Słabe i mocne strony Tesla Model Y, nowi użytkownicy Q1 2023

XYZ

Fachowiec
Ja także pozwole sobie króciutko ( po 17 000 km przebiegu)

Plusy: To nie tylko samochów, to przede wszystkim idea i swiadomość, że osobiście uczestniczysz w przełomowym zdarzeniu. Tesla to nie pokraczne pseudo elektryki z małymi bateriami tudzież tzw. "swapy" z zamienionym rodzajem silnika, to pewna rzeczywistość, od której już nie ma odwrotu.

Minusy: Brak gwarancji i serwisu ( bo to co niby jest, to jawne łamanie prawa Konsumenta i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.
 

EnduroGuma

Zadomawiam się
jestem odebrałem latam co prawda po okolicy bez rejestracji bo przywiozłem wczoraj na lawecie
Tesla Y LR to rakieta, zawieszenie po płytach na wiosce przy 120 km/g super wybiera
nagłośnienie super, brak zegarów przed oczami na plus bo przyspieszenia kosmiczne
skupiam się na drodze
duży minus brak woreczków na wymioty w samolotach są pod ręką
 

ypl

Pionier e-mobilności
Uważaj żebyś się nie rozbił ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
jestem odebrałem latam co prawda po okolicy bez rejestracji bo przywiozłem wczoraj na lawecie
Tesla Y LR to rakieta, zawieszenie po płytach na wiosce przy 120 km/g super wybiera
nagłośnienie super, brak zegarów przed oczami na plus bo przyspieszenia kosmiczne
skupiam się na drodze
duży minus brak woreczków na wymioty w samolotach są pod ręką
Odebrales swoja laweta czy Ci przywiezli ?
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
1. może przesada ale jednak wydaje mi się ze jest jakiś lekki głuchy stuk w przednim zawieszeniu. Czy ktoś z was ma podobne obserwacje/ zasłyszenia. Znalazłem info w grupach USA ze wymieniali w nowych autach łączniki stabilizatora na regulowane aftermarket aby usunąć ten dźwięk.
2. Po aktualizacji wykres zasięg/spalanie pokazuje dwa razy więcej zużycia inpolowe zasięg. Dwa razy reset rolkami i nie pomogło
 

ypl

Pionier e-mobilności
Edytowałem kolejny raz posta, wyprowadziłem Ygreka i trochę się wczoraj wieczorem bawiłem wprawdzie padał deszcz ale mam pewne spostrzeżenia. Małżonce podoba się większy balon opona, bo pewniej wjeżdża na krawężniki i nie ma obawy że zarysuje felgę jak to miało miejsce przy oponach o bardzo niskim profilu. Ja natomiast wczoraj zauważyłem na mokrej nawierzchni, że jak się da w palnik mocno, to czuć, że silnik na tylnej osi ma więcej mocy, kilka razy się nerwowo z tyłu zachowywał. Kolejne spostrzeżenie to jak na elektryka ma bardzo szerokie opony. Ja już zresztą to sprawdziłem i wiedziałem o tym przed zamówieniem, ale może nie każdy zwraca na to uwagę. Pamiętam jak wchodziły pierwsze BMW i3, jak się za takim jechało to szerokość opon to tak na oko jakby dwie opony rowerowe postawić obok siebie czyli mizeria straszna, dramat jeżeli chodzi o przyczepność w zakrętach. Ja do wszystkich aut koła brałem zawsze duże i opony jak najszersze, no bo to jest jedyna rzecz, która trzyma nas drogi, co ma niebagatelne znaczenie jak chcemy trochę bardziej dynamicznie pojeździć nie tylko na prostej ale i w zakrętach. Ja w piątce mam zestaw, przód szerokość 245, tył 275, w Ygreku jest wszędzie szerokość 255, czyli sumując to wszystko w Ygreku tylko 2 cm mniej, co uważam jest bardzo dobrym wynikiem. Wiadomo gdyby było mniej, zasięgi byłyby lepsze ale kosztem bezpieczeństwa. Przy takiej ilości gumy, w piątce, mogę spokojnie pokonywać dość ostre łuki przy prędkościach 180 km/h, oczywiście na niemieckich autostradach i czuć wtedy, że jestem daleko od utraty przyczepności. Myślę, że z uwagi na masę, w Ygreku może być nawet lepiej, ciekawe jakie zasięgi będą przy prędkościach przelotowych 150 - 180.
 

ryb

Zadomawiam się
Ja odebrałem w piątek YLR i wracałem do Poznania. Całą drogę lało. Na wyjeźdzwie z WWA trochę korki, zrobiło się ciemno. Auto mi wydali na 33% naładowane. Podjechałem na Orlen na Radzymińskiej i podładowałem (chyba na 65%), potem przystanek w Lućmierzu do ok. (80%). Jechałem do domu tak jak zwykłą spalinówką, a nogę mam raczej ciężką. Wynik ok 250 wh/km
Ypl - ja też jeżdżę 530xi w kombi. Oczywiście Y to inna liga, bardziej moim zdaniem jak x3/x4. Natomiast uważam, że ogólna jakość jest bardzo fajna i te narzekania, które czytałem wcześniej nie pokrywają się z realiami. Na minus w porównaniu do BMW to: brak wentylacji i skóry, brak matrycowych lamp, dużo głośniej w środku - zwłaszcza jak wieje i jedzie się szybko, audio gorsze niż harman kardon w BMW. Poza tym top auto!
 
Top