Zakup używanej Tesli model 3 SR+ z 2019-2020 roku

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
zawsze pytaj o VIN i sprawdzaj czy nie jest rozbitek z USA. Zdarzali mi się takie nawet w DE kiedy szukałem.
Te "6 months guarantee" - już jest podejrzanie, bo factory warranty jak jest to po co ta dodatkowa gwarancja. Bo jak nie ma "factory warranty" to te dealers proponuje swoja. powodzenia. nie jest to trudno, ja tak zrobiłem......
Dzięki cenna uwaga. Umknęło mi, że powinna mieć jeszcze fabryczną gwarancję.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Tesla SR+ w zimie na ekspresowce to ma zasieg max 200km a rwczej 150-180km i ladowana do 80% ma odpowiednio 20% zasiegu mniej.
W stosunku do ioniq nie bedziesz mial jakiejs duzej roznicy z zasiegiem. Jak bedziesz jezdzil 100km/h to wtedy bedzie lepiej.
I tu mnie bardzo zasmuciłeś. Chyba zostanie zbieranie na LR bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.
 

simen

Zadomawiam się
I tu mnie bardzo zasmuciłeś. Chyba zostanie zbieranie na LR bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.
Niezgodze sie kolega. Mam Tesle SR+ z grudnia 2020 roku (wersja chinska z LFP) i kilka razy w roku (rowniez w zimie) jezdze na stalej trasie z Holandii do Polski i spowrotem. Najdluzszy odcinek jest miedzy Superchargerem w Dreznie a Kostomlotami gdzie jest 263 km. Zima (jadac 120 km/h) docieram do Kostomlotow na 5-10 % (wyjezdajac z Drezna przy SOC 100%). Wiec bezpieczne 200 km z zapasem zima mozna spokojnie zrobic.
 

daniel

Señor Meme Officer
Czy SR+ powinna dać radę więcej niż SR?

Wczoraj jechałem Model 3 RWD 2023. 4:15 Poznań - 5:37 MOP Gnilec. Praktycznie 100% autostrada. Na początku jechałem 120, ale potem już 140 na tempomacie. Był raczej mały ruch o tej porze. 170 km w 1:22h daje 125 km/h średnia.
Temperatury to -4 do -2. Startowałem z przygotowaniem auta, więc było rozgrzane. Dojechałem z 36% na ładowarkę Orlen, która nie chciała wystartować. :cautious:
 

Michal

Moderator
Obecnie TM3RWD ma większą baterię - 55 kWh zamiast 50 kWh, wcześniej, więc powinieneś mieć większe zasięgi o te 10%.
Twoje dane 170 km z 64% baterii dają 265 km do 0%
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Niezgodze sie kolega. Mam Tesle SR+ z grudnia 2020 roku (wersja chinska z LFP) i kilka razy w roku (rowniez w zimie) jezdze na stalej trasie z Holandii do Polski i spowrotem. Najdluzszy odcinek jest miedzy Superchargerem w Dreznie a Kostomlotami gdzie jest 263 km. Zima (jadac 120 km/h) docieram do Kostomlotow na 5-10 % (wyjezdajac z Drezna przy SOC 100%). Wiec bezpieczne 200 km z zapasem zima mozna spokojnie zrobic.
No to jest różnica ja przy - 10 zrobiłem góra 160 km, gdy oscylije koło 0 może 180 km. I to jadąc góra 100 km/h licznikowo. O ile dalej przejedzie LR bo różnica w cenie to jakies 2-3 tyś € przy egzemplarzach z 2019-2020 roku
 

Michal

Moderator
AWD ma baterię 70-75 kWh, więc większą o 27 (70 vs 55) - 50% (75 vs 50) w zależności jakie pojemności RWD vs AWD porównujemy.
Zakładając, że AWD ma zużycie wyższe o 5% z powodu większej masy i mniej wydajnego napędu na obie osie, to wychodzi: 12 - 43% różnicy.
Zakładając, że porównujesz modele z 2020 roku, czyli 50 vs 70 kWh powinieneś mieć około 33% różnicy w zasięgu. Ps. Obie wersje będą bez pompy ciepła, więc w dowolnej temperaturze.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
AWD ma baterię 70-75 kWh, więc większą o 27 (70 vs 55) - 50% (75 vs 50) w zależności jakie pojemności RWD vs AWD porównujemy.
Zakładając, że AWD ma zużycie wyższe o 5% z powodu większej masy i mniej wydajnego napędu na obie osie, to wychodzi: 12 - 43% różnicy.
Zakładając, że porównujesz modele z 2020 roku, czyli 50 vs 70 kWh powinieneś mieć około 33% różnicy w zasięgu. Ps. Obie wersje będą bez pompy ciepła, więc w dowolnej temperaturze.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Zakładam nawet 2019 rok. 70 to pojemność jak był nowy teraz pewnie z 65 kWh. Ok to jest do zaakceptowania. Ładować LR powinien sie troche szybciej?
 
Top