6,6% i 9,9%, to dla Ciebie praktycznie zerowa marża? Przecież ICE nie mają nawet takich

Nie rozumiem też skąd miałaby wynikać tak duża różnica w marżach pomiędzy tymi rynkami. Chiny jeszcze ok - tam jest konkurencja ale EU? Bez sensu...
No prawie zerowa, bo nie zawiera ostatnich obniżek cen - także przypuszczam że jest jeszcze niższa.
Nie tak dawno Tesla miała marżę 30% na automotive.
W EU mają dwa przejściowe problemy:
- wysokie koszty produkcji w Giga Berlin (rozruch, mniejszy wolumen produkcji niż w Giga Shanghai, wyższe koszty pracy/materiałów przy niższym wolumenie, wybudowana i nie wykorzystywana fabryka baterii w Berlinie)
- wysokie koszty logistyczne dla Model 3 (laweta Chiny, transport morski, laweta EU)
Refresh modelu 3 ma wprowadzić zmiany w produkcji, które już wcześniej wprowadzili w Model Y związane z odlewami (giga casting) tył+przód, możliwe że też baterią strukturalną. Zmiany te mają zmniejszyć koszty produkcji dla Model 3 i ujednolicić z Model Y.