Tesla 3 facelift 2023

pluto

Pionier e-mobilności
Czyli gdzie będą teraz kierunki, zmiana biegów?
Tak jak w nowych S i X - na ekranie i na konsoli centralnej
 

ciastek

Pionier e-mobilności

gim-kg

Pionier e-mobilności
Pytanie jak z ceną TM3 po lifcie ;-)
Będę optymistą i obstawiam ze cena spadnie do okolic 180 tys zł.
Pozostanie taka sama, może na początku jeszcze większa. Projekt Highland ma na celu obniżenie kosztów produkcji a nie obniżenie ceny samochodu. Tesla będzie miała jeszcze większą marżę, z której będzie mogła spokojnie jeszcze zejść z ceną. Ale to dopiero w przyszłości.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Pytanie jak z ceną TM3 po lifcie ;-)
Będę optymistą i obstawiam ze cena spadnie do okolic 180 tys zł.
Tesla nie ma sztywnego cennika - może być jednego dnia taniej, drugiego już drożej.
 

Qult

Zadomawiam się
Dla mnie to juz chyba przesada brak tej dzwigni do kierunkow/zmiany biegow. Pewnie da sie przyzwyczaic ale jakos nie teges. Z drugiej strony koszty w produkcji pewnie nizsze.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ich polityka jest nieprzewidywalna lub trudno przewidywalna. Np
Dotrzymali słowa z cenami zamówionych dawniej S i X i ładnie z ich strony. Rzetelne działanie.
Ale odbili sobie trochę puszczając nagle partię po latach zastoju na Europę w cenach bardzo wysokich. Robiąc w podtekście z tego epokowe wydarzenie, które nie wiadomo czy nie będzie chwilowe?
Podobnie z podwyżkami w innych modelach, dochodzą do jakiegoś pewnie ekonomicznie nawet nieuzasadnionego pułapu, by potem obniżać.
A to działa jak promocja w Biedronce.
Jednocześnie zmniejszają koszty, m. in wywalają elementy zastępując oprogramowaniem, które kosztuje w chwili wdrażania, potem tylko odcina się kupony.
Wchodzą subskrypcję...

Z nowym projektem będzie to samo, pewnie do czasu rozkręcenia produkcji pierwsze partie lekko drożej, bo i tak się sprzedadzą. A potem kwestia czy to będzie to na co ludzie czekają, czy nie?
Bo i jest konkurencja i klienci bardziej kumaci.
Ale Musk to Musk i może zrobić jaja dla dobra pulicznego i dobić konkurencję kolejny raz cenowo i będzie taniej?

Patrząc historycznie na tą firmę, to niewielu dobrze przewidywało dotychczasowe jej ruchy i dlaczego teraz miało by się to zmienić? Ktoś trafi i będzie dumny ale to jak z przewidywaniem porodu. Ciocia to miała nosa mówiąc Adrianek urodzi się w Sylwestra. Minute mu zabrakło ale.... prawie.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Z udostępnionego filmu można zobaczyć że nie ma już panelu drewnopodobnego w czarnym wnętrzu.
Na zdjęciu poniżej obecne modele TM3 (biały) oraz TMY (czerwony) a w środku lift TM3 2023 :)

1683962815376.png
 

pluto

Pionier e-mobilności

elektryk

Pionier e-mobilności
Pozostanie taka sama, może na początku jeszcze większa. Projekt Highland ma na celu obniżenie kosztów produkcji a nie obniżenie ceny samochodu. Tesla będzie miała jeszcze większą marżę, z której będzie mogła spokojnie jeszcze zejść z ceną. Ale to dopiero w przyszłości.
Też tak myślę, o tym projekcie trąbią że "już tuż za chwilę" od długiego czasu, wg mnie sporo osób się wstrzymuje z zakupem przez to. Także ceny początkowo mogą wzrosnąć żeby obsłużyć sztucznie spiętrzony popyt przez te plotki.

Później sytuacja się będzie rozwijać w zależności od popytu, ja ciągle jestem zdania że będzie niedobór elektryków na rynku i obecna sytuacja to dobra okazja - elektryk od ręki w dobrej cenie i z funkcjami które są Ci znane (np. wiesz że dostaniesz manetki przy kierownicy, w Highlander nie wiadomo).

Mamy do czynienia z pełzającą recesją i wg mnie FED musi zacząć obniżać stopy procentowe przed wyborami, bo inaczej administracja się rozprawi z Powellem. Wtedy na rynek zacznie spływać duża ilość zachomikowanej kasy z obligacji skarbowych i lokat/kont oszczędnościowych. U nas może być podobnie.

Wg estymacji Tesla obecnie sprzedaje w Europie z bardzo niska marzą - "Tesla's gross margin was 6.6% in China and 9.9% in Europe in Q1 2023. However, this was before the price cuts in Europe on 14 April."
 
Last edited:
Top