50000 i nadal jeździ

KrzysztofFly

Moderator
No i elegancko, jak widać przy naładowaniu SOC na 100% Car Scaner bardzo dobrze określił SOH
41,5 kWh x 100 = 4150 kWh, 4150 kWh / 45 kWh (fabryczne netto) = 92,23 % SOH, tak warto sprawdzać stan baterii.

Śledzę te Wasze wątki, podczas zakupu wybierałem między Leafem, a eC4
A Ty dalej swoje, Car Scanner niczego nie określił, on tylko odczytał to, co mu podał sterownik samochodu. Dalej mylisz SoC które da się zmierzyć i mierzy się je na bieżąco, z SoH które to sterownik samochodu/akumulatora wylicza na podstawie mnóstwa parametrów i raczej nie bierze tutaj pod uwagę jednorazowych danych wynikających z aktualnego naładowania akumulatora, gdyż te jak Ci wcześniej podpowiadałem, różnią się nawet w zależności od temperatury akumulatora.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Tak więc mój e-C4 skończył właśnie dwa lata, aktualny stan licznika to 66940km.
Przez ten czas nie zaliczył żadnej awarii, aktualne SoH w/g Car Scanner to 92,13%, a więc pozostaje bez zmian od długiego już czasu, a cały ostatni sezon zimowy ładowany był codziennie do 100%.
Jedyny problem jaki występuje od czasu do czasu, to problem opisany na początku z systemem keyless, oczywiście wymiana BSI niczego nie zmieniła i raz na kilka miesięcy zdarza mu się przez kilka dni nie reagować na kluczyk po podejściu do samochodu. W takiej sytuacji jedyne co można zrobić to wyjąć grot z kluczyka i fizycznie otworzyć samochód, po czym system się budzi do życia i działa jak należy, ostatnim razem zauważyłem także, że podobny efekt wywołuje naciśnięcie przycisku w klapie bagażnika, wtedy także system ożywa.
Podczas ostatniej wizyty w serwisie, podjęto decyzję o wymianie gwarancyjnej akumulatora 12V. Zbytnio nie protestowałem, bo w końcu gwarancja się kończyła, a po co potem wymieniać go na swój koszt. Faktycznie gdyby się tak mocniej w temat zagłębić, to niskie napięcie na akumulatorze 12V, mogłoby powodować zakłócenia w pracy modułu keyless, który to przecież musi być zasilany przez cały czas. Pożyjemy, zobaczymy co będzie dalej, fakt jest taki, że problem po raz pierwszy "urodził się" po 9 miesiącach od zakupu samochodu ;).
Czasami także żona skarży się, że antena odpowiedzialna za wykrycie kluczyka wewnątrz samochodu i możliwość jego uruchomienia, nie widzi jej kluczyka jeśli położy go na środku samochodu albo ma go w torebce na siedzeniu pasażera. Ja nigdy tego problemu nie mam, jednak trzymam kluczyk w kieszeni spodni ;).
i pewnie dalej kwasiaka pakuja ech ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale EFB wcale nie są jakieś gorsze niż AGMy. AGM daje tylko tyle, że można go głeboko rozładować i nie spowoduje to odparowania elektrolitu i zasiarczenia płyt. EFB też ma podobne własności i głębokie rozładowanie nie szkodzi mu tak bardzo jak "zwykłemu" kwasiakowi.

Właściwości technologii EFB​

Podkład stanowi dodatkowy element poliestrowy pomiędzy płytą a separatorem. Zatrzymuje on materiał aktywny w płytach i zapobiega degradacji czynnej masy. Przekłada się to na większą odporność na głębokie rozładowywanie i wyższą zdolność przyjmowania ładunku.

Klejona wełna pomaga utrzymać płyty w prawidłowym położeniu przez cały czas i w każdych warunkach.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Ale EFB wcale nie są jakieś gorsze niż AGMy. AGM daje tylko tyle, że można go głeboko rozładować i nie spowoduje to odparowania elektrolitu i zasiarczenia płyt. EFB też ma podobne własności i głębokie rozładowanie nie szkodzi mu tak bardzo jak "zwykłemu" kwasiakowi.
Jasne, cenowo EFB jest tańszy od AGMa i lepiej znosi wysokie temperatury niż AGM i też sobie świetnie da radę; projektowo EFB jest dedykowany do aut z systemem start-stop, a AGM do elektryków czy aut z dużym zapotrzebowaniem na prąd (ładuje się dużo szybciej bo ma mniejszy opór wewnętrzny i dłużej daje wyższe napięcie). Poza tym podpatrzyłem, że do Kii EV6 czy EV9 pakują już AGMy. Mozna iśc dalej oczywiście w LiFePo4 ale to już znacznie wyższy koszt.
U mnie kwasiak wytrzymał 6 lat i 270tys km.
 
Top