2021.40.6

Michal

Moderator
Ale Panowie, ten "siłownik" to jest silniczek i ślimak, a nie hydraulika. Jeśli nie otwiera się do końca, to obstawiam jakieś problemy z tarciem, które powodują zbyt duży opór przy otwieraniu i zatrzymują proces. Na szybko, to prysnąłbym jakimś WD40 zawiasy ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale Panowie, ten "siłownik" to jest silniczek i ślimak, a nie hydraulika. Jeśli nie otwiera się do końca, to obstawiam jakieś problemy z tarciem, które powodują zbyt duży opór przy otwieraniu i zatrzymują proces. Na szybko, to prysnąłbym jakimś WD40 zawiasy ;)
Ale ma jakis czujnik przeciazeniowy chyba ? Czemu sie zatrzymuje ?
U mnie na razie pomoglo przesmarowanie zawiasow ale to dziwne.
 

Michal

Moderator
Nie czujnik tylko wykrywa zbyt duży opór układu na podstawie dużego prądu płynącego przez silniczek - najlepsza część to brak części ;)
Tak samo mają bramy garażowe albo wjazdowe ;)
"Siłownik" jest szczelny, więc to raczej nie tam pojawia się tarcie. Powodów trzeba szukać w zawiasach albo nie daj boże w jakimś ocieraniu elementów karoserii. Warto obejrzeć klapę i okolice na karoserii, czy nie widać jakiś obtarć, bo zlezie lakier i będzie trzeba malować. Jak będą otarcia to do serwisu albo samemu klucz w rękę i poprawić spasowanie. Oczywiście lepiej do serwisu, żeby mieli sygnał, że źle robią i mieli podstawę do poprawienia w przyszłości.

Jak pomoże też innym to piszcie, bo zostanie rada dla potomnych.
 
Last edited:

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Guzik prawda z niedającym rady siłownikiem. Jeśli tak by było to w ogóle by nie otwierał. A on otwiera klapę jak chce. Raz za 4 razem a (rzadko) raz za pierwszym. Nawet w mrozie
 

Michal

Moderator
Silniczki są dwa - jeden odblokowuje zatrzask, a drugi podnosi klapę. Któryś musi mieć za ciężko ale pewnie tak na granicy i raz daje radę, a raz nie.
U Ciebie, moim zdaniem, coś się musi blokować na zatrzask. Możesz to sprawdzić w taki sposób:
Jak siłownik nie da rady, to sprubuj otworzyć ręcznie ale bez naciskania przycisku. Jeśli się nie da, to znaczy że zatrzask się nie zwolnił, a to powinno się stać na początku.
Jeśli się nie zwalnia, to tam jest problem i coś musi być źle spasowane.
Druga opcja to, że coś w początkowej fazie otwierania się blokuje i tam silniczek nie daje rady i wywala błąd.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Przerażacie mnie 😳.
U mnie wszystko działa jak powinno.
Na razie… ,
ale powoli zaczynam ulegać panice. 😧
Te Tesle to szmelc jakiś jednak jest 😉
 
Top