Skandaliczna jakość samochodu

Michal

Moderator
Ja nie rozumiem co to jest za pieprzenie. Słyszeliście o Model S Plaid? Przecież to auto zaora cały rynek samochodów sportowych. Koniec z ferrari, bugatti itp... no chyba że ktoś lubi dźwięk silnika i nie może się on wydobywać z głośników :p
Jakość wykończenia Model 3 kompletnie nie ma tutaj znaczenia.
NAJSZYBSZY NA SWIECIE SAMOCHOD PRODUKCYJNY!
>400 km realnego zasięgu na autostradzie. To przecież jest koniec dyskusji o innych autach elektrycznych.
Ładowanie najprawdopodobniej supercharger V3.
A oni już mają w planach lepszy (roadster)...

Ruszy fabryka w Berlinie, zacznie zjeżdżać Model Y z europejską jakością pasowania i zaorane.
Widzieliście siedzenia w Mach-e? Przecież to wygląda jak trabant z 1991 :p
Wejdą baterie 4680 i znowu zaorane... Moce, szybkości ładowania, kontrola temperatury.

Tesla to jest inny swiat, żaden producent nie ma szans ich dogonić w ciągu najbliższych 5 lat, a oni się nie zatrzymują tylko cisną non stop do przodu.
Samochody, panele PV, baterie do domów i do sieci energetycznych, wydobycie litu, niklu, jazda autonomiczna, ciężarówki, pickupy, ...
A oni jeszcze robią na tym zysk, podczas gdy cała reszta ładuje tylko kasę w R&D i ciągnie na minusie.

Skończcie z tym gadaniem o upadku Tesla bo to jest śmieszne...
Prędzej upadnie Apple ze swoim obsranym iPhonem którego cena co rok idzie w górę o 1000 zł....
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Z tego co czytalem marze na modelu 3 sa rzedu 20-25% czyli olbrzymie, jest z czego schodzic zeby poprawic QC.
Wątpię aby były takie marże. Zazwyczaj nie przekraczają one 10%. Wszystko zależy od modelu samochodu. Do tego dochodzi marża dilera, zysk z serwisu i ze sprzedaży części zamiennych.
Do tego dochodzi jeszcze sprawa popytu i podaży. Skoro wszystko sprzedaje się na pniu to producentowi wydaje się, że jest ok. Dlatego uważam, że samodzielne naprawianie usterek jest błędem. Wszystko należy zgłaszać do serwisu, szczególnie dopóki jest gwarancja/rękojmia, wtedy producent ma jakiś feedback na ten temat.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Skończcie z tym gadaniem o upadku Tesla bo to jest śmieszne...
Prędzej upadnie Apple ze swoim obsranym iPhonem którego cena co rok idzie w górę o 1000 zł....
Zgadzam się i gadanie o upadku Tesli to jest jak właśnie gadanie, że Apple się kończy po każdej ich konferencji :). Ten wątek zaczyna już powoli trochę patologicznie wyglądać, niedługo ludzie będą okładziny zdzierać zeby pokazać że pod nimi jest słabe wykonanie.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Wątpię aby były takie marże. Zazwyczaj nie przekraczają one 10%. Wszystko zależy od modelu samochodu. Do tego dochodzi marża dilera, zysk z serwisu i ze sprzedaży części zamiennych.
Do tego dochodzi jeszcze sprawa popytu i podaży. Skoro wszystko sprzedaje się na pniu to producentowi wydaje się, że jest ok. Dlatego uważam, że samodzielne naprawianie usterek jest błędem. Wszystko należy zgłaszać do serwisu, szczególnie dopóki jest gwarancja/rękojmia, wtedy producent ma jakiś feedback na ten temat.
Marża na Model 3 w 2017 była szacowana przez Munro Associates na poziomie 35%! Od tego czasu zrobili taniej w produkcji, ale potem dali pompę ciepła, nowe reflektory, automatyczną klapę bagażnika, teraz podgrzewaną kierownicę i znowu gdzieś na poziomie 30-35%.
20-25% to ich średnią marża licąc z produkcją TMS oraz TMX.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Wątpię aby były takie marże. Zazwyczaj nie przekraczają one 10%. Wszystko zależy od modelu samochodu. Do tego dochodzi marża dilera, zysk z serwisu i ze sprzedaży części zamiennych.
Do tego dochodzi jeszcze sprawa popytu i podaży. Skoro wszystko sprzedaje się na pniu to producentowi wydaje się, że jest ok. Dlatego uważam, że samodzielne naprawianie usterek jest błędem. Wszystko należy zgłaszać do serwisu, szczególnie dopóki jest gwarancja/rękojmia, wtedy producent ma jakiś feedback na ten temat.
 

krist

Posiadacz elektryka
Model S Plaid
słyszałem o S Plaid+, tym który miał zaorać rynek samochodów sportowych, i mieć 400km realnego zasięgu na autostradzie, ale Tesla właśnie się przyznała że nie potrafi go w najbliższym czasie zbudować.
Plaid to póki co zmodernizowana wersja ostatniej wersji S Performance, z nowym wnętrzem i dodanym jednym silnikiem. Jestem naprawdę rozczarowany tym co na razie pokazała Tesla z modernizacją S i X, nie widać żadnego przełomu jeśli chodzi o baterie i napęd
A oni już mają w planach lepszy (roadster)...
po 4 latach, od pokazania prototypu, piszesz że JUŻ mają w planach :D
NAJSZYBSZY NA SWIECIE SAMOCHOD PRODUKCYJNY!
A co ma do tego Rimac Nevera, najszybszy samochód produkcyjny?
Koniec z ferrari, bugatti itp...
Chyba nawet nie siedziałeś w ww., Osiągi to jedynie ułamek tego co te marki wyróżnia. Jakość materiałów i budowy to też część z ich czaru.

Ruszy fabryka w Berlinie, zacznie zjeżdżać Model Y z europejską jakością pasowania i zaorane

Fajnie by było, model Y z bateriami 4680, i baterią strukturalną, JEŚLI potwierdzi to zyski w zasięgach i osiągach, to znowu będzie wiodący elektryk na rynku. Jeśli jakością budowy dogoni chociaż europejską srednią, jeszcze lepiej.
Tesla to jest inny swiat, żaden producent nie ma szans ich dogonić w ciągu najbliższych 5 lat, a oni się nie zatrzymują tylko cisną non stop do przodu.
Samochody, panele PV, baterie do domów i do sieci energetycznych, wydobycie litu, niklu, jazda autonomiczna, ciężarówki, pickupy, ...
A oni jeszcze robią na tym zysk, podczas gdy cała reszta ładuje tylko kasę w R&D i ciągnie na minusie.
naprawdę, to nie jest złośliwość, ale trochę śweżego powietrza, i mniej tweetów Elona.

Jeśli chodzi o 5, czy 7, kiedyś kilkanaście lat, to już kompletnie nieaktualne. Moim zdaniem auta takie jak EV6, i4 lub EQC pokaża że już teraz oferują podobny poziom jak Tesla, jeśli nie lepszy. JEŚLI Tesla w końcu wypuści strukturalne 4680 to może znowu trochę odskoczy do przodu, ale nie na lata, co najwyżej miesiące.

Pracuję w produkcji, wiem jak latami trzeba pracować na jakość, i że to nie jest prosty i szybi proces, nie ma drogi na skróty. Uważam że Tesla popełnia duży błąd lekceważąc ten temat tak haniebnie. Model 3 jest produkowany już 4 lata, a nadal wygląda jak seria przedprodukcyjna w Renault. Pewnie nie upadną, ale w Europie szału z takim podejściem nie zrobią.
 

Michal

Moderator
150 egzemplarzy to produkcyjne auto? No i ta cena 2 mln EUR vs ile 150k? No bez jaj.
Widziałeś jak to jeździ, przecież to jakieś żarty są z tego wyciszenia i wykończenia o którym tutaj tak piszecie namiętnie. Klekot i wykończenie jak w kosiarce z Lidla.
5-cio osobowy sedan z bagażnikami i klimą zostawia w tyle Bugatti i inne takie niby produkcyjne auta (po 300-900 sztuk). Przecież to w ogóle nie ma o czym gadać...
Prędzej posłucham Jaya Leno niż Ciebie.

Sam kupiłeś M3 i nawet mimo tego swojego jęku nie pozbędziesz się go, bo wiesz dobrze, że nie ma realnej konkurencji za te pieniądze ale nadal piszesz jakieś brednie o tym, że inni są lepsi. Nawet jak wydasz 500k PLN na jakieś bmw albo merca to M3P za pół ceny zostawi Cię w na każdych światłach i będzie Ci głupio.
Droga wolna - zmień auto i udowodnij, że nie mam racji. Idź do salonu mercedesa/kia/bmw kup ich auta i miej lepsze spasowanie. Dopóki tego nie zrobisz sam i nie zaświecisz przykładem, to przestań jęczeć bo odechciewa się wchodzić na to forum. Co chwile w jakimś wątku wtracasz swoje trzy grosze. Gdzie nie spojze, to Ty masz jakieś zdanie - starczy tego - znajdź sobie jakieś hobby.
Ale nieeeee będziesz tutaj jęczał, że badziew ale na zlot to pewnie przyjedziesz, tylko po co? Żeby ludziom wytykać złe spasowanie. Czy może będziesz udawał, że Ci się jednak podoba. Tak czy inaczej dam Ci radę - może lepiej nie jedź i nie psuj innym zabawy.

A to Twoje radzenie wychodzenia na dwór, czerpania świeżego powietrza kilka razy czytałem i prosiłem, żebyś nie ruszał moich wpisów. Zatem zejdę trochę poniżej dna do Twojego poziomu:
[wycięte przez moderatora]

Teraz po kolejnych wpisach i czepianiu się twórców forum oraz strony, mam nadzieję, że przestaniesz w końcu udawać kulturalnego, wrócisz do bycia sobą i tutaj też dostaniesz kopa na zapęd.

[wycięte przez moderatora]

Over and Out
 
Last edited by a moderator:

Bartosz

Pionier e-mobilności
z
Ja nie rozumiem co to jest za pieprzenie. Słyszeliście o Model S Plaid? Przecież to auto zaora cały rynek samochodów sportowych. Koniec z ferrari, bugatti itp... no chyba że ktoś lubi dźwięk silnika i nie może się on wydobywać z głośników :p
Jakość wykończenia Model 3 kompletnie nie ma tutaj znaczenia.
NAJSZYBSZY NA SWIECIE SAMOCHOD PRODUKCYJNY!
>400 km realnego zasięgu na autostradzie. To przecież jest koniec dyskusji o innych autach elektrycznych.
Ładowanie najprawdopodobniej supercharger V3.
A oni już mają w planach lepszy (roadster)...

Ruszy fabryka w Berlinie, zacznie zjeżdżać Model Y z europejską jakością pasowania i zaorane.
Widzieliście siedzenia w Mach-e? Przecież to wygląda jak trabant z 1991 :p
Wejdą baterie 4680 i znowu zaorane... Moce, szybkości ładowania, kontrola temperatury.

Tesla to jest inny swiat, żaden producent nie ma szans ich dogonić w ciągu najbliższych 5 lat, a oni się nie zatrzymują tylko cisną non stop do przodu.
Samochody, panele PV, baterie do domów i do sieci energetycznych, wydobycie litu, niklu, jazda autonomiczna, ciężarówki, pickupy, ...
A oni jeszcze robią na tym zysk, podczas gdy cała reszta ładuje tylko kasę w R&D i ciągnie na minusie.

Skończcie z tym gadaniem o upadku Tesla bo to jest śmieszne...
Prędzej upadnie Apple ze swoim obsranym iPhonem którego cena co rok idzie w górę o 1000 zł....
Wydaje mi się, że masowy odbiorca, a o takiego producenci przede wszystkim walczą, nie potrzebuje przyspieszenia 3-6s, potrzebuje wygodnego, w miarę dynamicznego, przestronnego auta z rozsądnym zasięgiem i za rozsądne pieniądze, a tutaj jakaś konkurencja jest, albo zaraz będzie. Tesla Model 3 to niby sedan, ale parametry ma bardziej podobne do samochodu sportowego, np. moja żona odczuwa dyskomfort przy tak nerwowej jeździe i dla wielu osób to co jest technologicznym przełomem nie jest tak istotne, ale słabość wykonania rzuca się w oczy każdemu, niezależnie od preferencji. Wiesz moja żona, nie wie, że jestem zawiedziony jakością wykonania Tesli, nigdy jej o tym nie mówiłem, ona jeździ 12 letnim Nissanem Micra, dla niej samochód to narzędzie, aby przemieścić się z punku A do punku B, nic więcej. Co jakiś czas, sama coś zauważa, gdy wsiada jako pasażer do Tesli i bez emocji mi o tym mówi. Kilka dni temu pokazuje na uszczelkę (poniżej zdjęcie) i mówi, Bartek, a tutaj coś się popsuło?, a mi w duchu robi się po prostu przykro. Stąd wiem, że to co robi Tesla może się na nich zemścić, gdy coraz więcej aut będzie kupowanych przez zwykłych ludzi, a nie pasjonatów. To, co istotne jest dla Ciebie i dla mnie, nie jest już tak ważne dla przysłowiowego Kowalskiego, ale ładne auto, które nie ma wad i się nie psuje chce mieć każdy.
 
Last edited:
Top