Ionity zablokowane przez autobusy przegubowe

viallos

Pionier e-mobilności
Taka oto dzisiaj niespodzianka. Wracam ze spotkania biznesowo-integracyjnego i chciałem trochę się podładować przed Warszawą i widzę przede mną skręcają na MOP Nowostawy 2 autobusy na niemieckich blachach. Nagle ostro zwalniają i oba próbują się ustawić na 4 pustych miejscach przy ładowarkach Ionity. Jak widzę w jaki sposób to robią blokując przy okazji dostęp do wszystkich 4 miejsc to ostro protestuje i każe im się przestawić. Przy okazji zablokowali zupelnie dojazd do ostatniego pasa drogi na tym MOPie gdzie jest dojazd do toalet wraz z miejscami postojowymi.
20230606_132507.jpg

Po krótkich negocjacjach udaje mi się odblokować dostęp do jednej z ładowarek.

20230606_131258.jpg

Okazuje się jednak ze kierowca zrobił sobie kuku, gdyż ładowarki nr 2 ani 3 nie jesteśmy w stanie uruchomić mimo dzwonienia na infolinię i restarty. Ja potrzebowałem około 10min max więc szybko doładowałem i mu zwolniłem.

Teraz najciekawsze ...

W międzyczasie dowiedziałem się że kierowcy są zupelnie zieloni i jadą do
Niemiec. Ładowali od 60% i byli na przeciwnym kierunku mimo że jechali z Wawy ... bo do ładowarek po tamtej stronie (dir Poznań) nie są w stanie się podstawić ze względu na długość pojazdów 🤔. Nadrabiają ponad 30km żeby ładować się od 60% I twierdzą że zużywają 1% na 4km więc przejadą sobie 400km 🤯. Mają w planach ładować się do 100% bo nie są pewni czy w ogóle podjada i gdzie do jakich ładowarek... kolejny postój planowali w Pozaniu, ale jak ja tam byłem to sądzę że mogą mieć ogromne problemy żeby podjechać tym zestawem.

Jak sobie przemyślałem to wydaje się że taki transport w ogóle nie powinien mieć miejsca po takich publicznych ładowarkach, a wysyłanie przez firmę transportową dwóch 'zielonych' kierowców bez przygotowania w taka trasę uważam za skrajnie niebezpieczne i bezmyślne.

Przychodzą mi na myśl dwie takie frazy ...
- pierwsza to 'kapitalizm po Polsku' - bierzemy zlecenie jakoś się to zrobi.
- druga to 'elektromobilność po Polsku' - jak sobie pomyślę o wszystkich ładowarkach które w Polsce odwiedzałem, to żadna ze stacji nie wydaje się gotowa przyjmować takie pojazdy.

A co wy o tym sądzicie... czy takie pojazdy powinny korzystać z ładowarek dla samochodów osobowych?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Taka oto dzisiaj niespodzianka. Wracam ze spotkania biznesowo-integracyjnego i chciałem trochę się podładować przed Warszawą i widzę przede mną skręcają na MOP Nowostawy 2 autobusy na niemieckich blachach. Nagle ostro zwalniają i oba próbują się ustawić na 4 pustych miejscach przy ładowarkach Ionity. Jak widzę w jaki sposób to robią blokując przy okazji dostęp do wszystkich 4 miejsc to ostro protestuje i każe im się przestawić. Przy okazji zablokowali zupelnie dojazd do ostatniego pasa drogi na tym MOPie gdzie jest dojazd do toalet wraz z miejscami postojowymi.
View attachment 11292

Po krótkich negocjacjach udaje mi się odblokować dostęp do jednej z ładowarek.

View attachment 11293

Okazuje się jednak ze kierowca zrobił sobie kuku, gdyż ładowarki nr 2 ani 3 nie jesteśmy w stanie uruchomić mimo dzwonienia na infolinię i restarty. Ja potrzebowałem około 10min max więc szybko doładowałem i mu zwolniłem.

Teraz najciekawsze ...

W międzyczasie dowiedziałem się że kierowcy są zupelnie zieloni i jadą do
Niemiec. Ładowali od 60% i byli na przeciwnym kierunku mimo że jechali z Wawy ... bo do ładowarek po tamtej stronie (dir Poznań) nie są w stanie się podstawić ze względu na długość pojazdów 🤔. Nadrabiają ponad 30km żeby ładować się od 60% I twierdzą że zużywają 1% na 4km więc przejadą sobie 400km 🤯. Mają w planach ładować się do 100% bo nie są pewni czy w ogóle podjada i gdzie do jakich ładowarek... kolejny postój planowali w Pozaniu, ale jak ja tam byłem to sądzę że mogą mieć ogromne problemy żeby podjechać tym zestawem.

Jak sobie przemyślałem to wydaje się że taki transport w ogóle nie powinien mieć miejsca po takich publicznych ładowarkach, a wysyłanie przez firmę transportową dwóch 'zielonych' kierowców bez przygotowania w taka trasę uważam za skrajnie niebezpieczne i bezmyślne.

Przychodzą mi na myśl dwie takie frazy ...
- pierwsza to 'kapitalizm po Polsku' - bierzemy zlecenie jakoś się to zrobi.
- druga to 'elektromobilność po Polsku' - jak sobie pomyślę o wszystkich ładowarkach które w Polsce odwiedzałem, to żadna ze stacji nie wydaje się gotowa przyjmować takie pojazdy.

A co wy o tym sądzicie... czy takie pojazdy powinny korzystać z ładowarek dla samochodów osobowych?
dosyć często te autobusy można spotkać na ionity więc jakoś sobie kierowcy radzą. na lawete przecież tego nie wsadzą, musieliby pewnie pociągiem. każdy był kiedyś zielony. dadzą rade i następnym razem będą wiedzieli
 

STMS

Pionier e-mobilności
GW - BP Niepruszewo [A2 za Poznaniem , 3 stacje DC ] miałem przypadek, że podjechał gość Scanią elektryczną, dużym ciężarowym [dobrze, że nie ciągnikiem z naczepą :ROFLMAO: ] i zajął wszystkie 3 ładowarki bo kazali mu testować i powiedzieli, że na każdym GW się bez problemu naładuje

nawet diler scani dał mu kartę GW tylko ładowarki nie chciały się uruchamiać ...

jak tak będą się ładować ciężarówkami to zostanie nam tylko SuC ... dobrze, że kupiłem TESLĘ a nie nic innego :ROFLMAO:

 

elektryk

Pionier e-mobilności
Przychodzą mi na myśl dwie takie frazy ...
- pierwsza to 'kapitalizm po Polsku' - bierzemy zlecenie jakoś się to zrobi.
- druga to 'elektromobilność po Polsku' - jak sobie pomyślę o wszystkich ładowarkach które w Polsce odwiedzałem, to żadna ze stacji nie wydaje się gotowa przyjmować takie pojazdy.

A co wy o tym sądzicie... czy takie pojazdy powinny korzystać z ładowarek dla samochodów osobowych?
Kapitalizm po Norwesku, Niemiecku, itd. - za dużo propagandy oglądasz, a za mało wartościowych materiałów na YouTube ;-)

Problem jest już na tyle duży, że dyrektor Ionity rozmawiał o tym w niedawnym wywiadzie z Bjornem Nylandem, że zastanawiają się co z tym zrobić, bo w krajach z dużym udziałem elektryków pojawiły się komercyjne pojazdy wielkogabarytowe (autobusy, ciężarówki, traktory, itd.) i blokują podczas ładowania kilka stanowisk. Prawdopodobnie wprowadzą ograniczenia w korzystaniu.

Z ciekawostek mówił, że taki traktor elektryczny potrafił ciągnąć non-stop 350 kW przez godzinę.
 

Piter

Posiadacz elektryka
Taka oto dzisiaj niespodzianka. Wracam ze spotkania biznesowo-integracyjnego i chciałem trochę się podładować przed Warszawą i widzę przede mną skręcają na MOP Nowostawy 2 autobusy na niemieckich blachach. Nagle ostro zwalniają i oba próbują się ustawić na 4 pustych miejscach przy ładowarkach Ionity. Jak widzę w jaki sposób to robią blokując przy okazji dostęp do wszystkich 4 miejsc to ostro protestuje i każe im się przestawić. Przy okazji zablokowali zupelnie dojazd do ostatniego pasa drogi na tym MOPie gdzie jest dojazd do toalet wraz z miejscami postojowymi.
View attachment 11292

Po krótkich negocjacjach udaje mi się odblokować dostęp do jednej z ładowarek.

View attachment 11293

Okazuje się jednak ze kierowca zrobił sobie kuku, gdyż ładowarki nr 2 ani 3 nie jesteśmy w stanie uruchomić mimo dzwonienia na infolinię i restarty. Ja potrzebowałem około 10min max więc szybko doładowałem i mu zwolniłem.

Teraz najciekawsze ...

W międzyczasie dowiedziałem się że kierowcy są zupelnie zieloni i jadą do
Niemiec. Ładowali od 60% i byli na przeciwnym kierunku mimo że jechali z Wawy ... bo do ładowarek po tamtej stronie (dir Poznań) nie są w stanie się podstawić ze względu na długość pojazdów 🤔. Nadrabiają ponad 30km żeby ładować się od 60% I twierdzą że zużywają 1% na 4km więc przejadą sobie 400km 🤯. Mają w planach ładować się do 100% bo nie są pewni czy w ogóle podjada i gdzie do jakich ładowarek... kolejny postój planowali w Pozaniu, ale jak ja tam byłem to sądzę że mogą mieć ogromne problemy żeby podjechać tym zestawem.

Jak sobie przemyślałem to wydaje się że taki transport w ogóle nie powinien mieć miejsca po takich publicznych ładowarkach, a wysyłanie przez firmę transportową dwóch 'zielonych' kierowców bez przygotowania w taka trasę uważam za skrajnie niebezpieczne i bezmyślne.

Przychodzą mi na myśl dwie takie frazy ...
- pierwsza to 'kapitalizm po Polsku' - bierzemy zlecenie jakoś się to zrobi.
- druga to 'elektromobilność po Polsku' - jak sobie pomyślę o wszystkich ładowarkach które w Polsce odwiedzałem, to żadna ze stacji nie wydaje się gotowa przyjmować takie pojazdy.

A co wy o tym sądzicie... czy takie pojazdy powinny korzystać z ładowarek dla samochodów osobowych?
W Poznaniu byli ok 19:30 spotkałem ich. Mają baterie 500kWh i zasięg ok 450km na 1 ładowaniu. Jadą na prom do Niemiec a stamtąd do Szwecji. Łącznie kontrakt Mana opiewa na 300 autobusów także będziemy ich spotykać częściej. Wytłumaczyłem im że bez sensu ładują od poziomu 60% bo spokojnie dojechałyby na IONITY w Świecku. Generalnie: fajne chłopaki i miło się gawędziło 😀IMG_1305.jpeg
 

Attachments

  • IMG_1306.jpeg
    IMG_1306.jpeg
    1,6 MB · Liczba wyświetleń: 19

viallos

Pionier e-mobilności
Chciałbym mieć czas żeby cokolwiek oglądać :) .. YT, telewizja ... nic z tych rzeczy poza jakimś sportem live ... dla relaksu to tylko serial .. który żona ogląda... a ja przy okazji.

Jeżeli problem jest znany i nikt nic z tym nie robi to widzę w niedalekiej przyszłości duży problem.

Jak na dzisiaj to dla mnie próbą rozwiązania problemu byłoby zadzwonić na policję że blokują przejazd na drodze publicznej.
Generalnie 1 taki pojazd nie stanowiłby problemu w tym miejscu gdyż zablokowałby faktycznie tylko jedno miejsce i kawałek drogi pozwalając na dojazd do miejsc parkingowych i toalet ... ale 2 to już przesada.
 
Top