SuC Wrocław

piotrpo

Pionier e-mobilności
Takie działanie byłoby uzasadnione gdyby do 100% ładowanie miało taką samą moc
Takie działanie ma sens właśnie dlatego, że pod koniec tego ładowania masz małą moc. Alternatywa z punktu widzenia grupy, a nie pojedyńczego kierowcy jest taka:
3 kierowców uzupełniających SoC do 80%, albo 1 ładujący się do 100%

Chociaż z mojej perspektywy, to te dodatkowe opłaty powinny być dynamiczne i uzależnione od obłożenia SuC.
 

nabrU

Moderator
To idąc tym tokiem myślenia na wszystkich ładowarkach powinna być stosowana taka polityka, a tak nie jest, czyli nie jest też spowalniania moc gdy zbliżam się do określonego limitu ładowania, a ktoś czeka z tego właśnie powodu.

Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...

Chociaż z mojej perspektywy, to te dodatkowe opłaty powinny być dynamiczne i uzależnione od obłożenia SuC.

A tak nie jest?
 

nabrU

Moderator
Top