SuC Wrocław

piotrpo

Pionier e-mobilności
Takie działanie byłoby uzasadnione gdyby do 100% ładowanie miało taką samą moc
Takie działanie ma sens właśnie dlatego, że pod koniec tego ładowania masz małą moc. Alternatywa z punktu widzenia grupy, a nie pojedyńczego kierowcy jest taka:
3 kierowców uzupełniających SoC do 80%, albo 1 ładujący się do 100%

Chociaż z mojej perspektywy, to te dodatkowe opłaty powinny być dynamiczne i uzależnione od obłożenia SuC.
 

nabrU

Moderator
To idąc tym tokiem myślenia na wszystkich ładowarkach powinna być stosowana taka polityka, a tak nie jest, czyli nie jest też spowalniania moc gdy zbliżam się do określonego limitu ładowania, a ktoś czeka z tego właśnie powodu.

Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...

Chociaż z mojej perspektywy, to te dodatkowe opłaty powinny być dynamiczne i uzależnione od obłożenia SuC.

A tak nie jest?
 

nabrU

Moderator

Gingol

Fachowiec
Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...



A tak nie jest?
Dzięki za wyjaśnienie. W takiej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak „odszczekać” moje przemyślenia bo są błędne.
 

nabrU

Moderator
Niczego nie trzeba 'odszczekiwać'. Między innymi po to jest to Forum, abyśmy sobie wyjaśniali 'zawiłości elektromobilności'.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...



A tak nie jest?
Moja TM3 może być ładowana powyżej 80% i jej to nie szkodzi. A przy tak dziurawej siatce SC, czasem muszę się naładować do tych 95/100%. To trochę jakby kazali tankować maks 50 litrów na stacji. A czekaj, jeden system polityczny tak właśnie miał ...
To jest jeden z plusów zamieniających się w minus dla posiadaczy Tesli - możesz coś fajnego niespodziewanie dostać jednym update, ale w kolejnym mogą Ci coś zabrać i nic z tym nie zrobisz.
Ehh, gdyby tylko inni producenci potrafili tak w UX i koszty jak Tesla ...
 
Top