkretnego samochodu ( bo pewno wszystkie były sprowadzone jako uszkodzone) to na co zwracać w nich uwagę. Ile może kosztować zmiana złącza ładowania na CCS w Tesli z USA? Co najbardziej doskwiera wam jako użytkownikom w waszych autach. Dużo tych pytań ale ostrzegam mam więcej. Jeżdżę Ioniqiem 28kWh i moje auto ma tylko 2 wady z powodu których chcę je zmienić. 1-zasięg jest to w praktyce w Polsce auto do jeżdżenia wkoło komina wiec i tak został w domu drugi diesel. 2 ładowarka 1 fazowa. Mam przyłącze 12.5 kWh na trzech fazach z zabezpieczeniem przed licznikowym 25A wiec niczego więcej niż fabryczna ładowarka jednofazowa 12A i tak nie podłączę. Tesla plus jakiś zenkar 11 kW z jej możliwością zdalnego sterowania mocą ładowania byłby idealny. Trochę zaniepokoiłem się wpisem Danielm "49kwh dostępnej gdy była nowa, po 64tys miałem 8% degradacji więc po 80tys koło 10% może być możliwe" kurcze to jaki jest realny zasięg w przedziale 10-80% baterii jadąc ekspresówkami zgodznie z przepisami/. 49 -30% zostaje jakieś 34 kWh na ile kilometrów to starczy? Które modele powinny być ładowane do pełna?
dużo pytań, nie odpowiem na większość bo chce sprzedać swoją, unikaj aut z usa, w europie nie mają one supportu tesli, są to auta ze złamanymi lepiej lub gorzej zabezpieczeniami, bez aktualizacji itp. w tesli baterie spokojnie możesz używać na trasie w przedziale 100-0% więc całą masz dostępną choć SR+ to zasięg 200-350km przy czym górna wartość to przy 90-100km/h
 

Michal

Moderator
unikaj aut z usa
* Daniel ma na myśli importowane indywidualnie, a nie produkowane w USA ale sprzedawane przez Tesla w EU.
Ja dodam, że większość z nich to szkody całkowite wystawiane na aukcjach przez ubezpieczycieli, więc może to skutkować odebraniem dostępu do sieci supercharger i oczywiście brakiem wsparcia.

Obecnie w Niemczech są wystawione dwie sztuki TM3RWD - jedna z Chin, a druga z USA:
1678271345827.png

Większy zasięg tej z Chin spowodowany jest najprawdopodobniej pompą ciepła, bo data odbioru wskazuje na pierwszy wypust z takim elementem.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
* Daniel ma na myśli importowane indywidualnie, a nie produkowane w USA ale sprzedawane przez Tesla w EU.
Ja dodam, że większość z nich to szkody całkowite wystawiane na aukcjach przez ubezpieczycieli, więc może to skutkować odebraniem dostępu do sieci supercharger i oczywiście brakiem wsparcia.

Obecnie w Niemczech są wystawione dwie sztuki TM3RWD - jedna z Chin, a druga z USA:
View attachment 9254
Większy zasięg tej z Chin spowodowany jest najprawdopodobniej pompą ciepła, bo data odbioru wskazuje na pierwszy wypust z takim elementem.
Mógłbyś rozwinąć myśl i podać żródła? Czy każda z Chin ma pompę ciepła czy decyduje data produkcji? Z własnej obserwacji strony Tesli ten większy zasiąg podają gdzieś od grudnia 2020r.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
dużo pytań, nie odpowiem na większość bo chce sprzedać swoją, unikaj aut z usa, w europie nie mają one supportu tesli, są to auta ze złamanymi lepiej lub gorzej zabezpieczeniami, bez aktualizacji itp. w tesli baterie spokojnie możesz używać na trasie w przedziale 100-0% więc całą masz dostępną choć SR+ to zasięg 200-350km przy czym górna wartość to przy 90-100km/h
Twoja jest poza "targetem" finansowo :)
 

Michal

Moderator
Mógłbyś rozwinąć myśl i podać żródła? Czy każda z Chin ma pompę ciepła czy decyduje data produkcji? Z własnej obserwacji strony Tesli ten większy zasiąg podają gdzieś od grudnia 2020r.
Źródła - sam mam auto odebrane w grudniu 2020 i jest to pierwszy wypust z pompami ciepła z USA. W Chinach pompy pojawiły się trochę wcześniej.
Nie ma na ten temat informacji w VIN, ale jest w aucie na ekranie przy pokazywaniu szczegółów. Takie auta mają też zwykle właśnie większy zasięg, bo w procedurze pomiaru WLPT tak wychodzi.

Czy widzicie jakieś słabe trony takiej:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=356636816&action=parkItem Przy dzisiejszym kursie 147 tyś
Osobiście kupiłbym od Tesli za te 14 000 zł więcej i miał spokój z ewentualnymi naprawami na rok dłużej / 20 000 km niż normalna gwarancja.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Źródła - sam mam auto odebrane w grudniu 2020 i jest to pierwszy wypust z pompami ciepła z USA. W Chinach pompy pojawiły się trochę wcześniej.
Nie ma na ten temat informacji w VIN, ale jest w aucie na ekranie przy pokazywaniu szczegółów. Takie auta mają też zwykle właśnie większy zasięg, bo w procedurze pomiaru WLPT tak wychodzi.


Osobiście kupiłbym od Tesli za te 14 000 zł więcej i miał spokój z ewentualnymi naprawami na rok dłużej / 20 000 km niż normalna gwarancja.
Ten rok gwarancji to dodają dodatkowo do normalnej czy liczy się od daty kupna bo to się może nałożyć chyba?
 
Top