2025.8

cooler

Pionier e-mobilności
Wyświetl zużycie energii w ciągu ostatnich 10, 100 lub 200 mil (15, 150 lub 300 kilometrów) na stronie Zużycie, z opcją wyczyszczenia historii. Wybierz kolejno opcje App Launcher > Energy app > Consumption.
N ożeszku...Już mieli parę akcji że zabierali użyteczne funkcje (jak np zakladki z audio, trasy i ciśnienie opon pod wizualizacją) by po paru miesiącach przywrócić.
Co oni tam kombinują? Wygląda jak poważna wpadka podczas implementacji statusów z 300km, bo jak to inaczej to wytłumaczyć?
 

inter

Pionier e-mobilności
N ożeszku...Już mieli parę akcji że zabierali użyteczne funkcje (jak np zakladki z audio, trasy i ciśnienie opon pod wizualizacją) by po paru miesiącach przywrócić.
Co oni tam kombinują? Wygląda jak poważna wpadka podczas implementacji statusów z 300km, bo jak to inaczej to wytłumaczyć?
Dobrze, że potrafia się zrehabilitować.
 

cooler

Pionier e-mobilności

inter

Pionier e-mobilności

lvlthn

Pionier e-mobilności
zdjęcia z forum niemieckiego. Nie trzeba teraz przechodzić w tryb serwisowy.
Nie wiem czy powinno to być oddane dla zwykłego użytkownika. Ten test bardzo głęboko rozładowuje ogniwa, wystarczy że będzie jakiś pakiet bardziej zużyty i BMS nie wstanie - soft brick gwarantowany.

Pomijam fakt, że ten test nic nie daje, nie odzyska się utraconej fizycznie pojemności.
Rozsądna kalibracja:
1) to rozładowanie auta do kilku procent
2) całkowite wyłaczenie aplikacji tesla(nie może pracować w tle)
3) całkowite wyłączenie auta(brak summon etc)
4) pozostawienie auta na kilkanaście godzin, nawet dni(*!)
5) naładowanie wolnym prądem(np 5kW) auta do 100% bez przerywania procesu
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Rozsądna kalibracja:
1) to rozładowanie auta do kilku procent
2) całkowite wyłaczenie aplikacji tesla(nie może pracować w tle)
3) całkowite wyłączenie auta(brak summon etc)
4) pozostawienie auta na kilkanaście godzin, nawet dni(*!)
5) naładowanie wolnym prądem(np 5kW) auta do 100% bez przerywania procesu
Punkt 4 jest kontrowersyjny;)

Jak to głęboko? Chyba można skorzystać z bufora i nie jest niżej niż bateria np w laptopie przy 0%. Samochód powinien być w trakcie takiego testu cały czas podpięty do ładowarki., wiec prądu nie braknie.
Jeśli zrobimy taki test raz na kilka lat np gdy samochód zmienia właściciela to według mnie jest OK
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Punkt 4 jest kontrowersyjny;)

Jak to głęboko? Chyba można skorzystać z bufora i nie jest niżej niż bateria np w laptopie przy 0%. Samochód powinien być w trakcie takiego testu cały czas podpięty do ładowarki., wiec prądu nie braknie.
Jeśli zrobimy taki test raz na kilka lat np gdy samochód zmienia właściciela to według mnie jest OK
W trakcie takiego testu widziałem cele ktore miały 2.6V a niektore nawet 2.3V.
Generalnie bardzo zły pomysł, ale każdy robi to na własną odpowiedzialność
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ja mam także dźwięki, u mnie fajnie to działa. System wykrywa każdy ruch, nawet ten nieistotny. To jednak dobrze. Niech kierowca oceni czy to przed czym system ostrzega jest ważne. Dla mnie ta zmiana jest bardzo pozytywna.
A nie ma opóźnienia? Jak oglądałem test, to było na tyle duże opóźnienie, że było bezużyteczne, bo ostrzeżenie pojawiało się dopiero w momencie, gdy nadjeżdżający samochód był na wysokości tesli.
 
Top