Ile realnie przejedzie TMY SR/LR na autostradzie przy 120, w normalnej podmiejskiej eksploatacji

Frunek

Fachowiec
Trochę to nie ma znaczenia - miał 20C, więc mógł to robić gdziekolwiek :p
Trochę ma w tym sensie, że dokładnych danych dla temperatur zimowych brak. Moją TM3 RWD zimą się zdecydowanie gorzej jeździło w trasy. Na oko miałem 20% mniej zasięgu niż latem. Ale oczywiście tak dokładnie jak Bjorn tego nie zmierzyłem.
 

Klaxxn

Zadomawiam się
MY RWD/SR u mnie przejeżdża na styk 100%-10%) trasę między superchargerem Kostomłoty i Lucmierz, czyli 270km, przy temp. 5 stopni. Raz podczas ulewnego deszczu musiałem się doładować 5min na Greenway. Jazda z prędkością 120km/h.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
MY RWD/SR u mnie przejeżdża na styk 100%-10%) trasę między superchargerem Kostomłoty i Lucmierz, czyli 270km, przy temp. 5 stopni. Raz podczas ulewnego deszczu musiałem się doładować 5min na Greenway. Jazda z prędkością 120km/h.
A mierzyłeś w II stronę Lućmierz- Kostomłoty? Podejrzewam, że będzie większe zużycie.

Tak samo mierzyłeś jazdę koło domu, w temperaturach poniżej 5C, i powyżej 20C(klima już wtedy pobiera energię)
 
Last edited:

Klaxxn

Zadomawiam się
A mierzyłeś w II stronę Lućmierz- Kostomłoty? Podejrzewam, że będzie większe zużycie.
Bardzo podobnie, nie zauważyłem różnicy.

Tak samo mierzyłeś jazdę koło domu, w temperaturach poniżej 5C, i powyżej 20C(klima już wtedy pobiera energię)
Nie robiłem takich testów. Wydaje mi się, że zarówno do grzania i chłodzenia klima pobiera energię. Tam jest pompa ciepła.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Ja mam zagwozdkę z wyjazdem do Warszawy, na https://abetterrouteplanner.com/ pokazuje, że wyjeżdżając na 100%, powinienem obrócić z 7% zapasu (TMY LR), będę sprawdzał, jadąc 100km/h, bo przy 110 pewnie będzie jeszcze bardziej na styk.
 

Michal

Moderator
Sprawdź ustawienie ABRP - tam raczej jest ustawiona maksymalna dopuszczalna prędkość na danym typie drogi.
Ja robię przy wyjazdach na styk tak, że otwieram sobie wykres zużycia w trasie - ten opadający i tam masz bardzo dokładne szacowanie naładowania na miejscu (do mniejsza po przecinku). Względem tego możesz korygować prędkość tak, żeby mieć odpowiedni stopień naładowania dojeżdżając i wracając.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Sprawdź ustawienie ABRP - tam raczej jest ustawiona maksymalna dopuszczalna prędkość na danym typie drogi.
Ja robię przy wyjazdach na styk tak, że otwieram sobie wykres zużycia w trasie - ten opadający i tam masz bardzo dokładne szacowanie naładowania na miejscu (do mniejsza po przecinku). Względem tego możesz korygować prędkość tak, żeby mieć odpowiedni stopień naładowania dojeżdżając i wracając.
Właśnie tego muszę się nauczyć, dzięki za wskazówkę!
 
Top