Moje doświadczenie z Polenergia 120kW Factory Ursus

cooler

Pionier e-mobilności
Wracając dziś z centrum stwierdziłem że sprawdzę na ile można liczyć na ładowarce Polenergii 2x 120kW zainstalowanej w garażu podziemnym centrum handlowego Factory na Ursusie w Warszawie.
Małe Soc, nowa szybka stacja, liczyłem więc na przyjemne doświadczenie i radość z rozwoju infrastruktury EV. A wyszło jak się wszyscy obawialiśmy:

Przeczytałem instrukcję, podłączyłem auto, odpaliłem już wcześniej przygotowaną aplikację, odnalazłem port ładowania, zaakceptowałem zgodę na przekazanie danych w celu ładowania (!??!) i nacisnąłem START.
Wewnętrzny błąd serwera:
Screenshot_20230306_133806_Polenergia eMobility.png
Pomimo kilku prób ładowania, prawidłowego konta i podpiętej karty nie udało mi się uruchomić ładowania, za każdym razem dostawałem komunikat "wewnętrzny błąd serwera".
Zadzwoniłem do supportu, po paru minutach udało się z problemami połączyć i zgłosiłem sytuację, support zeznał iż "serwer się zapchał" (czym? Nigdy nie widziałem żeby się ktokolwiek tam ładował). Restart serwera miał trwać 15-20 minut więc pojechałem dalej.

Nie polecam.
I nie polecam już znajomym EV gdyż infrastruktura w PL (może oprócz GW) to po prostu jest skok na kasę (dopłaty EU?), na oko nikomu nie zależy żeby te ładowarki były sprawne, sztuka jest sztuka, kasa przytulona, można wyłączyć.
Dopóki operator nie będzie rozliczany przez EU za dostępność ładowarki rzędu 99,999% i jakieś potężne kary za każdy zgłoszony brak tej dostępności to nie widzę rozwoju EV w PL.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Eh... to jak lanie paliwa na jakiejś noname'owej stacji. Ja bym na stacje o takiej reputacji w Pług Share nie zjeżdżał.
Dopóki operator nie będzie rozliczany przez EU za dostępność ładowarki rzędu 99,999% i jakieś potężne kary za każdy zgłoszony brak tej dostępności to nie widzę rozwoju EV w PL.
Systemy krytyczne mają takich wymogów SLA. Ładowarka jest dostępna tylko... nie ładuje ;)
Żarty żartami, ale fakt, wsparcie klienta i podejście do niego kuleje.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W wiekszosci tych nowych firm na rynku tak to wyglada. Tani programisci przynajmniej byli :)
Jest tez plotka ze pieniadze z unii byly zle… i dlatego sie psuje 😁
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wczoraj poświęciłem 10PLN i spróbowałem jeszcze raz się tam załadować, sprawdziłem wcześniej czy serwer znów się nie "zapycha".
Efekt: ładowanie wystartowało, parametry ładowania bardzo słabe, tylko 29kW (a miało być 120kW) praktycznie przez całe 10 minut ładowania przy starcie od około 60% SoC.
Warto wspomnieć że przy 60% SoC to na szybkich ładowarkach mam ok 100kW mocy ładowania, nawet zważywszy że bateria była zimna to 29kW to nieco mało.
Reasumując: trochę drogie ładowanie jak za 29kW mocy, oczywiście spróbuję kiedyś ustawić GW lub Orlen w okolicy jako cel i spróbować się podgrzać przed przyjazdem, ale nie spodziewam się cudów. Orlen 100kW bez grzania przed przyjazdem zaczyna ponad 80kW, by szybko wzrosnąć do 98kW i tak trzymać aż do ok 65% SoC.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Wczoraj poświęciłem 10PLN i spróbowałem jeszcze raz się tam załadować, sprawdziłem wcześniej czy serwer znów się nie "zapycha".
Efekt: ładowanie wystartowało, parametry ładowania bardzo słabe, tylko 29kW (a miało być 120kW) praktycznie przez całe 10 minut ładowania przy starcie od około 60% SoC.
Warto wspomnieć że przy 60% SoC to na szybkich ładowarkach mam ok 100kW mocy ładowania, nawet zważywszy że bateria była zimna to 29kW to nieco mało.
Reasumując: trochę drogie ładowanie jak za 29kW mocy, oczywiście spróbuję kiedyś ustawić GW lub Orlen w okolicy jako cel i spróbować się podgrzać przed przyjazdem, ale nie spodziewam się cudów. Orlen 100kW bez grzania przed przyjazdem zaczyna ponad 80kW, by szybko wzrosnąć do 98kW i tak trzymać aż do ok 65% SoC.
Czyli ładowarka ma 120kW tylko na tabliczce znamionowej, ostrzec innych, unikać :(
 

cooler

Pionier e-mobilności

cooler

Pionier e-mobilności
Na razie cisza. Moi zdaniem temat dla UOKIK-u:
- reklamują się jako do 120kW, cena też odpowiednio wyższa jak dla większej mocy
- rzeczywista moc ograniczona do 30kW, więc zgodnie z prawem powinno być opisane: do 30kW i wtedy wiem czego się spodziewać, dodatkowo wybieram stacje 30kW bliżej domu, gdzie cena jest 1.89zl/kW a nie prawie 3pln.
- dostawca oszukuje na mocy, ja tracę czas i pieniądze, mogę jako przedsiębiorca wykazać konkretne straty przez to że przez nierzetelny opis pojechałem tam a nie na 90kW GW bliżej domu, lub na 30kW i lepszą cenę tuż przy domu.
Niech stracę, będę pierwszy który zgłosi taki temat do UOKiK. I innym też polecam zgłaszać takie sprawy, może firmy zaczną rzetelnie informować o mocy, a gdy dostępna moc ładowania jest mniejsza niż deklarowana to automatycznie będą naliczać tańsze kWh.
Do takich działań przydał by się jakiś tester mocy max, np na superkondensatorach który przez np 10 minut potrafi przyjąć 250kW mocy.
Czy wiecie coś o takich urządzeniach? Czy po prostu wrzuca się moc w cieplo w zbiornik z wodą?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na razie cisza. Moi zdaniem temat dla UOKIK-u:
- reklamują się jako do 120kW, cena też odpowiednio wyższa jak dla większej mocy
- rzeczywista moc ograniczona do 30kW, więc zgodnie z prawem powinno być opisane: do 30kW i wtedy wiem czego się spodziewać, dodatkowo wybieram stacje 30kW bliżej domu, gdzie cena jest 1.89zl/kW a nie prawie 3pln.
- dostawca oszukuje na mocy, ja tracę czas i pieniądze, mogę jako przedsiębiorca wykazać konkretne straty przez to że przez nierzetelny opis pojechałem tam a nie na 90kW GW bliżej domu, lub na 30kW i lepszą cenę tuż przy domu.
Niech stracę, będę pierwszy który zgłosi taki temat do UOKiK. I innym też polecam zgłaszać takie sprawy, może firmy zaczną rzetelnie informować o mocy, a gdy dostępna moc ładowania jest mniejsza niż deklarowana to automatycznie będą naliczać tańsze kWh.
Do takich działań przydał by się jakiś tester mocy max, np na superkondensatorach który przez np 10 minut potrafi przyjąć 250kW mocy.
Czy wiecie coś o takich urządzeniach? Czy po prostu wrzuca się moc w cieplo w zbiornik z wodą?
Az z ciekawosci w przyszlym tygodniu podjade i sprawdze. Az rozgrzeje wczesniej baterie :)
Dam znac… a ty wiesz juz gdzie to mozna zglaszac ?
Na PS jest czyjes zdjecie jak sie laduje 83kW… moze to jednak twoja zimna bateria ?
 
Top