TM3 sytemy bezpieczeństwa.

miksell

Posiadacz elektryka
Czy w TM3 bezpieczeńtwa:

- powiadomienie o ruchu poprzecznym
- monitorowanie martwego punktu

Jeździłem TM3 na jazdach próbnych i nie odnotowałem tych systemów. W obecnym samochodzie mam mrugający sygnał ostrzegawczy na lusterkach.
 

Michal

Moderator
- powiadomienie o ruchu poprzecznym
Nie, przy czym tylna kamera ma widok prawie 180 stopni., Więc naprawdę dużo widać. Ja praktycznie codziennie wyjeżdżam tyłem z podjazdu i nigdy nie byłem zaskoczony autem na drodze poprzecznej.

- monitorowanie martwego punktu
Tak w takiej trochę dziwnej formie, bo powiadomienie nie pojawia się na lusterku, tylko na ekranie, a do tego jest dźwięk i odbijanie kierownicy przy próbie zmiany pasa na zajęty.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Do tego gdy uzna to potrafi zahamować, lub się wydzierać. Na ekranie widać czerwone auta i linie. Gdy uzna że za szybko dojeżdżasz ostrzeże. Pilnuje pasa wyprzedzania.
Nie zawraca dupy ostrzerzeniami jak coś wyprzedza a my jedziemy prosto ale wystarczy spróbować zajechać drogę to zobaczycie reakcje.

Opiera się gdy próbujemy dojechać do przeszkody. Omija. Trochę to inaczej niż w innych autach, bardziej praktycznie mniej wizualnie. Dohamowuje itp i czasem tego przejawem są te fantomy. Już ich nie było i teraz czasem raz na tydzień mam delikatny.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Czy w TM3 bezpieczeńtwa:

- powiadomienie o ruchu poprzecznym
- monitorowanie martwego punktu

Jeździłem TM3 na jazdach próbnych i nie odnotowałem tych systemów. W obecnym samochodzie mam mrugający sygnał ostrzegawczy na lusterkach.
W opcjach jest sporo ustawień dot. ostrzeżeń i nawet korekty toru jazdy bez włączonego autopilota (podczas zwykłej jazdy).

Na 4500 km miałem już kilka takich korekt gdzie np. system anulował manewr skrętu w lewo (wrócił mnie na mój pas) podczas gdy ktoś jadący za mną postanowił mnie wyprzedzić z lewej i nie widziałem go, albo gdy zagapiłem się i zacząłem zjeżdżać z pasa z prawej na lekkim zakręcie - automatyczna korekta plus sygnał dźwiękowy i wizualizny.

Dosyć często też mam ostrzeżenia o zwalniającym pojeździe z przodu lub pieszym na poboczu - one zazwyczaj się pojawiają jak nie patrzysz prosto na drogę, np. patrzysz w lewo/prawo, albo coś tam klikasz po ekranie.

Generalnie to co opisuje za rok dwa może już inaczej działać, w Tesli ciągle coś zmieniają/dodają więc nie jest tak jak w klasycznym samochodzie że kupujesz jakąś opcję i ona do końca życia samochodu już będzie taka jak ją kupiłeś.
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Kamera z tyłu nie jest fisheyem, łapie auto w ruchu poprzecznym gdy jest około 5m od twojego auta. Nie złapie rowerzysty, pieszych. Nie ma radarów. Nigdy nie zaobserowałem żadnej reakcji auta podczas cofania - żadnych ostrzeżeń czy fizycznego zahamowania auta. Mi się cofa bardzo niekomfortowo, bo przesiadłem się z auta, które miało wszystkie te systemy. Do tego kamera w T nie ma żadnego systemu chowania ani czyszczenia - zimą jest zawsze brudna.

Monitorowanie martwego pola jest lepsze, ale dla mnie to ubogi daleki kuzyn konkurencji. Kamery często są oślepione, nie potrafią ocenić prędkości zbliżającego się auta, w nocy i deszczu jest słabo z widocznością tych kamer. Niestety musiałem z powrotem nauczyć się odwracać głowę i patrzeć fizycznie w martwą strefę - a już się tego oduczyłem. Generalnie nie ufam temu systemowi.

Zalecam podejście na zasadzie, że auto nie ma nic i jak coś działa tak jak ci się podoba to traktuj to jako miła niespodziankę 😄
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Kamera z tyłu nie jest fisheyem, łapie auto w ruchu poprzecznym gdy jest około 5m od twojego auta. Nie złapie rowerzysty, pieszych.
Są od tego kamery boczne. Pokazuje na wizualizacji przy niskiej prędkości 360 stopni obrysu z zaznaczeniem odległości od przeszkód.

Oprócz tego pokazuje na wizualizacji rowerzystów i pieszych w okolicy samochodu.

Generalnie jest zupełnie inaczej niż w innych samochodach gdzie jest zlepek systemów firm trzecich typu MobilEye i każda funkcja jest osobna, tutaj jest to mocniej zintegrowane.

Ostatnio niby wprowadzili automatyczne hamowanie przy cofaniu, ale nie testowałem i nie znam żadnych filmików które by to pokazywały w akcji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie jest brudna kamera i zajmij się swoim autem które znasz a nie pisz o tym co ponoć miałeś na jeździe próbnej? Na 5 lat czyściłem z kilkanaście razy raczej odruchowo. Boczne z 5x. Mam przednia i jej wcale... Czyli nie taki diabeł jak go w Internecie malują
To pytanie a potem ennuncjacja, kolejny raz wygląda jak wygląda. Czyli mam coś a jednak nie to ? Wolałbym mieć inne, a nie mam tego co bym chciał, to sobie narzekam na to czego nie mam, a wtedy zasnę....
E tam kolejny z serii, szukam problemów gdzie indziej a nie mieć swoich..
Nie Ty jeden miałeś inne samochody z innymi systemami. I nie bez kozery Tesla jest jednym z najbezpieczniejszych aut. O ile nie najbezpieczniejszym? Tu jest to trochę inaczej bardziej praktycznie mniej na pokaz, bo działa
 
Last edited:

Mindive

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy koledzy do mnie się odnoszą, ale tm3 mam w garażu od ponad roku, a nie żadne jazdy próbne.

Kamery boczne pokażą wszystko, o ile się nie wyjeżdża z parkingu gdzie inne auta stoją obok naszego auta, czyli praktycznie od każdym lidlem czy biedrą.
Można mówić o swoich opiniach na temat systemów Tesli i rozumiem, że jedynym się one podobają i są zadowoleni. Ale nie ma co naginać faktów i przypisywać im właściwości, których te systemy nie mają - po co? Ja przed zakupem też czytałem na forach i oglądałem na YT recenzentów, że Tesla "ma wszystko" i żebym się niczym nie martwił... I potem było jedno zaskoczenie za drugim, niestety nie pozytywne. Po prostu przestrzegam autora wątku, że te systemy w Tesli będą działały inaczej niż w aucie, które teraz ma.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Nie przypisuję właściwości których nie mają - opisuję to co ja widzę i używam, włącznie z zastrzeżeniem że to nie jest constans i może ulec zmianie w przyszłości.

Zgadzam się z tym, że system jest inny, bo reszta producentów kupuje te systemy od zewnętrznych dostawców (dlatego musimy za nie płacić ekstra) i są takie same/podobne w różnych samochodach. W Tesli jest filozofia wykorzystywania 8 kamer umieszczonych w około samochodu do różnych zadań.

Z biedronki/lidla wyjeżdżam nawet w szczycie, ale jakoś nigdy nie myślałem że czegoś mi brakuje do tego wyjeżdżania. Może muszę to przemyśleć.
 
Top