Tesla 3 facelift 2023

pluto

Pionier e-mobilności
Highland Model 3 Tesli testowany w Kalifornii

Nowe reflektory, HW 4 kamery ....

a1.jpeg

a2.jpeg
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Wg estymacji TroyTeslike sprzedają obecnie Model 3 z marżą bliską zera. Najważniejsze zmiany w refresh to sposób produkcji, który zmniejszy koszty i przywróci marżę.
Według raportów finansowych Tesli w 2022 marża per samochód wynosił 9500 USD i wzrastała, np. w Q3 wynosiła ponad 15k na samochodzie. Średnio na samochodzie za cały rok wynosiła 19,3%. Nawet po obniżkach w tym roku marża jest BARDZO daleka od zera. Według danych za Q1 średnio wynosi ponad 11%.
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Według raportów finansowych Tesli w 2022 marża per samochód wynosił 9500 USD i wzrastała, np. w Q3 wynosiła ponad 15k na samochodzie. Średnio na samochodzie za cały rok wynosiła 19,3%. Nawet po obniżkach w tym roku marża jest BARDZO daleka od zera. Według danych za Q1 średnio wynosi ponad 11%.
Tak wygląda jego estymat względem regionów - Tesla nie dzieli się takimi informacjami w raportach, on to liczy na podstawie sprzedaży ze źródeł obcych (dostęp do informacji publicznej, raporty branżowe, itd).

Ten estymat nie uwzględnia ostatnich obniżek cen.

Jak widać, Chiny jadą obecnie na praktycznie zerowej marży, a Europa nie ma dużo większej.

Osobiście uważam, że to dobrze bo w okresie turbulencji gospodarczej to najlepszy moment na zdobycie rynku, marże będzie można podnieść jak wykoszą konkurencję.
 

Attachments

  • Screenshot_20230607-093817.png
    Screenshot_20230607-093817.png
    176,4 KB · Liczba wyświetleń: 50

Michal

Moderator
6,6% i 9,9%, to dla Ciebie praktycznie zerowa marża? Przecież ICE nie mają nawet takich :ROFLMAO:
Nie rozumiem też skąd miałaby wynikać tak duża różnica w marżach pomiędzy tymi rynkami. Chiny jeszcze ok - tam jest konkurencja ale EU? Bez sensu...
 

elektryk

Pionier e-mobilności
6,6% i 9,9%, to dla Ciebie praktycznie zerowa marża? Przecież ICE nie mają nawet takich :ROFLMAO:
Nie rozumiem też skąd miałaby wynikać tak duża różnica w marżach pomiędzy tymi rynkami. Chiny jeszcze ok - tam jest konkurencja ale EU? Bez sensu...
No prawie zerowa, bo nie zawiera ostatnich obniżek cen - także przypuszczam że jest jeszcze niższa.

Nie tak dawno Tesla miała marżę 30% na automotive.

W EU mają dwa przejściowe problemy:
- wysokie koszty produkcji w Giga Berlin (rozruch, mniejszy wolumen produkcji niż w Giga Shanghai, wyższe koszty pracy/materiałów przy niższym wolumenie, wybudowana i nie wykorzystywana fabryka baterii w Berlinie)
- wysokie koszty logistyczne dla Model 3 (laweta Chiny, transport morski, laweta EU)

Refresh modelu 3 ma wprowadzić zmiany w produkcji, które już wcześniej wprowadzili w Model Y związane z odlewami (giga casting) tył+przód, możliwe że też baterią strukturalną. Zmiany te mają zmniejszyć koszty produkcji dla Model 3 i ujednolicić z Model Y.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Moje proroctwa są takie, że Trójka zniknie..... Jak pojawi się nowy model. Może Performens zostanie dla zabawy?
Tak mnie naszło patrząc na lampę w kształcie kuli
 
Top