Tesla wprowadza opłatę za ładowanie powyżej 80%

nabrU

Moderator
Takie działanie byłoby uzasadnione gdyby do 100% ładowanie miało taką samą moc, a niestety dobrze wiemy, że powyżej 80% ładowanie zwalnia, co w obecnej sytuacji dodatkowych dopłat minutowych stanowi mocną abstrakcję.

'Mocną abstrakcją' to jest ładowanie powyżej 80% na DC (niezależnie czy Tesli czy innych) szczególnie wiedząc, że najoptymalniej i najszybciej jazda w Tesli wychodzi, gdy ładuje się do ok. 65%. Tesla (według mnie) i tak 'oszczędza' polskich użytkowników tej marki nie udostępniając SuC innym BEV (to samo jak w Serbii, Bułgarii, na Litwie i Łotwie) jak sądzę, głownie właśnie z powodu skromnej ilości SuC.

Popatrz na to nie z punktu widzenia kogoś kto się chce naładować do 100% ale też z punktu widzenia kogoś kto na Ciebie dodatkowo czeka dodatkowe pół godziny bo właśnie ładujesz do 100%.
 

Gingol

Fachowiec
'Mocną abstrakcją' to jest ładowanie powyżej 80% na DC (niezależnie czy Tesli czy innych) szczególnie wiedząc, że najoptymalniej i najszybciej jazda w Tesli wychodzi, gdy ładuje się do ok. 65%. Tesla (według mnie) i tak 'oszczędza' polskich użytkowników tej marki nie udostępniając SuC innym BEV (to samo jak w Serbii, Bułgarii, na Litwie i Łotwie) jak sądzę, głownie właśnie z powodu skromnej ilości SuC.

Popatrz na to nie z punktu widzenia kogoś kto się chce naładować do 100% ale też z punktu widzenia kogoś kto na Ciebie dodatkowo czeka dodatkowe pół godziny bo właśnie ładujesz do 100%.
To idąc tym tokiem myślenia na wszystkich ładowarkach powinna być stosowana taka polityka, a tak nie jest, czyli nie jest też spowalniania moc gdy zbliżam się do określonego limitu ładowania, a ktoś czeka z tego właśnie powodu. Skoro oczekuję dobicia do 100%, a nie do 80% to moc spada, a inni czekają. Ale rozumiem samą koncepcję Tesli - czyli ładowanie do 100% nie jest pożądane i oczekiwane i od początku nie był taki plan. Zapewne ta decyzja wpłynie na wielu, że będą ładować się do założonego limitu i pojadą dalej i przepłacą u konkurencji po drodze, albo będą musieli lepiej planować podróż.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Niepopularna opinia - jeśli to by oznaczało, że Ci z darmowym ładowaniem zapłacą - to jest super rozwiązanie :) A tak poważnie, co ma UOKiK do cennika prywatnej firmy? W dodatku firmy, która ma jedne z najniższych cen na rynku. Moim zdaniem zasada jest całkowicie fair w stosunku do wszystkich klientów. W końcu ładowanie na SuC nie jest przymusowe. Przecież zawsze można skorzystać z GW czy Ionity, żeby się doładować do 100%.
 

stanwise

Zadomawiam się
Niepopularna opinia - jeśli to by oznaczało, że Ci z darmowym ładowaniem zapłacą - to jest super rozwiązanie :) A tak poważnie, co ma UOKiK do cennika prywatnej firmy? W dodatku firmy, która ma jedne z najniższych cen na rynku. Moim zdaniem zasada jest całkowicie fair w stosunku do wszystkich klientów. W końcu ładowanie na SuC nie jest przymusowe. Przecież zawsze można skorzystać z GW czy Ionity, żeby się doładować do 100%.
Z tego co kojarzę dokładnie tak będzie - opłaty dodatkowe, jak ta za kolejkę, czy dotychczasowa za bezczynność po ładowaniu stosują się również do tych co mają darmowe ładowanie.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Takie działanie byłoby uzasadnione gdyby do 100% ładowanie miało taką samą moc
Takie działanie ma sens właśnie dlatego, że pod koniec tego ładowania masz małą moc. Alternatywa z punktu widzenia grupy, a nie pojedyńczego kierowcy jest taka:
3 kierowców uzupełniających SoC do 80%, albo 1 ładujący się do 100%

Chociaż z mojej perspektywy, to te dodatkowe opłaty powinny być dynamiczne i uzależnione od obłożenia SuC.
 

nabrU

Moderator
To idąc tym tokiem myślenia na wszystkich ładowarkach powinna być stosowana taka polityka, a tak nie jest, czyli nie jest też spowalniania moc gdy zbliżam się do określonego limitu ładowania, a ktoś czeka z tego właśnie powodu.

Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...

Chociaż z mojej perspektywy, to te dodatkowe opłaty powinny być dynamiczne i uzależnione od obłożenia SuC.

A tak nie jest?
 

nabrU

Moderator

Gingol

Fachowiec
Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...



A tak nie jest?
Dzięki za wyjaśnienie. W takiej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak „odszczekać” moje przemyślenia bo są błędne.
 

nabrU

Moderator
Niczego nie trzeba 'odszczekiwać'. Między innymi po to jest to Forum, abyśmy sobie wyjaśniali 'zawiłości elektromobilności'.
 
Top