Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

Luq-CIN

Zadomawiam się
Hej
Mam pytanie odnośnie asystenta pasa ruchu (lane assist) w Tesli Y
Tesla posiada coś takiego działajacego bez włączonego autopilota?
Dziś miałem okazje na krótką przejażdżkę Y i jedno co mnie wkurzało to brak utrzymania pasa ruchu. Nie wiem czy był on wyłączony czy to nie działa w czasie "normalnej jazdy"
Pytam ponieważ w obecnym aucie (skoda) mam to włączone caly czas i bardzo ułatwia to jazdę i moim zdaniem poprawia bezpieczeństwo szczególnie na szybszych drogach. Dziś jadąc Teslą miałem wrażenie że auto nie ma żadnego Lane Assist i myszkowalo po drodze.
ktos z Was ma doświadczenie w tym temacie, szczególnie interesuje mnie działanie Lane Assust Tesli w porównaniu do tego systemu w autach grupy VW?
 
Last edited:

pawcjo

Posiadacz elektryka
Hej
Mam pytanie odnośnie asystenta pasa ruchu (lane assist) w Tesli Y
Tesla posiada coś takiego i czy działa to bez autopilota?
Dziś miałem okazje na krótką przejażdżkę Y i jedno co mnie wkurzało to brak utrzymania pasa ruchu. Nie wiem czy był on wyłączony czy to nie działa w czasie "normalnej jazdy"
Pytam ponieważ w obecnym aucie (skoda) mam to włączone caly czas i bardzo ułatwia to jazdę i moim zdaniem poprawia bezpieczeństwo szczególnie na szybszych drogach. Dziś jadąc Teslą miałem wrażenie że auto nie ma żadnego Lane Assist i myszkowalo po drodze.
ktos z Was ma doświadczenie w tym temacie, szczególnie interesuje mnie działanie Lane Assust Tesli w porównaniu do tego systemu w autach grupy VW?
Każdy nawet podstawowy Y ma autopilota i lane assist. Auto nie trzymało Ci się drogi bo włączyłeś pewnie tylko aktywny tempomat (raz prawą wajhą w dół), żeby włączyć lane assist wajhę dajemy w dół dwa razy. Wtedy auto jedzie samo (trzyma ma sie idealnie środka, samo rusza w korku), w wersji podstawowej pokonuje nawet ostre zakręty. W tej wersji nie skreci samo na skrzyżowaniu, nie zatrzyma się na czerwonym.
 

Luq-CIN

Zadomawiam się
To wiem. Chodzi mi o to czy da się włączyć lane assist by działał cały czas?
nie w czasie jazdy ma autopilocie, tylko w czasie gdy ja sam kieruje bez tempomatu czy autopilota.
 

Luq-CIN

Zadomawiam się
W menu trzeba ustawić ...wtedy bedzie korygowac i bez kierunkowskazu lekko sie buntować
Super
o to właśnie mi chodzi. Ma dokładnie tak w obecnym aucie. Włączone cały czas i to jest bardzo przydatna rzecz.
Dziś w Tesli dopiero sobie uświadomiłem jak bardzo mi tego brakuje w czasie jazdy
 

daniel

Señor Meme Officer
Super
o to właśnie mi chodzi. Ma dokładnie tak w obecnym aucie. Włączone cały czas i to jest bardzo przydatna rzecz.
Dziś w Tesli dopiero sobie uświadomiłem jak bardzo mi tego brakuje w czasie jazdy
Też mam Skodę i też mi tego brakuje. Tesla utrzyma Cię w liniach, ale nie "zmiękcza" kierownicy we właściwym kierunku. W efekcie jeździsz od linii do linii. Odbijanie od linii działa, ale mam wrażenie że nie zawsze. Jeśli "dryfujesz" w stronę linii, to Cię odbije. Czasem jak specjalnie omijam dziurę to nie piszczy, a czasem pojawią się alerty, że zjeżdżasz z drogi. Auto zaczyna na Ciebie bipać, a jak będzie recydywa to się obraża i wyłącza pilnowanie pasa ruchu aż do końca jazdy.

W Skodzie pracujesz "razem" z samochodem. Skręcasz w kierunku w którym powinieneś, a na Autopilocie nie mogę znaleźć takiej pozycji rąk, żeby czuł je na kierownicy i muszę kręcić jakby w kontrze do tego co się dzieje na drodze, żeby stawić opór.

Jeszcze w porównaniu do Skody to przy większych prędkościach trzeba się delikatnie obchodzić z kierownicą w Tesli. Ja mam to już wyczute, ale jak jedzie żona 😨. Brakuje mi progresji w układzie kierowniczym.
 

Luq-CIN

Zadomawiam się
Też mam Skodę i też mi tego brakuje. Tesla utrzyma Cię w liniach, ale nie "zmiękcza" kierownicy we właściwym kierunku. W efekcie jeździsz od linii do linii. Odbijanie od linii działa, ale mam wrażenie że nie zawsze. Jeśli "dryfujesz" w stronę linii, to Cię odbije. Czasem jak specjalnie omijam dziurę to nie piszczy, a czasem pojawią się alerty, że zjeżdżasz z drogi. Auto zaczyna na Ciebie bipać, a jak będzie recydywa to się obraża i wyłącza pilnowanie pasa ruchu aż do końca jazdy.

W Skodzie pracujesz "razem" z samochodem. Skręcasz w kierunku w którym powinieneś, a na Autopilocie nie mogę znaleźć takiej pozycji rąk, żeby czuł je na kierownicy i muszę kręcić jakby w kontrze do tego co się dzieje na drodze, żeby stawić opór.

Jeszcze w porównaniu do Skody to przy większych prędkościach trzeba się delikatnie obchodzić z kierownicą w Tesli. Ja mam to już wyczute, ale jak jedzie żona 😨. Brakuje mi progresji w układzie kierowniczym.
Szkoda że nie działa tak fajnie jak bym chciał
Co to układu kierowniczego to zauważyłem to o czym piszesz. Strasznie czuły/precyzyjny i przy wyższych prędkościach potęgował brak trzymania na środku pasa. Brakuje takiego "luzu" w środkowym położeniu kierownicy co ułatwia jazde na wprost przy wyższych prędkościach.
Trudno, nie można mieć wszystkiego. Będę musiał się przyzwyczaić do innego działania Lane Assist i całego układu kierowniczego
 

ciastek

Pionier e-mobilności

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jeszcze w porównaniu do Skody to przy większych prędkościach trzeba się delikatnie obchodzić z kierownicą w Tesli. Ja mam to już wyczute, ale jak jedzie żona 😨. Brakuje mi progresji w układzie kierowniczym.
Zmieniałeś ustawienia wspomagania kierownicy?
 

daniel

Señor Meme Officer
Zmieniałeś ustawienia wspomagania kierownicy?
Komfort/normalny/sport? Z Warszawy do Poznania wracałem na Sport i przeszkadzała mi czułość na autostradzie. Dopiero potem zawuażyłem, że można to zmienić na normalny i nie poczułem różnicy. W sumie na komfort nie jeździłem. Na co powininenem ustawić wyjeżdżając na autostradę?
 
Top