Tesla 3 facelift 2023

camel

Posiadacz elektryka
Czy jest teraz sens zamawiać tm3? Myślę o wersji standard, cena 205 atrakcyjna, jednakże czy są przecieki kiedy będzie można zamawiać wersje po lifcie? Czy to kwestia miesiąca, dwóch, czy pół roku?

Cena może podskoczyć, ale później przy odsprzedaży nowy model a starszy też będzie miał znaczenie.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
1683412486163.png
 

miksell

Posiadacz elektryka
Mam podobny dylemat. Zakładam iż nowa TM będzie miała podobnną cenę: 205-215 tys zł. Może się taż okazać iż na sam koniec obniżą jeszcze ceny obecnej TM3. To wie jednak tylko sam Elon.
Obstawiam, że w nowej TM3 będzie zastosowany giga casting, co też pozwoli utrzymać cenę na podobnym poziomie.

Jeśli jednak cena pójdzie w górę to kupuje użhwkę tesli w DE.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka

Wznowienie zamówień w US na TM3LR po 9 miesiącach wprowadziło zmiany w podawanym w cenniku zasięgu. Zmniejszył się o jakieś 50km. Jeżeli to jest zmiana związana z projektem Highland, to ja proponuje brać co jest teraz w ofercie :)
 

pluto

Pionier e-mobilności
Mam nadzieję, że facelift modelu 3 wprowadzi tylko niewielkie zmiany wizualne, aby starsze samochody nie zostały niepotrzebnie zdewaluowane.
Tak ja to miało miejsce w modelu S - nadal wygląda prawie jak starszy model, ale części z blachy są prawie wszystkie nowe.

Koncepcja jest świetna, że pojazdy powinny trwać i być prowadzone tak długo, jak to możliwe.
Nie powinny wyglądać na zbyt stare, aby ludzie chcieli je zachować.

Cena nowego modelu także nie powinna drastycznie być wyższa. Celem jest wyprodukowanie M3 taniej, mogę sobie wyobrazić, że będą ogromne rabaty na obecny M3, dopóki nie zostanie ostatecznie wyprzedany. Będą oczywiście zmiany, nowe baterie, nowe elementy wyposażenia, nowy komputer HW4 ale nie spodziewam się cudów. Pewnie będą nowe cięcia wyposażenia, nowe sposoby pobierania, zbierania danych, nowe kontrowersje użytkowników, ale z pewnością z biegiem czasu i do tego sie przyzwyczaimy.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Patrząc na historię modelu S i ile przeszedł liftingów to bryła jakiejś rewolucji nie przeszła więc to samo może dotyczyć mniejszych modeli.
Cała gama modeli w porównaniu do innych marek i tak bardzo dobrze trzyma wartość. Model 3 raczej nie widziałem żeby spadł poniżej 100tyś nawet licząc "okazje" z USA. Jeżeli chcą nadal zwiększać sprzedaż i produkcję to chyba nie moment na rewolucje - na rynku nie ma auto które mogę konkurować z 3 lub Y w swoich kategoriach cenowych jeżeli chodzi o zasięg/ moc itd. Ale to Elon decyduje więc nikt nie wie do końca co będzie i jak będzie bo rozsądek i prognozy w tej marce to można sobie wsadzić między bajki. Dowiemy się razem z pracownikami punktu w Ząbkach czyli godzinę przed....
 

camel

Posiadacz elektryka
Na forum ktoś pisał, że Pani z salonu w zabkach zasugerowała żeby poczekać do połowy roku bo będzie nowa 3, rozumiem że wg @ciastek Pani takiej wiedzy nie ma?

Patrząc po modelu S faktycznie te auta z zewn się nie zmieniają ;) tylko po co w takim razie zmieniać auta :) polityka ciekawa, fakt.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Na forum ktoś pisał, że Pani z salonu w zabkach zasugerowała żeby poczekać do połowy roku bo będzie nowa 3, rozumiem że wg @ciastek Pani takiej wiedzy nie ma?
Ząbki to nie salon tylko punkt wydań więc ich wiedza o auta i nadchodzących zmianach jest taka sama jak nasza (odbiorców) może wiedzą coś wcześniej ale to nie tradycyjne marki że jeżdżą na prezentację modeli, konferencję itd. Jak zmieniałem zamówienie z 3 na Y to nawet w Ząbkach nie byli przygotowani merytorycznie na obniżki cen bo (podobno) dowiedzieli się rano z maila że cennik się tego dnia zmieniał i w to jestem w stanie uwierzyć. Pan w salonie - bardzo sympatyczny - nie sprzedał mi auta tylko kliknęliśmy nowe zamówienie na jego dużym kompie zamiast telefonie.
Patrząc po modelu S faktycznie te auta z zewn się nie zmieniają ;) tylko po co w takim razie zmieniać auta :) polityka ciekawa, fakt.
Ale jest zaleta takiego rozwiązania - jak np. Audi zmieniło model A6 w 2018 to teraz po 5 latach stare opakowanie jest warte 30% mniej niż to nowsze/ lepsze/ rewolucyjne ale z tego samego roku itd. W Tesli - nie ma problemu - utrata wartości jest w miarę liniowa i nie ma spadków gwałtownych bo nie ma rewolucji.
 

pluto

Pionier e-mobilności
W porcie Shanghai zauważono ładowany Model 3 na eksport do Ameryki Północnej dla Tacoma WA.
Czyżby tak mają wyglądać tylne światła w nowym modelu ?

1683572909053.png
 
Top