Jakie dodatkowe aplikacje do swojej Tesli polecacie?

A ten ABRP to obsługuje inne ładowarki niż superchargery? Bo mi się strasznie podoba plugshare
Tak, ABRP planuje korzystając z wszystkich sieci, nie tylko superchargerów. Oczywiście, można jakieś wyłączyć jak się nie lubi.

Plugshare i ABRP mają inne zastosowania. Plugshare służy do przeglądania ładowarek w danej okolicy ("ciekawe czy jest coś w centrum?"), a ABRP do planowania trasy ("jak dojadę do Szczecina?").
 

krist

Posiadacz elektryka
Pytanie jak w temacie, jakie dodatkowe aplikacje polecacie zintegrować z kontem Tesli? Chodzi mi głównie o jakieś dodatkowe apki sterujące, ze statystykami lub dodatkowymi bajerami.
Mam TezLab, bardzo fajne, ale w darmowej wersji pamięta statystyki tylko tydzień wstecz. ALe dostaje cotygodniowe maile z podsumowaniem jazd
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Tak, ABRP planuje korzystając z wszystkich sieci, nie tylko superchargerów. Oczywiście, można jakieś wyłączyć jak się nie lubi.

Plugshare i ABRP mają inne zastosowania. Plugshare służy do przeglądania ładowarek w danej okolicy ("ciekawe czy jest coś w centrum?"), a ABRP do planowania trasy ("jak dojadę do Szczecina?").
Ale z plugshare też możesz spokojnie zaplanować trasę. Założyłem konto na ABRP i jedyne co mi przy planowaniu trasy wyświetla to superchargery :(
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ale z plugshare też możesz spokojnie zaplanować trasę. Założyłem konto na ABRP i jedyne co mi przy planowaniu trasy wyświetla to superchargery :(
abrp planuje optymalną trasę z szczegółowym uwzględnieniem ładowania
plugshare tylko pokazuje punkty ładowania przy trasie wyznaczonej przez google
 

krist

Posiadacz elektryka
abrp planuje optymalną trasę z szczegółowym uwzględnieniem ładowania
plugshare tylko pokazuje punkty ładowania przy trasie wyznaczonej przez google
z moich jazd, to abrp nawet po zapisaniu danych auta i wtyczek, ABRP nie zawsze pokazuje optymalną trasę, nawet dość często nie pokazuje. Kiedyś mi pokazało że w hotelu Heron Live jest supercharger (50kwh ładowania w pół godziny). Czesto pokazuje trasy które wiem że nie sa optymalne, i ładowarki do których się długo przebija. Znając teren wole popatzyć na plugshare gdzie co mam i samodzielnie wybrac trasę
 

newbe

Posiadacz elektryka
z moich jazd, to abrp nawet po zapisaniu danych auta i wtyczek, ABRP nie zawsze pokazuje optymalną trasę, nawet dość często nie pokazuje. Kiedyś mi pokazało że w hotelu Heron Live jest supercharger (50kwh ładowania w pół godziny). Czesto pokazuje trasy które wiem że nie sa optymalne, i ładowarki do których się długo przebija. Znając teren wole popatzyć na plugshare gdzie co mam i samodzielnie wybrac trasę
No nie jest idealny. Ale chociaż pokazuje alternatywy w trasie, bo Tesla planuje jazdę tylko przez Superchardgery. Aczkolwiek po ostatnich updejtach Tesla bardzo poprawiła przewidywanie zasięgu w trasie z nawigacją. Już nie liczy że będę jechał 120 km/h autostradą, tylko normalnie 140-150 km/h, uwzględniając obłożenie oraz warunki podogowe. W prostych trasach już wystarczy wglądu do wkładki Consumpcja/Trasa, no i poziom naładowania na po dotarciu do celu jest +/- 1%.
Żeby coś poprawić z ładowarkami w ABRP to trzeba działać dookolnymi drogami, bo korzystają z bazy trzeciej strony.
 
ABRP nie zawsze pokazuje optymalną trasę, nawet dość często nie pokazuje
Masz przykład jakiś na to? Poza tym co raz Ci się zdarzyło z hotelem Heron, a potem już się nie dało tego powtórzyć?

W praktyce to sprawdzanie czy jakaś trasa jest "optymalna" nie jest takie proste. Trzeba by się nią przejechać, a kolegę takim samym samochodem z takim samym stylem jazdy i stopniem naładowania baterii wysłać inną trasą i dopiero będziemy wiedzieć, która okazała się lepsza. Jak się bierze pod uwagę korki, dostępność ładowarek, krzywe ładowania i pogodę, to ciężko porównywać trasy.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Masz przykład jakiś na to? Poza tym co raz Ci się zdarzyło z hotelem Heron, a potem już się nie dało tego powtórzyć?

W praktyce to sprawdzanie czy jakaś trasa jest "optymalna" nie jest takie proste. Trzeba by się nią przejechać, a kolegę takim samym samochodem z takim samym stylem jazdy i stopniem naładowania baterii wysłać inną trasą i dopiero będziemy wiedzieć, która okazała się lepsza. Jak się bierze pod uwagę korki, dostępność ładowarek, krzywe ładowania i pogodę, to ciężko porównywać trasy.
dodaj do tego dane zbierane z setek tysięcy samochodów tesli, milionów samochodów zbierane przez googla. że nam się jakaś trasa wydaje najlepsza nie oznacza że w tej chwili taka właśnie jest bo tak jak mówisz, trzebaby braci bliźniaków wysłać tym samym samochodem dwiema trasami i porównać, a czasami jedno wyprzedzanie lub jedna decyzja przełoży się na kilka minut różnicy jeśli utkniesz na światłach lub za tirem
 
Top