3 lata z elektrykiem minely, i co dalej?

p0li

Pionier e-mobilności
przenosze temat do osobnego watku - generalnie minely 3 lata z elektrykiem, musze go za 2 tygodnie oddac (leasing) i pytanie co wybrac.

mam kilka kandydatur, ale moze o czyms nie pomyslalem, zapomnialem albo nie wiedzalem - licze ze moze taka rozkminka przyda sie innym osobom ktore maja podobny problem.

profil jazdy: 99% do pracy, 3,4 razy w tygodniu 130km, wyjazdy weekendowe i 1,2 razy w roku w 4 osoby na wakacje/ferie ok 1000km jednorazowo (HAM-WAW)

lista kandydatow:

- nowy eC4 (wieksza bateria i silnik i nowe multimedia) - <30tys €
- nowy eC4 (stara bateria i silnik, nowe mm) ~25tys €

- ioniq 6 - <40tys €
- kia ev6 - <35-45tys€ (za wyzsza sume mozna wyrwac GT - ale po co mi taki monster?)
- spogladam laskawym okiem na smarta #1 albo #3 - musze jeszcze pomacac na zywo

w sumie na razie to tyle

nie biore pod uwage marek francuskich poza citro (ze wzgledu na zawieszenie), marek niemieckich, chinskich i tesli - wiec jak widac - nie ma za duzo wyboru

raczej nie chce suva i nie plaszczaka - taki crossover jak cytryna jest dobrym kompromisem - bo nie za niski do wsiadania i nie za wysoki (opor powietrza/ekonomia jazdy)

i chyba ostatecznie (jeszcze nie wiem ) bede leasingowal nie kupowal - tu postep idzie dosc szybko, fajnie za 3 lata przesiasc sie na cos nowego lepszego bez martwienia sie co ze starym autem
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Akurat Tesli mam za złe że jest od 3 lat stagnacja, zarówno co do baterii ale również zabrane podstawowe funkcjonalności jak czujniki parkowania, radar czy dziadowski autopilot czepiający się co parę sekund do wszystkiego.
Trochę gwiazdorzysz.
Czujniki parkowania i radary - mam w pompie czy je zamontują pod warunkiem, że to co z nich korzysta działa dostatecznie dobrze. Moim skromnym zdaniem jest good enough. Asystent parkowania jest dostatecznie dobry, tempomat jest dostatecznie dobry, może poza lokalnymi drogami. Autopilot od jakiegoś czasu się mnie nie czepia.
Ta stagnacja, to jednak też tak nie do końca. Zmiany w oprogramowaniu, face lifting, nowa wersja performance, światła segmentowe, doświetlanie zakrętów. Czepiasz się tego, że to słaby samochód, czy tego, że już ci się znudził i nie bardzo jest go na co wymienić?
W całym tym postępie warto pamiętać też o dość istotnej zmianie, czyli cenie.
 

blazej

Pionier e-mobilności
No, wystarczy spojrzeć na ceny w 2019 roku:
Tesla M3 LR - od 260k zł
VW Passat 2.0 TSI 4MOTION Highline - od 181k zł

Mamy rok 2024:
Tesla M3 LR - od 225k zł
VW Passat 2.0 TSI R-Line - od 248k zł

Generalnie idziemy tylko w jednym kierunku - za rok znów ICE w górę, elektryki ceny bez większych zmian. W końcu każdy zacznie na to patrzeć, tym bardziej, kiedy ktoś sobie porówna cenę 6-letniego Passata z 3-letnią Teslą i mu wyjdzie, że TM3 jest sporo tańsza i jeszcze ma gwarancję.

A Tesla to tylko przykład, bo inne EV będą stanowić podobną konkurencję. Tylko ich wycena oraz sposób rabatowania musi mieć więcej sensu niż obecnie. Bo sprzedawanie późnię VW z poprzedniego rocznika z rabatem 35% oczywiście może i ma swój urok, ale gdyby cena od razu była o 15% niższa, to może w pierwszym rzucie sprzedaż byłaby dużo lepsza.
 

cooler

Pionier e-mobilności
mam w pompie czy je zamontują pod warunkiem, że to co z nich korzysta działa dostatecznie dobrze. Moim skromnym zdaniem jest good enough. Asystent parkowania jest dostatecznie dobry, tempomat jest dostatecznie dobry, może poza lokalnymi drogami. Autopilot od jakiegoś czasu się mnie nie czepia.
W tym problem że w mojej wersji wszystko działa/działało lepiej niż dostatecznie. Ty nie widząc różnicy uważasz że jest OK, ja widzę jak było a jak jest.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ty nie widząc różnicy uważasz że jest OK, ja widzę jak było a jak jest.
Możliwe, nie mam porównania z poprzednimi odmianami Tesli. Odnoszę się jedynie do faktu, że chcę mieć np. działającego, wygodnego asystenta parkowania. To jakie czujniki są wykorzystywane UDS, kamery + computer vision itd. jest dla mnie sprawą pomijalną, tak długo jak funkcjonalność jest OK.
 
Top