Moc przy onePedalDriving

vwir

Pionier e-mobilności
Rekuperacją nie osiągniesz końcowej fazy hamowania i trzymania na hamulcu gdy już się zatrzymasz. Zarówno leaf jak i mach-e używają hamulca w one-pedal mode. Robią to też gdy masz pełną baterię i nie mają jak rekuperować. Całe szczęście, że tak to mają zrobione, bo niektóre marki gdy masz pełną baterię zachowują się inaczej i nie hamują w trybie one-pedal, co jest wręcz niebezpieczne.
 

wemar

Fachowiec
Prawdopodobnie była zmiana oprogramowania, bo na samym początku używania 1PD hamowanie było wyłącznie na rekuperacji, ale jeśli jechałem na aktywnym tempomacie i radar podawał, że jest mało miejsca, to aktywowane były hamulce mechaniczne. Tarcze były pordzewiałe - kiepsko to wyglądało, więc sam od czasu do czasu deptałem mocno na pedał hamulca, by oczyścić tarcze.
Ostatnio jednak zauważyłem, że 1PD na tuż przed zatrzymaniem też aktywuje hamulec mechaniczny, a tarcze nie wyglądają już jak wyciągnięte ze złomu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
na samym początku używania 1PD hamowanie było wyłącznie na rekuperacji
Nie było. Od zawsze używało też hamuców mechanicznych. Szczególnie w ostatniej fazie hamowania i po zatrzymaniu żeby uzyskać autohold. Tak samo przy wysokim stopniu naładowania akumulatora.
Ba - po poprawkach związanych ze zwiększeniem efektywności napędu jakoś rok temu mam wrażenie, że używa hamulców mniej niż wcześniej. Teraz sam od czasu do czasu wrzucam na N i przyhamuję, bo już mi się zaczęły robić wżery w tarczach na tylnej osi. Co ciekawe - w leafie ten sam kierowca, ten sam styl jazdy i nie ma problemu z rdzą na tarczach.
 

wemar

Fachowiec
Nie będę się spierać, bo nie pamiętam dokładnie, a i nie zwracałem na to większej uwagi. Jednak na 100% na początku eksploatacji wyjeżdżając z domu miałem rude tarcze i po zrobieniu 30 km po mieście nadal były takie same.
 
Top